אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גיליון #5
נובמבר 2011 - מרץ 2012
כתבות
חתול אריה
עופר שפיגל 25 דצמבר, 2011 /

אודות ממשק משתמש טבעי

ממשק משתמש טבעי (NUI) מתייחס לממשקים חבויים או כאלה שלאחר זמן הופכים לבלתי נראים ככל שהמשתמש עושה בהם שימוש, או לחילופין- ממשקים אשר הופכים להיות חלק אינטגראלי מהסביבה בה פועל המשתמש.

NUI מתבסס על הדרכים הטבעיות והמקובלות בהן בני אדם מתקשרים זה עם זה ועם סביבתם. תקשורת זו מתבצעת בעיקר באופן ורבלי/שמיעתי, על ידי מחוות גופניות, תנועה, הבעות פנים ומגע.

מכשירי הסלולר החכמים, הטאבלטים ומסכי מגע אחרים, ממשקים מבוססי תנועת גוף מלאה כדוגמת קינקט של מיקרוסופט, שירות סירי של אייפון- כל אלה מהווים דוגמאות נהדרות לממשק משתמש טבעי.

המאפיין המובהק ביותר, שהוא גם היתרון של ממשק משתמש טבעי, בא לידי ביטוי בטווח הגילאים הרחב של המשתמשים ביישומיו. מדהים לראות כמה טבעי השימוש במסכי מגע למשתמשים מגיל שנה עד מאה.
עדות יפה לטבעיות ממשק המשתמש של מסכי המגע ניתן לראות בסרטונים הבאים, הממחישים כיצד אפילו בעלי חיים יכולים לקיים אינטראקציה מלאה עם מחשב:

עוד על ממשק משתמש טבעי ודוגמאות נוספות הממחישות נושא זה ניתן למצוא במאמר המורחב בבלוג CreativITy של עופר שפיגל.

כתבות
עצרו, עיצוב | בוגרים 2012
מיה דבש
תחת הכותרת "תערוכות בוגרים בעידן של עודף מידע וטווח ריכוז קצר" הושקה בסוף השבוע שעבר תערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב במכון הטכנולוגי חולון. "בעידן הדיגיטלי, 'רפרוף' הוא המצב העיקרי של המחשבה שלנו," נכתב במצע התערוכה, "אנו טובעים בים של מידע וזקוקים נואשות לאנשים שבוחרים, מאחסנים ומנהלים את כמות המידע הבלתי נתפשת כדי שנוכל לצרוך אותה ביתר קלות".
להמשך »
כתבות
על סיכון, סכנה והנאה - גני משחקים בין ביטחון לחוויה
מאיר יגוד
גני משחקים מהווים מרכיב יחודי במרחב הציבורי ובאדריכלות בכלל. אם אדריכלות היא לרוב יצירת מרחב שבו בדרך כלל אנו באים במגע פיזי ישיר רק עם הקרקע, הרי שבגני משחקים המתקן כולו בא במגע עם גופינו. אם ישנה אמת בחומר, הרי שכאן היא מתגשמת ומורגשת באופן בלתי אמצעי.
להמשך »
כתבות
סוכנים של שינוי | בוגרים 2012
מיה דבש
הרהורים נוספים על תערוכות הבוגרים. השימוש הנרחב בטקסטים ובעיצוב ספרים בויצו חיפה למשל, בהחלט מבורך וראוי לציון. אוהד זלוטניק יצר בעבודתו "פרלקס" גופן תלת ממדי הקרוי על שם התופעה האופטית "פרלקס" - היסט - תזוזה כביכול של עצם ביחס לרקע כתוצאה מתנועת הצופה.
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס