אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
 
 
מגזין
צורפות רכה | ראיון עם ענבל יצחקי
שירה שובל | ספריית החומרים
בחודש מאי האחרון, אנשי מפתח ומובילי דעת קהל בעולם העיצוב, התקבצו בחולון. במהלך ימים אלה, נחשפו ונפגשו האורחים עם כ-120 מעצבים ישראלים שונים מכל גווני הקשת בניהן ענבל יצחקי.
להמשך »
אתְנוֹ-ארכיאולוגיה
ד"ר ויקטור פרוסטיג
על יחסי אובייקט-אדם. כיצד ארכיאולוגים "קוראים" אובייקטים, ומעצבים "כותבים" אובייקטים. האם רק אנשים מעצבים אובייקטים? או שמה גם אובייקטים מעצבים אנשים?
להמשך »
שמ_לה, מחשבות על כסות
צוות המוזיאון
התערוכה המרשימה שמוצגת בבית האמנים בירושלים (נעילה: 20/8/11) מבקשת לבחון את השימוש שעושים אמנים עכשוויים בכסות ומציגה את השמלה כאובייקט שהוצא מהקשרו.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
כיסאות מהאוסף
כיסא אחד | קוסטנטין גרצ'יץ'

2004, עוצב עבור מאגיס, חומרים: יציקת אלומיניום, ציפוי אנודייז, 82X55X59
נתרם על ידי טולמנ'ס

כיסא אחד בנוי באופן הדומה לפריסה של כדורגל: מספר צורות שטוחות מחוברות בזויות שונות זו אל זו ליצירת מבנה תלת־ממדי. הכיסא עשוי כולו מאלומיניום בטכנולוגיה של יציקת לחץ לתבניות פלדה, וזו היתה הפעם הראשונה שנעשה שימוש בתבנית כל כך גדולה בשיטה המשמשת לייצור חלקים קטנים לרוב. שיטת יציקה זו היא החסכונית ביותר ליציקת גופים מסובכים ומדויקים במשקל של 20-0.1 ק"ג. כיוון שבתהליך זה מתקבלות דפנות דקות מאוד ניתן להגיע לחיסכון ניכר בחומר הגלם מבלי לפגוע בחוזק היציקה. עם השנים נוצרו לכיסא גרסאות נוספות הכוללות הכפלתו לספסל ושינוי של מראה הרגליים כך שיתאים לשימוש במרחב הציבורי. 

שאיפתו של גרצ'יץ' היתה ליצור כיסא שיהיה בו יותר חלל מאשר חומר ושישלב נוחות עם מבנה חזק. ארבע שנות עבודה על הכיסא הפכו את כיסא אחד לאייקון עיצובי שמוצג בכמה מן האוספים הקבועים של מוזיאונים כמו ה־ Moma בניו יורק ומרכז פומפידו בפריז.

קונסטנטין גרצ'יץ' (נולד בגרמניה, 1965) רכש את השכלתו ב-RCA בלונדון. מאז שפתח את הסטודיו שלו במינכן עיצב רהיטים וגופי תאורה לחברות המובילות בעולם ואף אצר כמה תערוכות באירועי עיצוב ואמנות בינלאומיים. מוצריו של גרצ'יץ' הם תעשייתיים, מינימליסטיים ופשוטים. תפקיד המוצר מוגדר במונחים אנושיים, והעיצוב משלב קפדנות פורמאלית עם מידה רבה של הומור.
צילום: איתי בנית

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס