אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
 
 
מגזין
דרמה מאופקת | שיחה עם טל גור, מעצב התערוכה מבט על
עדי המר
טל גור, מעצב תעשייתי ומעצב תערוכות, שיתף פעולה עם המוזיאון בתערוכה מבט על ועיצב את הגלריה העליונה, בה מוצג האוסף של האופטומטריסט והאספן קלוד סמואל. עדי המר, עורכת האתר, פגשה אותו ל
להמשך »
גיליון מיוחד לילדים עם פעילויות שאפשר להוריד ולהדפיס
צוות המוזיאון
מגזין המוזיאון בגיליון מיוחד לילדים בנושא: אותיות עם פעילויות שאפשר להוריד ולהדפיס. הזדמנות להיזכר, או לטעום מהתערוכה עוד לפני שמגיעים.
להמשך »
הגלגול - מאובייקט למרחב הפרטי בחלל המוזיאלי
שושי בר-אלי
המעבדה לעיצוב מארחת סטודיו של סטודנטים שנה ב' מהחוג לעיצוב פנים במסלול האקדמי המכללה למנהל בהנחייתן של אדר' ד"ר שושי בר-אלי ומעצבת הפנים רונית דחבש. המעבדה תתפקד ככיתת סטודיו לעיצו
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
כיסאות מהאוסף
כיסא שושנה | ענג

שנות ה-1960, יוצר על ידי ענג, חומרים: אלומיניום, רצועות פלסטיק, 78.5X55.5X63 (קצר) 88X61X156 (ארוך)
נתרם על ידי עו"ד רמי קורנצקי וליאורה רזניק

כיסא זה יוצר על ידי חברת הרהיטים הישראלית ענג, החל מתחילת שנות ה-60. פרסומות אופייניות לרהיטי ענג בכלל ולכיסאות אלה בפרט, משקפות את ההווי הישראלי שכלל ישיבה על כיסא הנוח במרפסת. ואכן, כיסא הנוח המתקפל היה פריט ישראלי נפוץ אותו ניתן היה למצוא כמעט בכל בית בשנות ה-1950-60. לכיסא זה היו שתי גרסאות: האחת היתה בעלת מושב סטנדרטי והשנייה בעלת מושב מאורך בדומה לכיסא נוח בחוף הים.

כיסאות הנוח של שנות ה־ 50 היו בנויים מסגרת עץ אליה מחובר בד ברזנט עבה ולא ניתן היה לכוון את זווית הישיבה מבלי לקום. בשנות ה-60 שבהן הפלסטיק והאלומיניום הפכו נפוצים ניתן היה למצוא כסא נוח שמסגרתו עשויה אלומיניום קל ומשטח הישיבה והשכיבה היה מורכב מרצועות קלועות של חוטי פלסטיק. מלבד האפשרות לכוון את זווית הישיבה בקלות ומבלי לקום, גם מגע החומר החדש היה נעים יותר ממגע הברזנט הקשיח. יחד עם זאת, בעת הקימה מכיסא נוח שכזה, הגוף היה מרודד בסימני רצועות הפלסטיק שלו.

ענג היה בית חרושת ישראלי לייצור רהיטים שפעל בדרום תל אביב החל מתחילת שנות החמישים וייצר רהיטים פשוטים ועמידים. תחילה התמחה המפעל ברהיטים מתקפלים מעץ ואז מאלומיניום, ומאוחר יותר גם בריהוט משרדי ומוסדי. ענג היה שם נרדף לאיכות ואמינות במחיר נגיש ועם השנים הפכו רהיטי ענג לאייקונות של ריהוט ישראלי.


צילום: איתי בנית

"באה מנוחה ליגע...
המנוחה שלאחר העבודה,
ערכה רב מאוד. על
הגזוסטרה הפתוחה
או בגינת ביתך תהנה
כיפליים על כסא נוח
מתוצרת ענג... בקנותך
רהיטים שים לב לסמל
ענג המשמש ערובה
לחוזק, קלות ואריכות
ימים..."

(מתוך פרסומת לענג,
עיתון "דבר" 14.4.1957) 

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס