אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
 
 
מגזין
מה שהיה לא יהיה
מיכל בן צבי שפיגל, מדריכה ראשית
מיכל בן צבי שפיגל, המדריכה הראשית של המוזיאון, מנסה "לפצח" את נושא תערוכת די-קוד ומודה שהיה קשה לדעת מהיכן להתחיל.
להמשך »
חיים בשמש - העובדים התאילנדים, החקלאים החדשים
מיה פרנקל טנא
תנאי העבודה הקשים כוללים חשיפה הממושכת לשמש. העובדים התאילנדים מצאו פתרונות יצירתיים על מנת להגן על עצמם. האם יוכלו להגן על עצמם מפני ניצול, שלילת זכויות ונזקים אחרים?
להמשך »
המעבדה לעיצוב
המעבדה ליצוב מארחת את עודד עזר, מעצב גרפי, טיפוגרף ומרצה בכיר במכון הטכנולוגי חולון, שיוביל סדנת טיפוגרפיה עברית בהשתתפות סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית, שנה ג' במכון.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > הווה
זגמייסטר & וולש: רטרוספקטיבה
06 יוני -  20 אוקטובר, 2018
אוצרים

מיה דבש
אוצרת משנה:
סתו אקסנפלד

מעצבים

סטפן זגמייסטר
ג'סיקה וולש

קישורים

לאתר הסטודיו > 

כתבו עלינו: 

חדשות זגמייסטר & וולש 6.6 > 

אקסנט 6.6 >  

עשרטיוי 5.6 >

מגזין אותאותאות 6.6 >


כאן חדשות | רואים עולם 9.6 >

תערוכה

איך נראה רגש? ואיך מתעצב אושר? מהו יופי? והאם ניתן לגעת בליבו של אדם באמצעות עיצוב?

בעידן בו בכל רגע נתון נוצר מבול של דימויים ואלה מופצים בקצב מסחרר וללא הפוגה, מן הראוי לעצור רגע ולתהות איך נוצר דימוי ואיך מועבר מסר. מחקרים מראים שאנו זקוקים ל 39- אלפיות שנייה כדי לקבוע דעה. חברות משקיעות מיליונים במוצר חדש, פוליטיקאים משקיעים זמן וכסף רב בקמפיינים ובפחות משנייה גורלם של אלה נחרץ. התחושה של רבים מאתנו היא שאנחנו חיים בעולם רווי, שרק משעתק ומשעתק את עצמו ללא הרף, שאת הכול ראינו כבר בעבר. אז איך בכל זאת נוצר דימוי חדש והאם הוא מציית רק לכוחות השוק או שניתן לזרוע בו זרעים של מחאה? ומה כוחו של המבט?

האם העין שמולעטת בדימויים מסוגלת לברור ביניהם ולהתנגד להם? תקשורת חזותית עוסקת בדרכי ההתבוננות והראייה של העולם. היא מבליטה את תרומתם של מטפורות חזותיות ושל דימויים המעוגנים בידע תרבותי להבניית המציאות ולפיענוח שלה. המבט המפענח את הדימוי לעולם אינו תמים. זהו מבט האוצר בתוכו תפיסת עולם.

זוהי התערוכה הרטרוספקטיבית הראשונה של סטודיו זגמייסטר & וולש, הנחשב לאחד המובילים בעולם בתחום התקשורת החזותית ומתמחה בהעברת מידע, מסר, תחושות ורעיונות באמצעות כלים חזותיים. עבודתם של סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש מאופיינת בעיצוב נועז, אמיץ וחצוף, רגשי ואנושי, מאתגר מוסכמות ופורץ גבולות באופן השימוש באמצעי המדיה וההבעה. השניים עוטים על עצמם כובעים שונים המגמישים את השפה החזותית - ממעצבים גרפיים, טיפוגרפים אקספרימנטליים ועד לאמני פרפורמנס - הם משנים תפיסות פופולריות של עיצוב, מאתגרים את הסטטוס קוו ובוחנים את תפקידו של המעצב בחברה.

בשלל טכניקות, אמצעי ביטוי מגוונים, חומרים בלתי שגרתיים ותוך נטילת סיכונים זגמייסטר & וולש מפיחים חיים חדשים באמרה הידועה של מרשל מקלוהן ״המדיום הוא המסר״ (1967). בגישה אנושית, סובייקטיבית, תוך משחק מתמיד עם החושים של הצופים, הם מצליחים ליצור לא רק דימויים בלתי נשכחים אלא גם מעוררים אותנו לחשוב על הדימויים שאנו צורכים ומייצרים.

לצד התערוכה המרכזית, מוצגות במוזיאון שתי תערוכות נוספות התוהות על מעמדו של הדימוי. התערוכה מוכרמוזר במעבדת העיצוב מציגה עבודות על קו התפר שבין המדומה לממשי, שמעוררות תחושה מוכרת ועם זאת זרה, כאלה שיכולות לעורר בנו אי נוחות ומעלות שאלה ביחס לאפשרות ליצור משהו חדש מן המוכר.

התערוכה חיטה היא חיטה היא חיטה של המעצב פדי מרגי, המוצגת במסדרון ההיקפי, חושפת את השקר הגדול של צריכת הראווה ומבקשת לשאול האם מוצרי יסוד של מותגי יוקרה כמו קמח של פראדה או אורז של לואי ויטון, שווים יותר?

 

מידע נוסף על פעילויות, אירועים ורכישת כרטיסים לתערוכה >
*ניתן לרכוש כרטיסים דרך קופות המוזיאון.

מידע למבקר ושעות פתיחה >

לפרטים על פעילות שבת משפחתית >



תמונה מתוך הפרויקט Pins won't save the world
ניהול אמנותי וקריאייטיב: סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש | צילום: ארון פילקיי


צילום: שי בן אפרים
הגלריה ע״ש ד״ר שולמית כצמן
תערוכות
עיצוב גרפי
תקשורת חזותית
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס