אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גיליון #5
נובמבר 2011 - מרץ 2012
בלוגים
המעבדה לעיצוב
HIT - המעבדה לאינטראקציה 27 ספטמבר, 2011 /

 

המעבדה במוזיאון העיצוב חולון, מארחת פעמיים בשנה, סטודנטים ומורים מהאקדמיות לעיצוב בישראל, לסמסטר של למידה, התנסות וחשיבה משותפות. מתחילת נובמבר 2011, המעבדה מארחת את שחר גייגר, לוקה אור וסטודנטים מן המעבדה לאינטראקציה בקורסIDHO - Interaction Design Hands On שבמכון הטכנולוגי חולון לשלושה חודשים של פעילות ולימוד בחלל המעבדה.  

עדכון אחרון בבלוג:

כרוניקה של פתיחת תערוכה

שישה חודשים, שלושה שבועות ושישה ימים לפני

"קריאה להגשת מועמדות לקורס IDHO סמסטר א' תשס"ב" מתקבלת בתיבת הדוא"ל. חלקנו כבר שמענו על הקורס, ביקרנו בתערוכות והחלטנו להשתתף. לחלקנו זו היתה הכרות ראשונה עם יצור הכלאיים המכונה קורס Interaction Design Hands-On, או בקיצור IDHO.

ארבעה חודשים, שבועיים וארבעה ימים לפני

"שלום סטודנטים יקרים
אנחנו שמחים להודיע לכם שהתקבלתם לקורס IDHO לסמסטר הקרוב!
היה מעניין ונעים להיפגש אתכם בראיונות, אתם צוות מגוון ומוכשר ובטוח שכולנו נהנה ביחד בקורס.
נתראה בתחילת הסמסטר.
שחר ולוקה."

שלושה חודשים ושישה ימים לפני

מפגש ראשון
במוזיאון. עוד בראיונות סיפרו לנו שיהיה מאתגר ושיהיה כיף. אני לא חושב שידענו עד כמה.

Design Lab | Interactive Design | HIT


שבועיים לפני

הגשת פרוייקטי הסיום של הקורס. התקדמנו המון בסמסטר החולף. הן בהבנת המושג "עיצוב אינטראקציה" והן ברמה הטכנית והאסתטית של האובייקטים שיצאו תחת ידינו. בהשראת המוזיאון בו יצרנו, הצגנו אובייקטים הראויים למוזיאון. הוחלט שבשונה מקורסים קודמים, הפרוייקטים שלנו יוצגו בצמוד לתערוכה של מוזיאון העיצוב ובמשך חודש שלם ולשם כך צריך להתחיל להכין את התערוכה בכלל ואת אירוע פתיחתה בפרט. התחלקנו לצוותי עבודה שכל אחד מהם עוסק בהיבט אחר בהכנת התערוכה החל בבינוי וכלה בכיבוד. כולנו מגיעים מותשים ומרוצים לקו הסיום ואז קו הסיום זז קצת.

48 שעות לפני

נפגשים במעבדת העיצוב שבמוזיאון. כפי שאנחנו צברנו ידע, חוויות והתנסויות כך גם החלל שאירח אותנו במשך הסמסטר ספג את נוכחותנו. על ומתחת לשולחנות בקצה החדר הצטברו מלחמים, רב-מודד דיגיטלי, אקדח דבק חם, ברגים, מסמרים, סרטים דביקים בשלל צבעים ועוביים, מצלמות מפורקות, רכיבים אלקטרוניים וכל מה שצריך לתיקוני עבודות ברגע האחרון. כידוע לכולנו המנחה השלישי של הקורס היה אדון מרפי, שדאג שכל אובייקט יעבוד עד שעה לפני הגשתו. גם הקיר המצופה קרטון ספג ניקובים, ניגובים, חירורים והתנגשויות. בקיצור, שלושה חודשים של פעילות עיצוב אינטנסיביים ניכרו בכל הסביבה.

מתחילים בעבודות הכנת החלל, לפי הנחיות צוות בינוי. מפנים את כל מה שהצטבר, מנקים ומסדרים תאורה מדויקת לפי דרישות כל אובייקט ואובייקט. במקביל, נמשכות עבודות ההכנה של האובייקטים עצמם. שיפורים לאובייקטים שהוגשו לאחרונה, שיפוץ אובייקטים ותיקים יותר, שינויי תוכנה ושדרוגי אסתטיקה. העבודה נמשכת אל תוך הלילה.

Design Lab | Interactive Design | HIT

12 שעות לפני

החלל מוכן (כמעט), האובייקטים עובדים (כמעט) וסף הריגוש מטפס. זה מרגיש כאילו חמשת האחוזים האחרונים של ההכנות עומדים לקחת עוד שבוע של עבודה. אבל אין עוד שבוע, יש עוד כמה שעות. ו"אם רק היו עוד יומיים" עובר לכולנו בראש. מאוחר מידי לבקש דחייה? כן.

עוד מעט תגיע "המנקה" שהגעתה תסמן את הסוף לתיקוני הצבע, לניסורים, לשיופים ולהדבקות של הרגע האחרון. אחריה יישארו רק תיקוני זווית, תוכנה ותאורה.

Design Lab | Interactive Design | HIT

שעתיים לפני

רובנו הספקנו להחליף לבגדי הפתיחה החגיגיים שלנו. שחר ולוקה המנחים מסתובבים בין כל המוצגים כמו רופאים מיילדים דואגים ומרגיעים בו-זמנית. כולם עסוקים בעיקר בלחץ והתרגשות. הכול יעבוד? כן.

כמה דקות לפני

מחוץ לדלת חלל התערוכה שלנו התקבצו עשרות מוזמנים: צוות ומכובדי המוזיאון, מעצבים, חובבי-עיצוב, סגל הפקולטה, חברים, סטודנטים ומשפחה. מתחילים נאומים ואנחנו בפנים בעיקר מלטפים את האובייקטים ומבקשים מהם להתנהג יפה לאורחים שלנו. בלי הפתעות, נפילות, תקיעות, באגים ושאר תופעות.
נשימות עמוקות.

Design Lab | Interactive Design | HIT

פתיחה

הדלתות מנחשות את הקהל ונפתחות לקראתו. החלל מתמלא בשניות וליד כל עבודה סטודנט או שניים שייתנו הסברים והמון אנשים שרוצים לשמוע, לגעת, להתנסות ולחוות את האינטראקציות.
מאוד מרגש לראות את כמות החיוכים להם האובייקטים שלנו גורמים. כן, את זה אנחנו עשינו.

Design Lab | Interactive Design | HIT

כמה שעות אחרי

תנועת האנשים מתדלדלת. אנחנו נרגעים. זה הזמן להרפות קצת, להתכנס במעגל, לחלוק בקבוק קאווה כיתתי, לשמוע ולהשמיע סיכומים אישיים ומפי המנחים. היה סמסטר מאתגר ועמדנו בו יפה. ארבעה עשר סטודנטים, שישה עשר שבועות ושלושים ושבעה אובייקטים אינטראקטיביים באקסטרים.

Design Lab | Interactive Design | HIT

אפילוג

זה הזמן להודות לכל מי שהשתתף, עזר ותמך: צוות מוזיאון העיצוב חולון, אנשי המכון הטכנולוגי חולון, צוות המעבדה לאינטראקציה והמנחים שלנו לוקה ושחר.
תודה.

מילים: דיויד קנטור
תמונות:דנה מיק, אביעד פוקס ודיויד קנטור

עדכונים נוספים בבלוג:

- פתיח

-
שיעור ראשון - 1/11/11 

- שיעור שני - 8/11/11

- שיעור שלישי - 15/11/11

- שיעור רביעי - 21/11/11

- שיעור חמישי - 29/11/11

- שיעור שישי - 6/12/11

- שיעור שביעי - 13/12/11

- שיעור שמיני - 20/12/11

- שיעור תשיעי - 27/12/11

- שיעור עשירי - 3/1/11

- שיעור אחת עשר - 10/1/12

- שיעור שנים-עשר - 17/1/12

- שיעור אחרון - 24/1/12

כתבות
מה שהיה לא יהיה
מיכל בן צבי שפיגל, מדריכה ראשית
מיכל בן צבי שפיגל, המדריכה הראשית של המוזיאון, מנסה "לפצח" את נושא תערוכת די-קוד ומודה שהיה קשה לדעת מהיכן להתחיל. לאיזה תחום משתייכים המעצבים והיוצרים המציגים בתערוכה? התחום מוגדר "עיצוב אינטראקציה", אך התוצרים ויזואליים ואסתטיים וניתן לטעות ולראות בהם יצירות אומנות דיגיטליות גרידא.
להמשך »
בלוגים
הגלגול - מאובייקט למרחב הפרטי בחלל המוזיאלי
שושי בר-אלי
המעבדה לעיצוב מארחת סטודיו של סטודנטים שנה ב' מהחוג לעיצוב פנים במסלול האקדמי המכללה למנהל בהנחייתן של אדר' ד"ר שושי בר-אלי ומעצבת הפנים רונית דחבש. המעבדה תתפקד ככיתת סטודיו לעיצוב פנים ותהיה פתוחה למבקרי המוזיאון שיוזמנו לקחת חלק פעיל בתהליכי הלמידה והעיצוב.
להמשך »
המלצות
חמור
צוות המוזיאון
בשבוע שעבר נפתחה התערוכה "חמור" בבית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית. בניגוד למצופה, התערוכה לא מנסה לספק מבט כללי על ייצוג החמור בקרמיקה הישראלית העכשווית, אלא לפי רויטל בן-אשר פרץ, אוצרת התערוכה, "עניינה במצב החמוּר והחמוֹרי של הקרמיקה כמדיום בשדה האמנות הישראלי, היא מבקשת לעסוק בחיים ובמוות, בסכנות הגוף והנפש הכרוכות אלה באלה עבור העוסקים במלאכת האמנות בכלל ובתחום הקרמי בפרט".
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס