אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
עיצוב בארץ לעולם לא
הדר גורליק
כנס עיצוב הצעצועים שהתקיים לאחרונה ב"שנקר" הוכיח לנו שישנם דברים שלמזלנו לעולם לא משתנים.
להמשך »
חפצים כגיבורים ספרותיים
מיה דבש
נרטיבים וסיפורים הם בראש ובראשונה מבנים של שפה. מחקרים מוכיחים שהיכולת לספר סיפור קיימת כבר אצל ילדים בני שנתיים וחצי.
להמשך »
רון ארד זכה במדליית פסטיבל העיצוב לונדון 2011
צוות המוזיאון
המדליה הנחשבת ניתנה למעצב רון ארד בארוחה שהתקיימה בקריפטה של קתדרלת סנט פול בתחילת השבוע.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> טרנדולוגיה


ביקשנו מאילנית קבסה לעשות לנו סדר בעולם חקר הטרנדים הבינלאומי:

יש כמה דורות של חוקרי טרנדים, היא אומרת, אלה המונעים על ידי אינטואיציה, אלה הניזונים ממתודולוגיה והדור החדש של אלה העושים שימוש בכלים דיגיטאליים.

פיית פופקורן (Faith Popcorn) ולי אדלקורט (Li Edelkoort) פרצו לתודעה בשנות השמונים - שתיהן פועלות באותה גישה שהיא אינטואיטיבית ומבוססת על הרבה מאוד ניסיון ואיסוף תובנות ממקורות שונים.

פרומו סטיל (Promostyl) ופיוצר קונספט לאב (Future Concept Lab) שנעשו מוכרים בשנות התשעים מייצגים יותר את התפיסה החברתית סוציולוגית. איסוף "סימני חיים" מכל רחבי העולם וגם התבססות על שיטות מחקר מתודולוגיות. כלומר פעולה בשיטות מחקר שהן הרבה יותר מקובלות במחקר השיווקי.

הפיוצר לבורטורי (Future Laboratory) מחבר בין שתי התפיסות האלה.

העולם החדש של חוקרי טרנדים הוא זה של Trendwatching ו- Google trends איסוף הנתונים שדרש פעם נסיעות ומאמצים רבים, הוא הרבה יותר פשוט היום - קל יותר להגיע למרחקים עצומים ולאפשר לכל אחד לתרום את שלו. זה הדבר הבא בעולם הטרנדים. ניסיון לנטר טרנדים על ידי אלגוריתמים שבנויים לתוך מאגרי נתונים.

"זה לא מייתר את חוקר הטרנדים שהוא המתווך בין העולמות אבל כלים מסוג זה הפכו את הנושא להרבה יותר נגיש ושימושי.
חשוב בעיני גם לעשות אבחנה בין מגמות חברתיות תרבותיות למגמות אסתטיות שהן מן הסתם תולדה של המגמות החברתיות תרבותיות", אומרת קבסה. כך למשל "פשטות" זו שפה ויזואלית אבל היא מצביעה על צורך עמוק יותר בשינוי אורחות החיים, אסור להיתקע כאן על מראית העין הויזואלית אלא לחקור את השורשים הרעיוניים של הביטוי הויזואלי.

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס