אודות | צור קשר | עיתונות | הצטרפות | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גיליון עכשווי
יוני 2016 - נובמבר 2016
Under constraction forever
מירב רהט 20 נובמבר, 2016 /

שי שניידרמן | גלריה פריסקופ | עד ה - 3.12.2016

שי שניידרמן - TEXTILEMANN - בוגר המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, יוצר טוטאלי ואובססיבי, פורם ו"מֵפַלֵט" פריטים עשויים דֶנים, מפעיל עליהם מניפולציות שונות דוגמת התזה של זרם מים או שיוף באבן משחזת, מפרק ומרכיב אותם מחדש בפעולה עמלנית של רקמה ידנית, ומשלב אותם עם סריגים גמישים אותם הוא יוצר בסריגת מכונה. הטקסטיל משמש עבורו כלי רישום ופיסול, בעזרתו הוא הופך פרטי ריהוט, תיקים, נעליים ופרטי לבוש ליצירות יחידניות בעבודת יד.


שי שניידרדמן | צילום: אחיקם בן יוסף

עבודתו של שניידרמן מבוססת על מערכת יחסים ארוכה עם כל אובייקט. תהליך העבודה שלו לתערוכה זו החל בפרימת בגדי ג'ינס ישנים עד ליסוד, מוקסם מהאסתטיקה הנגלית בתהליך חשיפת השכבות הנראות בעיניו כרישומים של זמן. את החלקים הפרומים שניידרמן עורך לראווה כתפריט צבעוני וצורני של חומרי גלם ומציב אותם לצד קבוצת פריטים עליהם הוא עובד: זוג נעליים, כורסא, תיק, שולחן וחפצים נוספים. בפעולת יצירת האובייקטים שניידרמן פוער, מפרק, מרכיב, חורץ, מחבר, סורג, מותח, רוקם. מותיר חותם ראשון. מתבונן. משתהה. פונה ליצירת אובייקט אחר. מניח, תופר, משייף, רוקם, פורם, מחבר, וחוזר חלילה. הוא יוצר ופועל תוך מעבר בין מספר אובייקטים הנמצאים בשינוי מתמיד והופך את מהלך היצירה למיצג רב תחנות.


שי שניידררמן | צילום: מירב רהט

שניידרמן בוחן כל פרט ופריט שוב ושוב, בפרקי זמן שונים, עד לנקודת שביעות הרצון היחסית. יצירתו, שהחלה בעברו בפעולה של תיקון וכדרך להטבעת חותם בחפצים אישיים דוגמת תיק הגב או האופנוע האישי שלו, הפכה בעלת שפה חזותית מורכבת ועשירה המזוהה איתו. דרך חיבור בין בדי דנים מטופלים וסריגים הוא מסיט את דרכי השימוש של אלמנטים ישנים ומעניק להם אופני שימוש חדשים. מנגנון הסגירה של מכנסי ג'ינס ישנים נתפר כיחידת הגבהה ורכיסה של נעלי סניקרס שזוכות לזהות חדשה. כיסים מזוגות מכנסיים שנפרמו הופכים אלמנטים של איחסון על גבי כורסאת ישיבה. סריגים גמישים מקנים צורות מבניות חדשות לפריטים בהם הוא מתערב. עבודתו לעולם אינה "גמורה", תמיד ניתן להוסיף עוד תפר, לפרום מקטע, להחליף אלמנט. "חתימתו" - מחט עגולה עם חוט רקמה המאפשר להוסיף ולהתערב בעבודה - ננעצת כאקט סימבולי בכל פריט היוצא תחת ידיו.
במהלך התערוכה שניידרמן עובד בחלל הגלריה*, חושף את תהליכי היצירה, מטביע את השפה החזותית שלו במרחב, ומציג מגוון רחב של אובייקטים מבוססי טקסטיל שנבנים ומשתנים לאורך תקופת עבודתו והולכים ומשתלטים על הסביבה בה הוא פועל.
לצד יצירתו שלו, שניידרמן בחר לשתף פעולה ולארח גם מעצבי אופנה. עדי בנג'ו** - בוגרת שנקר טריה - תציג קולקצית שמלות ג'ינס וסריגה המבוססות על טקסטילים של TEXTILEMANN שנוצרו במיוחד לגזרות ולדגמים מתוך פרוייקט הגמר אותו הציגה בשנקר; ומעצב האופנה איזק רוזנבאום*** יציג קולקצייה ייחודית של בגדי גברים המבוססים על טקסטילים ושפה חזותית של TEXTILEMANN. עבודתו המשותפת של שניידרמן עם השניים מאירה פן נוסף באפשרויות האינסופיות העולות סביב השפה החזותית אותה הוא בונה ומפתח בשדה הטקסטיל.


* שעות הפעולה של שניידרמן בחלל הגלריה:
ימים א'-ה' 9:00-20:00, ימי ו' 11:00-13:00 שבת 10:00-20:00

** הקולקציה של עדי בנג'ו תוצג בימים א'-ה', 20.11-24.11.2016

*** הקולקציה של איזק רוזנבאום תוצג בימים א'-ה', 27.11-1.12.2016

 

דעה: כשדונלד ג'אד חטא בעיצוב רהיטים או כמה מחשבות על הקשר בין אמנות מינימליסטית ועיצוב תעשייתי
עדי המר
הקשר בין אמנות מינימליסטית לעיצוב תעשייתי אינו דבר חדש ובאופן חריג לדיון הרחב יותר על עיצוב ואמנות מגיע דווקא מאמנים ומבקרי אמנות ולא ממעצבים. האמנות המינימליסטית לא נתפסה מיד כאמנות ו"הואשמה" בקרבתה לעיצוב. בכדי להבין טוב יותר את הקשר, יש להכיר מקרוב את דונלד ג'אד - האמן הבולט ביותר בקבוצה שעיצב גם רהיטים בכוונת שימוש אך הוסיף והתעקש כמעט עד יום מותו שאמנות לחוד ועיצוב לחוד.
להמשך »
בין האובייקט
ליבי סלרס
מתוך קטלוג התערוכה "ננדו במוזיאון העיצוב חולון" | דרך האובייקטים של ננדו, מעלה ליבי סלרס לדיון את השיח העכשווי בעולם העיצוב, העוסק טשטוש קווי המתאר הצורניים של האובייקט וקריאת תיגר על גישות פונקציונליות אורתודוכסיות ומובילה ליצירתם של אובייקטים שרבים מהם נמצאים במצב דומה של תנועה.
להמשך »
ביד הלשון
סתו אקסנפלד
מה ניתן ללמוד מהקשר בין מילה לאיור שמייצג אותה בנוגע למעמדה של העברית בציבוריות הישראלית? סתו אקסנפלד מבקשת להצביע ולהרחיב על ההבדלים בסגנונות האיור שבין מילוני ועד הלשון בשנות ה-30 ובין סדרת הכרזות לציון יום העברית מודל 2017
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס