אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גיליון #9
נובמבר-יוני 2014
בלוגים
עיצוב גרילה - City Play
מאיה טבת 27 מרץ, 2014 /

 

איך הדברים שאנחנו מעצבים משפיעים על ההמון? על הסביבה? מה אנחנו רוצים להגיד? מה מניע אותנו? איך אנחנו מצליחים להוציא את זה החוצה? האם "שיבוש" ו"הפרעה" יכולים להוות כלי להעברת מסר או להשפעה? ומה קורה כשעיצוב הופך לפעולת גרילה?

 


הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 פוסט 5 / פוסט 6



City Play

המשימה שלנו הפעם לבשה צורה חדשה: משחק קטן בעיר. המטרה שלנו הייתה לשנות מעט את שגרת יומם של התושבים ולהכניס קצת עניין במקומות שאנו מכירים בעיר. 

השאלות שעלו לקראת הפרוייקט היו מה הופך התערבות למשחק? מי הם המשתתפים שלנו? ומהי הסביבה הראויה למשחק כזה?

במהלך הקורס דיברנו שוב ושוב על אמירה, מסר והשפעה. מנקודת המבט הזו, זה תרגיל קצת שונה. משחק אינו מתעסק במסר נוקב אלא בחוויה ובשיתוף, מיקומו ברחוב משבש את שגרת התושבים ומכניס תפאורה צבעונית ואקטיבית לאיזורים המוכרים. אנחנו מדברים על חוויה ומנתחים אותה ואת משמעותה על מנת לדייק בתוצאה. משחק הוא אטרקציה לילדים וגם בעל ערך נוסטלגי למבוגרים והשילוב בינהם הוא מעניין ומאתגר.

בפעם האחרונה (לקורס) יצאנו לרחוב עם תחושה שזה השיא! אנחנו צריכים לממש את כל המסקנות שלנו מכל התרגילים הקודמים, לחדד שוב ושוב את הקונספט על מנת שזה יהיה הכי מעניין ומדיוק וגם כמובן כיף, שלא נשכח שמדובר במשחק!

לילך הראל ודנה לוי בחרו בסביבה האפורה של בניינים בשיפוץ ברחוב אלנבי בתל אביב. בלב הרחוב הסואן, שוכן לו מבנה בשלבי בניה, עוד אין לו אופי, חולפים על פניו אנשים רבים בכל שעה ביום ומתעלמים ממנו. לילך ודנה החליטו להבליט אותו באמצעות משחק ולצבוע אותו בצבעים שמחים.

 


נתנאל זינגר, סמדר אריאל ודניאל שר קיפלו עשרות סירות מנייר והשיטו אותן בבריכה בכיכר התרבות בתל אביב. זה משחק מלחמה! לכל קבוצה יש סירות בצבע והמטרה היא להטביע באמצעות רובה מים את סירות היריב. המשחק הביא לשיתוף פעולה בין העוברים ושבים ברחוב ויצר קבוצות משחק אקרעיות אשר נלחמו אחת בשניה במסגרת המשחק.

 


עדי בנג'ו ומאיה טבת בחרו אף הן את הבריכה בכיכר התרבות בתל אביב כסביבת המשחק. ביום שבת בבוקר הורים יוצאים עם ילדהם לכיכר, זהו היום הוחפשי של ההורים וההזדמנות לבלות קצת עם הילדים. חברי הקבוצה החליטו ליצור אטרקציה שתהיה אופציה למשחק ולחיבור בין ההורים והילדים. הבריכה אם כך, הפכה באותו יום שבת לבריכת דיג: דגים עם לולאה שחו במים וחכות עם ווים פוזרו סביב הבריכה. הכנסת הוו אל הלולאה בהרבה מהמקרים הייתה שיתוף פעולה בין הילדים וההורים.

 


הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 פוסט 5 / פוסט 6 


 

 

בלוגים
המעבדה לעיצוב
שנה א' במוזיאון העיצוב
המעבדה לעיצוב מארחת את פיני ליבוביץ', יפתח צדפי וסטודנטים בשנה א' מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, לשלושה חודשים של פעילות ולימוד בחלל המעבדה. תפקידו של הקורס להקנות כלים בסיסיים והבנות ביחס למושגים כגון הקשר, קונספט, רעיון, צורה, מבנה ותפקוד. הכלים וההבנות שמתפתחים במשך השנה מתרכזים בסופה לכדי תוצאה ברורה.
להמשך »
בלוגים
הגלגול - מאובייקט למרחב הפרטי בחלל המוזיאלי
שושי בר-אלי
המעבדה לעיצוב מארחת סטודיו של סטודנטים שנה ב' מהחוג לעיצוב פנים במסלול האקדמי המכללה למנהל בהנחייתן של אדר' ד"ר שושי בר-אלי ומעצבת הפנים רונית דחבש. המעבדה תתפקד ככיתת סטודיו לעיצוב פנים ותהיה פתוחה למבקרי המוזיאון שיוזמנו לקחת חלק פעיל בתהליכי הלמידה והעיצוב.
להמשך »
מבט רציני במשקפיים
תומס מלדונדו
אנו עדים כיום לתפיסה רווחת לפיה הטכנולוגיה היא גורם חיצוני, המשפיע מבחוץ "על העולם בו אנו חיים". לפי תפיסה זו, הטכנולוגיה מגיעה אלינו ממרחקים, ומפלסת את דרכה מבלי שנשים לב, אל תוך החברה בה אנו חיים. אך הטכנולוגיה אינה כוח פראי ובלתי מרוסן המשתולל מעבר לגבולות החברה ולשליטתה. היא עצמה חלק מהחברה, והיא מעוצבת באופן משמעותי על ידי דינמיקות חברתיות, כלכליות, ותרבותיות. כלומר, הגורם שמשנה את העולם, לטוב או לרע, אינו הטכנולוגיה, אלא החברה עצמה.
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס