אודות | צור קשר | עיתונות | הצטרפות | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גיליון 14#
נובמבר 2015 - מאי 2016
שורשים וכנפיים – עבודות קליעה, יונית קריסטל
02 פברואר, 2016

גלריית חנקין | פתיחה: 4.2, נעליה: 5.3
קריסטל מציגה שילוב בין אמנות חדשנית, לשימור מלאכות קדומות. במהלך ניסיונותיה ללמוד את תהליכי הייצור המסורתיים, ובעיקר קליעה ואריגה, גילתה שהמלאכות המסורתיות של הארץ נעלמות לגמרי. הידע, ששמור אצל הדור הקודם, אינו עובר הלאה. מאז, היא מתמסרת לשימור מלאכות מסורתיות, הטכניקות משולבות ומביעות רצון לחדש, להתפתח, לשנות - תוך שימור המלאכות הקדומות.

יונית קריסטל, מתגוררת ביבניאל, היא אמנית ומנחת סדנאות בנושא שימור מלאכות מסורתיות. קריסטל הגיעה אל תחום זה דרך חוויותיה כמדריכת טיולים והמפגשים שהזדמנה אליהם במסגרת עבודה זו, עם כפריים ובעלי מלאכה בדואים ואורחי חייהם. בחזונה היא שמה לה למטרה "להשיב את הכבוד" לעבודות למלאכות הכפיים ולערכי התרבות החומרית ולשמר את הידע המעשי בתחומים כמו אריגה, ריקמה, קליעה, טוויה ועוד.   

ביום שבת, 5.3 בשעה 11:30, תעביר יונית קריסטל סיור מודרך אחרון, רגע לפני פיזור העבודות ונעילת התערוכה. 

לאתר של יונית קריסטל לחץ כאן

פיזור נפש
גלן אדמסון
גלן אדמסון חוקר את מסורת "האובייקט החסר" החל במיכל הזכוכית האניגמטי של דושאן וכלה בשפה הפואטית המדויקת של אונו ובתכנון ההנדסי המבריק של הדיסק המסתובב של צ'רלס ריי, אמנים שעוסקים בהיעדר מוכרחים לשלוט באופן מלא בכלים שבידיהם. זוהי הדרך היחידה לגרום לכלום להדהד, להפוך אותו ליותר מסתם כלום.
להמשך »
משקפיים - בין עיצוב לרפואה
יונתן ונטורה וגלית שבו
הסיטואציה המפחידה ביותר עבור כל מרכיב או מרכיבה של משקפיים היא האפשרות שאלה יישברו ויותירו אותנו עיוורים לסביבה. למרות בדיקות הראייה שאנחנו עוברים אצל האופטומטריסט, מרביתנו משקיעים פחות מחשבה בהיבטים הפיזיולוגיים־רפואיים של עובדת היותנו סובלים מבעיה רפואית, ויותר בשיקולים העיצוביים־אופנתיים ברכישת זוג המשקפיים הבא שלנו.
להמשך »
כתבות
פרחי אופנה | בוגרים 2012
טל אמית
אחת הביקורות שלא מפסיקות להישמע בשנים האחרונות לאחר כל תצוגת גמר היא הביקורת שהסטודנטים הבוגרים "לא חידשו דבר". הגזרות מוכרות, האוונגרד כבר נלעס, הרעיונות ממוחזרים וההשראה מקולקציות של מעצבי על אולי חזקה מידי. אך האם זהו השיח הנכון לתקופה הזו? האם השיח על גזרות וצלליות עדיין רלוונטי?
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס