אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גיליון #2
אוקטובר - דצמבר 2010
כתבות
מותו של האינדיבידואל. האמנם
מיה דבש 26 אוגוסט, 2010 /

מבט עתידי על העכשיו (כתבה אחרונה בסדרה)

בעתיד, אומרת לי אדלקורט, זה יהיה מאוד לא פופולארי להיות אינדיבידואלי. העידן הזה נגמר.
"האינדיבידואליות שהיתה כל כך בולטת בעשרים השנים האחרונות, לא תהיה עוד חשובה כל כך. האינדיבידואל יהפוך לחלק מקבוצה, כאשר לפרט בה יהיה סט של כישורים שאותם הוא ירתום להצלחת הקבוצה", היא חוזה.

האומנם? לנו השבויים עדיין בעולם שבו בכל בוקר "כוכב נולד" ובכל ערב אנחנו נאלצים לחזות בצורך הבלתי נשלט בביטוי אישי מזורז, זה נראה כמו חלום רחוק.

אני בדמותי

באחת התערוכות שהוצגו במילנו סביב ה-Salone del Mobile 2010 הציג המעצב הספרדי הצעיר נאצ'ו קרבונל 20 פרוטוטייפים של כיסא-שולחן המכוסים בחומרים לא קונוונציונליים ומוזרים למדי - זכוכיות שבורות, יוטה שעירה, חצץ, אבק ואפילו שיער מלאכותי. חלק מן הפרוטוטייפים נראו כמו שכפול דמות - כמו פורטרט אישי של המעצב עצמו.

Nacho Carbonell
נאצ'ו קרבונל, Nacho Carbonell, Diversity, 2010. Photo: Tatiana Uzlova | 2010

Nacho Carbonell
נאצ'ו קרבונל, Nacho Carbonell, Diversity, 2010. Photo: Tatiana Uzlova | 2010

הפרטים שבתוך כל קבוצה לא יהיו לגמרי דומים זה לזה, אומרת אדלקורט, אבל השינויים ביניהם יהיו קלים. מבט מעניין על התהליך של שכפול והעתקה של יצירה יחידנית ניכר בפרויקט של אורלי מונטג מבצלאל- Made in China. על ידי פיסול ידני של היצירה היחידנית היא מחזירה את "הילת הראשוניות" ליצירה המשוכפלת, זו שאובדת לה בייצור ההמוני.

אורלי מונטג
בצלאל 2010, עיצוב קרמי | אורלי מונטג, Made of Chaina

מי אני? ומה?
החיפוש אחר הזהות האישית, ההתמודדות עם תחושת הזרות והניסיון לבחון מחדש תפיסות מקובלות היו אחד מהלכי הרוח הבולטים בתערוכות הבוגרים השנה.
במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר הציגו הבוגרים כמה נקודות מבט המשקפות תהליכים אישיים.

נועה אולחובסקי הציגה פרויקט בשם "אימא רצתה שאהיה נורמאלית" - סדרת פוסטרים המהווים יומן אישי לחריגות המגדרית והפוליטית שלה לדבריה.

נועה אולחובסקי
שנקר 2010, עיצוב גרפי | נועה אולחובסקי, אימא רצתה שאהיה נורמאלית

נטע לשם בפרויקט Turning Japanese הציגה סדרה של מניפות המתארות את ההתמודדות שלה עם תחושת הזרות בתור ילדה בקיבוץ והשימוש ביפן כמפלט אסקפיסטי. השימוש בדימויים מספרי ילדים קלאסיים מעצים את החוויה.

נטע לשם
שנקר 2010, עיצוב גרפי | נטע לשם, Turning Japanese

שאולי רן עיצב מגזין העוסק בזהות המזרחית. נושא שמעסיק גם את שלומי שושנה באופן שונה - האם אני ערס או לא? הוא שואל את עצמו. לעומתם, או מוטב כמותם, קפול פליקס תוהה על הזהות הרוסית שלו, השאלה שהוא שואל היא - האם להפוך לישראלי?

רן שאולי
שנקר 2010, עיצוב גרפי | שאולי רן

מורה נבוכים

זווית אחרת על העיסוק בעצמי אפשר למצוא אצל תהילה בר חמא מויצ"ו חיפה, אלא שהיא אינה מסתפקת בביטוי אישי אלא מנסה למצוא דרך לגשר בין העולמות. כבחורה דתייה שלמדה כל חייה במסגרות דתיות, חשה מאוד לא מובנת בעולם החילוני, לכן יצרה מעין מורה נבוכים לחבריה החילוניים שיאפשר להם להבין טוב יותר את עולם המושגים שלה.

תהילה בר חמא 
המרכז האקדמי ויצו, 2010 | תהילה בר חמא

תהילה בר חמא
המרכז האקדמי ויצו, 2010 | תהילה בר חמא

אז עד שכולנו נרתום את כישורינו המיוחדים לטובת הכלל ועד שהכבשה השחורה במשפחה תתבולל "ותתמזג עם העדר הלבן", כמו שחוזה לי אדלקורט, נמשיך כנראה ליהנות מלבטא את עצמנו ו"לסבול" מביטויים עצמיים של אחרים.

- לכתבה הראשונה בסדרה לחצו כאן
- לכתבה השניה בסדרה לחצו כאן

כתבות
חלקיקים מעשיים
טל אמית
משהו מעניין קורה בגלריית הוויטרינה של המכון הטכנולוגי חולון שם מוצגת התערוכה "חלקיקים מעשיים" - תערוכת יחיד לאמן הגרפי והטיפוגרף, עודד עזר.
להמשך »
כתבות
עצרו, עיצוב | בוגרים 2012
מיה דבש
תחת הכותרת "תערוכות בוגרים בעידן של עודף מידע וטווח ריכוז קצר" הושקה בסוף השבוע שעבר תערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב במכון הטכנולוגי חולון. "בעידן הדיגיטלי, 'רפרוף' הוא המצב העיקרי של המחשבה שלנו," נכתב במצע התערוכה, "אנו טובעים בים של מידע וזקוקים נואשות לאנשים שבוחרים, מאחסנים ומנהלים את כמות המידע הבלתי נתפשת כדי שנוכל לצרוך אותה ביתר קלות".
להמשך »
ראיונות
להתנתק מהעכבר
מיה דבש
האם יש היום בכלל עיצוב ללא מחשב? האם יש מי שמוכנים בכלל להיפרד ממנו ולצייר או לכתוב ביד? ולמה לעזאזל זה חשוב? למיכל צדרבאום ברור שלמחשב יש תפקיד חשוב בחיינו אבל כך גם להתנסות חדשה, לקשר מוח יד, לשרבוטים בספר הסקיצות. גם בעבודה שהציגה יחד עם בן זוגה נועם דובר בתערוכה פוסט פוסיל היא מחפשת אחר שפה ויזואלית חדשה.
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס