אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גיליון #3
ינואר - אפריל 2011
כתבות
העיצוב כגיבור בלתי צפוי
צוות המוזיאון 24 מרץ, 2011 /

אוסף העיצוב של פרנזינה, המתארח במעבדה במוזיאון העיצוב בחולון, זימן לכאן את שני האוצרים האיטלקיים: רנזה פורנרולי וסטפנו סאלבי, שניסו להסביר את המניעים שמאחורי הבחירות השונות.

Gaetano Pesce
גאטנו פשה, 543 Broadway, כסא מפלדת אל-חלד עם משענת משרף אפוקסי ורגלי קפיץ.

מה היו השיקולים בבחירת המוצגים?

קודם כל חשוב להדגיש שזהו לא אוסף היסטורי, כלומר לא כזה המשקף את ההיסטוריה של העיצוב האיטלקי. גם אם נבחרו מוצגים מן העבר חשוב היה לנו שהם יהיו כאלה המיוצרים היום. כלומר גם הכיסא של הארי ברטויה שעוצב ב-1913 - התנאי שלנו היה לוודא שהוא עדיין מיוצר ונמכר.
זו השנה הראשונה של האוסף. תחילה ביססנו אותו על מוצגים המותאמים לבית עם כמה יוצאים מן הכלל - למשל המכונית. אבל בשנים הבאות הכוונה היא להציג תחומים שונים של עיצוב.
נושא אחר הוא עיצוב מוצרים בני קיימא. כזה הוא הפרויקט של לוציוני (שהוצג בפתיחה) הנושא שלטים ובהם שמות עצים ומטרתו חיסכון באנרגיה.
גם עיצוב אוכל בא לידי ביטוי בתערוכה ובאוסף - למשל בכלי האוכל של גוציני ובמכונת הגלידה.

Harry Bertoia
הארי ברטוניה, Bertoia, סדרת כסאות עם מבנה מוטות פלדה מרושתים וכרית אדומה.

אגב, מכונת הגלידה - היא לא עוצבה על ידי מעצבים איטלקיים וזה עדיין נחשב לאוסף איטלקי, לא?

כן, זה מצחיק. כי בדרך כלל איטליה היא מולדת הגלידה וכאן המעצבים הם יפנים. מעצבים לא חייבים להיות איטלקיים כדי להיכלל באוסף. אבל חשוב לנו שהחברה היצרנית תהיה איטלקית והמעצבים העובדים עם החברה יוכלו לפרש היטב את ערכי החברה. אחד הערכים המרכזיים של האוסף הוא MADE IN ITALY. ובהקשר זה חשוב היה בעינינו להקפיד על כושר המצאה ואיכות ולהציג לא רק חברות גדולות אלא גם כמה חברות קטנות כמו וניני שחוגגים בימים אלה 90 שנה להיווסדם.

Makio Hasuike & Ufficio Tecnico Ifi
מקיו האסויק ו-Ufficio Tecnico Ifi, ויטרינת תצוגה לגלידה - Tonda

האם אתם משנים את האוסף בהתאמה למדינה שאליה הוא נוסע?

בשנה הקרובה האוסף לא ישתנה אבל אנחנו בהחלט מקווים שהוא ישתנה במשך השנים הקרובות.

בתערוכה מוצגים שולחן ומנורה בעיצוב רון ארד שנראים כאילו הם משקפים את מבנה המוזיאון. הם נעשו במיוחד?

המנורה עוצבה כנראה עוד לפני שהמוזיאון עוצב והיא באמת נראית כמו קשתות הקורטן במוזיאון. אבל השולחן עוצב במיוחד למוזיאון. רון ארד מספר שחשב על הרעיון במקלחת.

אחד הכיסאות המפתיעים בתערוכה הוא זה של הארי ברטויה, הוא יוצר ב-1913 ונראה מאוד עכשווי.

כן לכיסא זה קמו חיקויים רבים אבל הוא היה קודם, אפילו לפני הזוג אימס. בכיסא יש 100 נקודות התכה וטכניקת כיפוף המתכת הזו יכולה להיעשות רק באיטליה.

לחצו כאן לעמוד התערוכה 'אוסף העיצוב של פרנזינה' >>

ראיונות
בזלת מוקצפת
טל אמית
ראיון עם המעצב הצעיר אורי יקותיאל מגלה שיש לו יחסים מתוחים עם עולם העיצוב ושאלות לגבי ההמשך - אבל בינתיים הוא גילה חומר חדש. בטעות.
להמשך »
כתבות
עיצוב מהפכני | מילנו 2011
מיה דבש
לבוש בבגדים המרשימים שעיצב דודו יגאל עזרואל, דרור בן שטרית נע בין פתיחות, קוקטיילים וקבלות פנים במילנו. בארבע מהן לפחות הוצגו פרויקטים שעיצב, כל אחד מהם שונה בתכלית מן האחר ומעיד יותר מכל דבר אחר על המגוון הרחב של תחומי העיצוב עליהם הוא חולש.
להמשך »
כתבות
סוכנים של שינוי | בוגרים 2012
מיה דבש
הרהורים נוספים על תערוכות הבוגרים. השימוש הנרחב בטקסטים ובעיצוב ספרים בויצו חיפה למשל, בהחלט מבורך וראוי לציון. אוהד זלוטניק יצר בעבודתו "פרלקס" גופן תלת ממדי הקרוי על שם התופעה האופטית "פרלקס" - היסט - תזוזה כביכול של עצם ביחס לרקע כתוצאה מתנועת הצופה.
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס