אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
 
 
מגזין
עיצוב כמוס
יעל רוסו | ספריית החומרים
בהרצאה שנתן המעצב אריק בן שמחון לרגל פתיחת התערוכה ה"ישן החדש" הוא סיפר על תהליך העבודה שהוביל ליצירת האובייקטים המוצגים בתערוכה ועל העולם שאחרי.
להמשך »
חילוף חומרים
מיה דבש
שמונה בוגרים במסלול אודות עיצוב, בתואר השני לעיצוב תעשייתי בבצלאל בתערוכת סוף שנה בבית בנימיני מציגים סוגיות של זמן, זיכרון ומסורת.
להמשך »
לטוות זהב מקש
מירב רהט
אם אתם שייכים לאנשים שמתפעמים למול הפוטנציאל הטמון באובייקטים שונים הנזרקים לרחוב מידי יום, התערוכה "מכרה זהב" שנפתחה בגלריה פרדיגמה בתל אביב תשמח את ליבכם.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > עבר
אוסף העיצוב של פרנזינה
צבע / חום
10 פברואר -  25 אפריל, 2011
אוצרים

רנזה פורנרולי וסטפאנו סאלבי

מעצבים

גאיטנו פשה, ריקרדו שוויצר, אנריקו באלרי ודניס סנטקיארה, סטפאנו ג'ובנוני, פרנקו פולי, הארי ברטויה, אלסנדרו לנארדה, ריקרדו פאולינו ומטאו פוסי

קישורים
תערוכה

אוסף העיצוב של פרנזינה מציע פרשנות של עיצוב וייצור איטלקי בחמישים השנים האחרונות. הוא כולל מוצגים שהם בין הידועים והמקוריים ביותר בהיסטוריה של העיצוב האיטלקי של מעצבים בעלי שם וביניהם: גאיטנו פשה, אנריקו באלרי ודניס סנטקיארה, הארי ברטויה, סטפאנו ג'ובנוני ועוד.

זהו אוסף לא קבוע, מטבעו, שתכניו ישתנו במשך הזמן, ושסביבו מתעתד משרד החוץ לחנוך יוזמות אחרות שישלימו את התערוכה, וזאת על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל של הפרויקט. התחומים שעליהם מתפרש האוסף הם מגוונים - החל בעיצוב חללי מחייה ועיצוב סביבתי, דרך עיצוב מכוניות ועיצוב למשרדים ושירותים ציבוריים, עיצוב פנים ועיצוב אופנה, וכלה בעיצוב תאורה, עיצוב גרפי ועיצוב אינטרנט - לכולם השפעה רבה על חיי היומיום שלנו כיוון שהם מאתרים פתרונות חדשניים לבעיות יומיומיות.

נקודת המוצא של האוסף - התפיסה של "צבע/חום" - היא מעין משחק מילים העושה שימוש במעבר פונטי (באיטלקית) מאם קריאה אחת לשנייה, ממונח אחד למונח שונה אחר: צבע כחוויה ייחודית לבני האדם, שרואים צבעים בדרך שונה מכל יונק אחר; שהראייה שלהם, כמו זו של דגים, זוחלים, ציפורים וחרקים מסוימים (דבורים ושפיריות) עושה שימוש בקלידוסקופ של וריאציות כרומטיות. ניוטון גילה איכות מקורית באור; תומאס יאנג הבחין בין היחידות הראשוניות, "שלושת הצבעים הפיזיולוגיים" (אדום, כחול וצהוב); גתה ארג את עולם הדמיון שלו סביב צבע; והפילוסופיה, החל מאריסטו וכלה בדקארט, קושרת בין צבע למונחים כה בסיסיים כתפיסה, תחושה, איכות, מקור, פירוש ואמת - כך שהיא תוחמת אזור המשמש כמסך אופטי שעליו אנו משליכים את מה שאנו מכנים בשם מציאות.

"חום וצבע" הן, אם כן, שתי איכויות הארוגות זו בתוך זו בתוך העיצוב האיטלקי; שני שמות עצם שמזכירים, ברמה הבסיסית, את הגיוון שבנוף (זה המקומי, כן, אך חשוב מכך - זה החיצוני) - חום (והיעדרו) הוא איכות מהותית לאופי הים תיכוני הנלהב. את המורכבות שיוצאת מכך ניתן לבחון באמצעות כל המשמעויות האפשריות ששני המונחים מייצרים; והגוונים והצבעים הללו, הברק והחיות, מתפרשים לאורך ספקטרום של אבחנות ופרשנויות אפשריות.

Collezione Farnesina Design  IIC TEL AVIV  ambasciata Tel Aviv     

 

 


התערוכה מוצגת בסיוע שגרירות איטליה בישראל

גאיטנו פשה
ברודווי 543
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס