אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גליון 13#
יולי - נובמבר 2015
ארועים
המלצות תוצרת הארץ לפסטיבל העיצוב בלונדון 2015
עדי המר 17 ספטמבר, 2015 /

פסטיבל העיצוב בלונדון אשר מתקיים בעיר ש"דוברת עיצוב" לאורך כל השנה, מציב החל מ-2003 אלטרנטיבה יותר מראויה לאירוע העיצוב הגדול והמוכר במילאנו. לונדון היא האלטרנטיבה הנכונה בעיקר לאלו שמחפשים חוויית עיצוב אותנית יותר, מזמינה יותר ומעייפת פחות. אז למי שנמצא בימים אלו בלונדון או מתכנן לנסוע ממש בזמן הקרוב, זהו בהחלט אירוע שלא כדאי להחמיץ. 

באתר האינטרנט המהוקצע והמזמין של הפסטיבל נכתב כי ברחבי העיר יהיו פרושים לא פחות מ-400 אירועים שונים הכוללים מלבד תערוכות גם פורומים, שיחי גלריה, סיורים וביקורים בסטודיאות של מעצבים. גרעין הפסטיבל, כמיטב המסורת הוא מוזיאון ויקטוריה ואלברט (V&A) שגם השנה מקיים בו את האירועים הבולטים והמרכזיים. באתר הפסטיבל אפילו דאגו לסייע בתכנון מסלול השיטוט, ולמשתמשים רשומים ניתנת אפשרות לסמן את המוקדים אליהם הם מבקשים להגיע, בעבורם המערכת בונה עבורם תכנית. כמה נוח.

לאתר האינטרנט של פסטיבל העיצוב בלונדון 2015 >>> 

בין האירועים והתערוכות הרבים תמיד מחמם את הלב לגלות את היצוג ישראלי: 
Thirty Four Project הוא מיצב פרי שיתוף פעולה בין המעצבת רונה מיוחס קובלנץ מייסדת סטודיו KukkaTM, לחברת "אבן קיסר". המיצב המסקרן יוצג במתחם ה-TENT ב-24 באוקטובר במשך ארבעה ימים ויורכב מקומפוזיציה בת 34 יחידות של צורה גיאומטרית החוזרת על עצמה. האלמנטים החזרתיים מתרוממים בהדרגה החל מרצפת העץ בה הם מוטמעים עד לכדי שולחנות בקנה המידה המוכר ומהם בחזרה לתקרה ממנה תלויות אותן הצורות. הפרויקט התחיל מהשולחן "1141" אותו עיצבה לראשונה מיוחס קובלנץ בשיתוף עם אבן קיסר, אז השתמשה במשטח שיש שמספרו היה 1141. אחת הגלריות בעיר תציג גם רק את השולחן המקורי. 

לפרטים נוספים על Thirty Four Project >>>

סטודיו KukkaTM  הוקם בשנת 2010 כמותג בריטי, על ידי המעצבת התעשייתית רונה מיוחס קובלנץ בוגרת תואר שני מ- Scoula Politecnica di Design, במילאנו, איטליה. המוצרים של הסטודיו מיוצרים מחומרים בני קיימא ומתוך מחקר של התנהגויות תרבותיות הכולל תצפיות על הסביבה. כל זה בא לידי ביטוי לאורך כל הדרך של הייצור, שיטות טכנולוגיות, מינימליזם של חומרים ורכיבים המשמשים עבור המוצרים וכן גם האריזות. 



סטודיו KUKKA| אלמנטים מתוך המיצב  Thirty Four project (צילום: כפיר זיו)

ניל ננר, מעצב ישראלי נוסף המשתתף בפסטיבל העיצוב לונדון, מציג מספר אובייקטים כחלק מתערוכה הנקראת Art of Progress ועוסקת בפן האתי של תהליך העיצוב. התערוכה תהיה חלק ממתחם שלם ובמסגרתה תתקיימנה גם סדנאות והרצאות. במתחם יהיה בית קפה מעוצב כחלל פנים המעוצב כבית, אל מול חלל הגלריה המוקפד. קבוצת האובייקטים של ננר הנקראים Seating Machines, התחילו מתרגיל ברדוקציה במסגרת התואר השני והם עוסקים בישיבה כתנועה הבסיסית ביותר של הגוף האנושי. מטרת הפרויקט היא להגדיר את הכסא על ידי חקר המרחב בו הוא מופיע ונעלם באמצעות שינויים מזעריים בעיצובו ומתיחת הגבולות המורפולוגיים והפונקציונאליים למינימום ומקסימום. לכסאות המינימליים הסופיים, שעשויים מוטות פלדה, נוצרה גם גמישות מסויימת והם כולם מאפשרים ישיבה. 

ניל ננר הוא מעצב תעשייתי, הפועל החל מ-2010 בסטודיו עצמאי, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר ותואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל. כיום הוא גם מרצה בשנקר. ננר מעיד על עצמו כי הוא מרותק מהדרך בה אנשים "מאמצים" חפצים, באופן פיסי ומנטלי ומטרתו היא לייצר אובייקטים עימם יוכלו המשתמשים לחיות לאורך שנים.  

לפרטים אודות התערוכה Art of Progress>>>


ניל ננר | שני כסאות מתוך השלושה שבתמונה מוצגים בתערוכת Art of Progress

המעצבת דפי רייס דורון מציגה שני פרויקטים בתערוכה של Matter of Stuff - פלטפורמה אינטרנטית למכירת פריטי עיצוב של מעצבים צעירים פורצי דרך, שנוסדה על ידי שתי אדריכליות בריטיות, ולכבוד פסטיבל העיצוב מתקיימת גם תצוגה בגלריה. הפרויקט הראשון, 75% Control הוא סדרה של שרפרפים העשויים טכנולוגיה אותה פיתחה רייס דורון המאפשרת ריפוד רהיטים באופן מתועש על ידי יציקת פוליאוריטן מוקצף בתבנית פתוחה המשלבת קונסטרוקציית עץ. הקצף מתנפח מבעד למבנה העץ, וכך נוצר מושב רך המדמה ריפוד. התהליך מבוסס על הידע שצברה בתכנון תבניות להזרקת פלסטיק וקרם עוד וגידים כבר בלימודי התואר השני ב-RCA. רייס דורון מציגה באותה התערוכה גם את ה-CAD Weaving jars - מיכלי עץ קטנים עשויים בטכנולוגיה יחודית אותה פיתחה, השואבת השראתה מהאריגה המסורתית. פרויקט זה אף הוא פותח במהלך הלימודים ב-RCA ובשיתוף חברת Fendi. בשלב הראשון של תהליך היצור, שכבות של פורניר ועוד מודבקות יחד בצורת שתי וערב, לכדי חומר מלא. בשלב השני החומר מעובד בטכנולוגיית CNC ליצירת מראה דמוי בד ארוג באמצעות תכנון מקדים ושיטתי של פעולת כרסום ממוחשבת.

דפי רייס דורון, בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, התחילה את דרכה בפרויקט D-VISION של חברת "כתר פלסטיק" ולאחר שנשארה לעבוד בחברה כשנתיים נוספות מתום הפרויקט נסעה ללימודי תואר שני ב-Royal Collage of Art בלונדון. בלונדוןף פתחה ב-2012 סטודיו עצמאי ופעלה בשיתוף בוגרים נוספים של ה-RCA כקולקטיב. לפני כשנה חזרה ארצה וכיום בעלת סטודיו בתל אביב.


 75%Control | דפי רייס דורון (צילום: גיא הכט)

 


CAD Weaving jars | דפי רייס דורון (צילום: גיא הכט)

מעצבת נוספת המציגה באותה התערוכה של Matter of Stuff  היא שירה קרת עם Monolith - סדרת כלים מכילים וכלי הגשה שבוחנים את המורפולוגיה של אבן המעוצבת בידי מים. הכלים עשוים שיש קוריאן ומיוצרים באמצעות שימוש בתהליך תעשייתי של חיתוך בסילון מים (water jet), כאשר הגורמים המשתנים במכונה הם מהירות החיתוך ועוצמת סילון המים. עוצמת הזרם וסוג האבן מתווים את הצורניות ולמרות שהתהליך מיוצר על ידי מכונה, נוצרת בכל אובייקט מורפולוגיה אורגנית יחודית. 

שירה קרת היא בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל וחברה בקבוצת העיצוב ארבע וחמישה. 

לאתר Matter of Stuff ולפרטים נוספים אודות התערוכה
את הפריטים ניתן גם לרכוש דרך האתר.


Monolith | שירה קרת (צילום: הגר ציגלר)


Monolith | שירה קרת (צילום: הגר ציגלר)

אז אם בחרתם לבקר בשלוש התערוכות המסקרנות האלו, ישארו לכם רק עוד 397 אירועים נוספים לפקוד השנה בפסטיבל העיצוב בלונדון. 

תערוכות
עיצוב בינלאומי
ארועים
עיצוב בארץ לעולם לא
הדר גורליק
כנס עיצוב הצעצועים שהתקיים לאחרונה ב"שנקר" הוכיח לנו שישנם דברים שלמזלנו לעולם לא משתנים.
להמשך »
ארועים
לייפות את המציאות
שירה קימל
אז מדוע התחלנו לחשוב בעיקר על פונקציה ופחות על יופי? ולמה ״הדבר הנורא ביותר שאפשר להגיד על יופי הוא שהוא בעיני המתבונן״. לפני שנפרדים מן התערוכה ״זגמייסטר & וולש: רטרוספקטיבה״, חזרנו לדברים שאמר בהרצאה מיוחדת שהעביר עם פתיחת התערוכה.
להמשך »
בקיצור - חוויה
רונה זינגר
במעבר בין התצוגות והחללים המרכזיים בתערוכת העיצוב השנתית במילאנו 2016, ניתן היה להצביע על מגמה ברורה שבראשה עמדה מילה אחת - חוויה. עיצוב, ובוודאי עיצוב מוצרים ורהיטים כפי שאנו מכירים, אמור להסתכם בסופו של עניין בחפץ. אובייקט תלת מימדי, מוצק שניתן לגעת ולמשש אותו. אך בעולם של גירויים בלתי פוסקים, מסכים וטשטוש גבולות בין הפיזי והווירטואלי, מוצר חדש על פודיום לבן כבר לא תמיד מספק.
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס