אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
גיליון #3
ינואר - אפריל 2011
ראיונות
להתנתק מהעכבר
מיה דבש 28 אפריל, 2011 /

Design Museum & Xnet

באחת הסצינות המרשימות ביותר בהפקה הישראלית שוויצרית של ההצגה "אורלנדו" (עיצוב: נעם דובר, דימויים מוקרנים: מיכל צדרבאום) נראה אורלנדו יושב מתחת לעץ אלון ומהרהר וסביבו נושרים עלי שלכת מרהיבים  שוב ושוב - 12 פעמים.  

צבעם של העלים שהוקרנו על המסכים הלבנים המקיפים את החדר היה כל כך עמוק וחד שקשה היה שלא להישבות בקסם. את העלים האלה ציירה מיכל צדרבאום, אחר כך סרקה והדפיסה וגזרה את הקונטור ולבסוף צילמה את הכול בשולחן אנימציה. ברור היה לה שלאיכויות האלה ולעומק הטקסטורות והצבעים לא תוכל להגיע בעבודה במחשב. ואכן הדימויים שיצרה הם יותר פיוטיים מטכנולוגיים ובעיקר אל זמניים.

זו אינה הפעם הראשונה שמיכל צדרבאום מערערת על שליטתו הבלתי מעורערת של המחשב על חיינו. בויצ"ו חיפה היא מעבירה סדנה בשם "טיפוגרפיה ללא מחשב" ומציעה שיטות עבודה אלטרנטיביות לעיצוב מבוסס מחשב. צעד אמיץ ללא ספק כשמדובר בקורס שפונה לסטודנטים שנולדו לעולם ממוחשב.

האם יש היום בכלל עיצוב ללא מחשב? האם יש מי שמוכנים בכלל להיפרד ממנו ולצייר או לכתוב ביד? ולמה לעזאזל זה חשוב? למיכל ברור שלמחשב יש תפקיד חשוב בחיינו אבל כך גם להתנסות חדשה, לקשר מוח יד, לשרבוטים בספר הסקיצות. לדבריה הסטודנטים שפגשה בקורס היו צמאים מאוד לחוויות חדשות כאלה.

גם בעבודה שהציגה יחד עם בן זוגה נועם דובר בתערוכה פוסט פוסיל היא מחפשת אחר שפה ויזואלית חדשה. היא מנסה לחבר בין טכנולוגיה עדכנית לבין מבנים מן הטבע ומעלה שאלות כמו - מה מכתיב את מה? הבחירה הטכנולוגית את השפה הצורנית, או להיפך? איך ניתן למתוח את גבולות השימוש בטכנולוגיות? ואיך ניתן להעשיר את השפה הויזואלית של תלת מימד ממוחשב?

בכלי שהציגו השניים הם יצרו מסע של חלוק נחל דרך טכנולוגיות עכשוויות. את חלוק הנחל הם סרקו למחשב בטכנולוגיה חדישה של סריקה תלת מימדית , על ידי חיתוך וכרסום במסור cnc, יצרו מודל גושני וממנו תבניות גבס ליציקות קרמיות. כך הם החלו את המסע בחלוק נחל טבעי וסיימו בחמר - אבל באמצע היו הרבה מאוד התערבויות של מכונות וטכנולוגיות.
גם כאן חשוב היה לשניים לעצור את המסור רגע לפני הסוף כדי לשמור על תחושה לא מושלמת בעיטורים שהם מעין עקבות אופייניים בחומר.

סרטונים נוספים בסדרה:

אלימות וחמלה / ראיון עם האמן יובל שאול >>

גבעות וערימה / ראיון עם שיר אתר >>

ספרים
אתְנוֹ-ארכיאולוגיה
ד"ר ויקטור פרוסטיג
על יחסי אובייקט-אדם. כיצד ארכיאולוגים "קוראים" אובייקטים, ומעצבים "כותבים" אובייקטים. האם רק אנשים מעצבים אובייקטים? או שמה גם אובייקטים מעצבים אנשים? כיצד מבינים את היחסים שבין האובייקט לאדם? תשובות לשאלות מנקודת מבט משלבת - אֵתְנוֹ -ארכיאולוגית.
להמשך »
ראיונות
אירוניה חבויה
שירה שובל | ספריית החומרים
סילביה קנופל לא נחה לרגע. בגיל 33 היא כבר הספיקה לייצר מגוון רחב של עבודות שחלקן נמכרו לאספנים ולאוספים של מוזיאונים. לארץ הגיעה קנופל כאורחת של מכון גתה במסגרת התערוכה "הישן החדש" בה מוצגות שתיים מעבודותיה.
להמשך »
רון בלב ועציץ ביד | המוזיאון פוגש את קהילת העיר חולון
צוות אגף חינוך
מוזיאון העיצוב חולון יוזם פרויקטים ייחודיים, בהם משתלבים תלמידים תושבי חולון עם תושבים נוספים בקהילת העיר. למידה תוך מעורבות בקהילה מטפחת אצל התלמיד תחושת ערך ומשמעות, יכולת ניהול עצמי והרגשת שייכות ואחריות לקהילה בה הוא חי. פעילות משותפת של תלמידים עם וותיקי העיר, מספקת נקודת מפגש בין צעירים למבוגרים ויוצרת דיאלוג על בסיס העשייה המשותפת.
להמשך »
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס