|
|
|
|
עיצוב עכשווי |
|
איתי יעקב | שחורדינית | 2015 |
|
המושג "שחורדינית," אותו בלונד מלאכותי המסתיר באופן חלקי את שורשי השיער הטבעי הכהה, עומד במרכז עבודתו של איתי יעקב, המרבה לבחון את הקשר בין דימוי גוף ויופי לבין ייצוגים חברתיים תרבותיים. |
להמשך » |
|
|
| |
|
|
|
|
עיצוב עכשווי |
|
דנה בן שלום | זמן ״מה״ | 2015 |
|
העבודה שואפת להאיר ולשמר את ה״זמן מת״, אותם רגעים שבין עשייה אחת לאחרת שאין אנו עוסקים בהם בתפוקה שניתנת למדידה. סדרת הכלים המוצגת עוצבה כדי לגרות את הריתמיקה ואת הכוראוגרפיה המרתקת של תנועות הידיים והגוף ברגעים אלה.
|
להמשך » |
|
|
| |
|
|
עיצוב עכשווי |
|
עומר פולק | לבנה | 2018 |
|
שעון תלוי תקרה בהשראת הפשטות הגיאומטרית של הכדור. חוט המתכת הדק והשחור שעליו הוא תלוי מעניק לאובייקט קלילות. כאילו היה ירח הצף בהרמוניה בחלל. השעון מציג שני אזורי זמן שונים בשחור ובלבן, צבעים המייצגים לילה ויום. |
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
מודלים מוקטנים | ננדו |
|
מודלים מוקטנים של פריטים נבחרים שהוצגו בתערוכה ננדו במוזיאון העיצוב חולון, 2016. המודלים שמשו כמקרא לשש הקטגוריות על פיהם נאצרה התערוכה והם עדות לחלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב של הסטודיו, יצירת מוקאפים - שלב המסייע לבחון פרופורציות, צורה, חומריות, חיבורים, נוחות, מבניות וכו׳, עוד לפני יצירת המוצר המוגמר. |
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
משקפיים | אסף ויינברום |
|
משקפיים עשויים חלקי מתכת בצורות גיאומטריות פשוטות ומינימליסטיות אשר מתחברות למבנה שלם באמצעות מחבר המבוסס על רעיון הכליבה. כל חלקי המשקפיים: שתי הידיות היושבות על האוזניים, שני מלבני המתכת שבמרכזם נמצאות העדשות והאפון - מחוברים בחיבור קר, חיבור ללא הדבקה או התכה. |
להמשך » |
|
|
| |
|
|
עיצוב עכשווי |
|
עור שני | דנה פלד |
|
פריט מתוך סדרה של שנים עשר בגדי גוף ושמלה המתקיימים בספקטרום שבין הרצוי לדחוי. הסדרה מבקשת לדון במושג "נחשק" כערך ובנוכחות הקישוט כמרכיב בעל כוח והשפעה בעיצוב.
|
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
משקפיים | ורד קמינסקי |
|
פריט אחד מתוך צמד משקפי הגנה, עשויים חוטי כסף דקים וקלים. בשניהם שולבה טכניקה של שתי וערב ומתקיימים בה שני תנאים: הראשון - אין שני חוטים הצמודים זה לזה, והשני - כל הקצוות מולחמים זה לזה ליצירת לולאות. |
להמשך » |
|
|
| |
|
|
עיצוב עכשווי |
|
כלאיים | טל בטיט |
|
סדרת אובייקטים המשלבים חרסיות שונות ומורכבים ממספר חלקים, שמחוברים זה לזה באמצע גלזורה, אותו זיגוג שעוטף את הכלי, אוטם אותו לנוזלים ומאפשר לעטר אותו באינסוף דוגמאות וצבעים |
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
האות פ׳ | פאולה שר |
|
בתערוכה אלפבית של בחירות שאצר אברהם קורנפלד, כל מעצב התבקש ליצור כרזה בהשראת כרזת בחירות ישנה שקיבל, בהתאם לאות הראשונה בשמו הפרטי. בעיצוב הכרזה בחרה שר ליצור מפה טיפוגרפית של ישראל. במפה שגיאות כתיב כמו גם אי דיוקים גיאוגרפיים והיסטוריים. מטרת השגיאות המכוונות היא לספר את ההיסטוריה של הקונפליקט של המקומי. |
להמשך » |
|
|
| |
|
|
עיצוב עכשווי |
|
כיסא מש | טל גור |
|
מתוך עיסוק בקליעה ידנית ובסגנון כיסאות ברוייר (Breuer), פיתח המעצב טל גור מבנה אותו ניתן לכנות כיסא-כורסא, המורכב מצינורות וחוטי מתכת בריתוך נקודתי - עבודה מכנית המותירה קצוות פרומים במבנה קונסטרוקטיבי-פיסולי. |
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
ניאו-סטוקו | טליה מוקמל |
|
ניאו-סטוקו היא סדרה של דימויים בהשראת שטיחים פרסיים, שהתפשטו בעולם מהמאה ה-17, ומיוצרים בהשראת טכניקה עתיקה רב-תרבותית בשם סטוקו (Stucco). טכניקה זו שימשה במקור ליצירת מרקמים על גבי קירות חיצוניים ופנימיים של מבנים אדריכליים, הניצבים עד היום במרחבים ציבוריים ומהווים עדות מוחשית להלך הרוח המקומי ששרר לפני למעלה ממאה שנה.
|
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
ניאו פרוט | מידן לוי |
|
ניאו פרוט, הצעה לסדרת פירות מלאכותיים המכילים את הערכים התזונתיים הדרושים לנו. כשם שפרי טבעי מתפקד כאריזה לזרעים, כך פירות אלה מעוצבים כאריזה השומרת על התוכן התזונתי ומגשרת בין האדם לטכנולוגיה באמצעות חווית אכילה רגשית. |
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
הנדנדה הכחולה | Iota (שולה מוזס וטל צור) |
|
Iota הוא מותג עיצוב בן לאומי לריהוט ואקססוריז יוקרתיים מבוססי טקסטיל. כעסק חברתי, המאמין בהעצמה נשית ובתרומה לקהילה, החברה מספקת עבודה לאוכלוסיות מוחלשות. עבודות היד מיוצרות על ידי נשים שעובדות בביתן וזוכות לא רק בפרנסה כי אם גם בהדרכה וליווי מקצועי. |
להמשך » |
|
|
| |
|
|
עיצוב עכשווי |
|
בין השכבות | גנית גולדשטיין |
|
מערכות לבוש והנעלה הבוחנות את הקשר שבין מסורת לבין קִדמה באמצעות שילוב של שני עולמות יצירה: מלאכת היד - אריגה מסורתית, ומלאכת המחשב - טכנולוגיות מתקדמות כמו עיצוב פרמטרי, סריקה והדפסת תלת ממד. |
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
עיצוב צומח | קווין אלוש |
|
"כדי להשתלט על הטבע צריך לציית לו", פרנסיס בייקון
דמיינו שימוש בחומר חי שממנו אפשר לגדל מוצרים שונים במערכת המקיימת את עצמה. MYC היא מערכת רמקולים שהוצמחה מחומר חי, הפטרייה. הפרויקט עוסק במחקר ובפיתוח של חומר אורגני שהופק מתפטיר, ובוחן את היכולת לגדל חומר ולהתוות לו צורות ותכונות מוגדרות מראש. |
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
פלורנטין 001 |
|
הסטודיו של עומר פולק יושב בפלורנטין, בין נגריות העוסקות ביצור שולחנות ומטבחים, לרוב עשויים דיקט מצופה פורמייקה. טכנולוגיות הייצור הקרובות והמקיפות אותו הן אלו שנתנו לו את ההשראה לייצור משקפיים עשויים דיקט מצופה פורמייקה. |
להמשך » |
|
|
| |
|
|
|
עיצוב עכשווי |
|
Incalmi |
|
כלי זכוכית המשתמשים באיכויות הצליל ובמקצב המזיגה על מנת להאדיר ולחגוג ריטואלים ופעולות יומיומיות נשכחות. |
להמשך » |
|
|
| |
|
|
|
עיצוב עכשווי |
|
מתבנית לשבר |
|
התערוכה "מתבנית לשבר" תציג פריטים שעוצבו על ידי סטודיו קהאן, ותתאר תהליך פיתוח מלא ושלם המכיל שלושה חפצים מוכרים בשדה העיצוב הישראלי בשבע השנים האחרונות. |
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
מיצב האור של סטודיו מג'נטה |
|
כהמשך לסדרת מנורות בה החשמל, במתח נמוך, עובר דרך גוף המנורות עצמן, נוצר מיצב האור שהוא חלל שלם המעביר חשמל ומאפשר לחבר גופי תאורה בכל נקודה. קירות ותקרת החלל מורכבים מפסי מתכת - כל פס משמש בהתאמה כחוט פלוס או מינוס. |
להמשך » |
|
|
| |
|
עיצוב עכשווי |
|
לדעת לראות |
|
תערוכה ראשונה של פריטים מהאוסף הבינלאומי של המוזיאון במעבדת העיצוב והאוספים. בסדרה של תצוגות ייחודיות שילוו את התערוכות המרכזיות, יוצגו פריטים שונים מתצוגת הקבע, כשבכל תצוגה תיבחר נקודת מבט של מעצב בינלאומי. |
להמשך » |
|
|
| |