אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
עיצוב מהפכני | מילנו 2011
מיה דבש
לבוש בבגדים המרשימים שעיצב דודו יגאל עזרואל, דרור בן שטרית נע בין פתיחות, קוקטיילים וקבלות פנים במילנו. בארבע מהן לפחות הוצגו פרויקטים שעיצב, כל אחד מהם שונה בתכלית מן האחר ומעיד י
להמשך »
הדרקון הראשון שלי
אמנון זילבר ומיכל בן צבי-שפיגל | תרגום סימולטני: מריה איבנובה
לקראת תערוכת "שורשים משותפים" שתפתח באמצע נובמבר אירחנו במוזיאון את המעצבת הצעירה אלנה טרפימובה. במהלך התערוכה הקרובה יעביר אגף החינוך סדנאות לבניית הדרקון המעופף
להמשך »
לונדון שלי
מיה דבש
בצל המהומות של החודש האחרון ייפתח בשבוע הבא פסטיבל העיצוב בלונדון ויחגוג את ייחודה של העיר ומרכזיותה בעולם העיצוב בשלל אירועים, מופעים ותערוכות.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> שיעור שלישי

10/11/10 - שיעור שלישי


בוקר.
מסדרים את הכיתה.
מניחים כל דבר במקומו: תולים על הקיר את הסטריפים עם צילומי עבודות הקרטון ואת הצילומים של התרגיל "סיבה ותוצאה".
מסדרים את עבודות הקרטון על השולחן ומכוונים עליהן תאורה.

Design Lab

- מפגש ראשון עם המבקרים במוזיאון
בשבת האחרונה נדב היה נציג הסטודנטים אשר אירח את מבקרי המוזיאון במעבדה וסיפר להם על עבודתנו כאן.
נדב: "הגיעו הרבה אנשים שהתעניינו בעבודה שלנו. הדלת הייתה פתוחה, אני עבדתי והם רצו לראות איך אני עובד. דיברתי עם תייר מסלובקיה שאמר לי שהעבודה שלי נראית כמו מגדל רשות הרדיו הסלובקי. הייתה כאן גם משפחה שסיפרה לי שזכתה בשיאי גינס של מגדל הגלידה הכי גבוה בעולם".

פיני: "זה מעניין לראות איך דברים שאנחנו עושים מפעילים אנשים אחרים. בשבועות הבאים, מי מכם שישמש כאן כנציג, כדאי שיאסוף סיפורים ושיחות קטנות שאתם מנהלים עם המבקרים, גם את הסיפורים השטותיים כביכול. ספרו לנו את הסיפורים האלו בכיתה, אנחנו יכולים להכניס אותם לרצף העשייה והלימוד שלנו. זה יהיה מעניין".

"במה אנשים התעניינו?"

"שאלו איך עשינו את הדברים, איך יצרנו משטח מקומר, איך הגענו מבחינה טכנית לאיכויות שהם רואים".

"כשאנשים שמים לב לטיפול לא שגרתי בדבר, שהוא מעבר למובן מאליו עבורם אז מתעוררות השאלות: איך עשו את זה? כשאנשים מסתכלים על השולחן הם יכולים להבין את משטחי הקרטון הישרים אבל מול משטח קרטון עקום או קעור הם מתחילים לשאול שאלות".

- צפייה בהרצאה (www.ted.com)
Theo Jansen creates new creatures (לצפייה בסרטון לחצו כאן)
תיאו ג'נסן, אמן הולנדי, בונה פסלים שנעים כמו היו להם חיים משל עצמם.

"מה ראינו בהרצאה הזו?", שואל פיני, והסטודנטים משיבים: "חיות חדשות, פסלים נעים".
"יש שם רעיון?" הוא ממשיך, "יש שם עיסוק" עונים הסטודנטים.
"עיסוק זו כבר מילה הרבה יותר מדויקת. על מה המילה עיסוק מעידה? על זה שיש לנו סביבה שבה אנחנו עושים דברים, והדרך שבה אנו עושים את הדברים יוצרת ייחודיות".

- עבודות הקרטון
הסטודנטים מציגים עבודות שענו, לדעתם, לכותרת התרגיל השבועי: "קוביה כן או לא"
מבין כל העבודות שעל השולחן, בוחרים מקבץ של עבודות לדיון: מתמקדים ביצירת הבחנות וביקורת, בבחינת הקשר בין הכותרת לבין האובייקט, והדיוק ברבדים השונים.

Design Lab

Design Lab


Design Lab
מתוך סדרת מוקאפים- סקיצות תלת ממדיות שהוגשו במקביל לעבודה הסופית.

- בניית שפה לביקורת / אוצר מילים
על הקיר מוקרנת שקופית עם רצף ארוך של מילים.

Design Lab


"אני מתבונן במילה ובוחן אותה אל מול העבודה: למשל 'כוונה': האם אני מבין את הכוונה בעבודה הזאת? 'רעיון'. האם אני מבין את הרעיון שלה?" שואל פיני.
"שפת הביקורת נועדה לייצר נקודת מבט ולא להגיד העבודה הזאת מוצאת חן בעיני. כשאנחנו מדברים בכיתה אנחנו רוצים להכניס מילים של תוכן כדי ליצור בהירות ודיוק".

- מגבלות
"מה תפקיד הכותרת של התרגיל?" פיני שואל ומשיב:"הכותרת זו החצר שלי ובחצר שלי קורים הרבה דברים. הכותרת היא סוג של סביבת התייחסות (קונטקסט) שבתוכה אני יכול לחפש רעיונות. בתוך אותה חצר יש הרבה רעיונות. רעיון הוא סוג של מגבלה מנתבת. כשאני בוחר ברעיון מסוים אני מבדיל בין האפשרויות האחרות לבין הדרך לפתרון שלי".

Design Lab
עבודה של אני דבלינסקי. צילום: יפתח צדפי

אני דבלינסקי בנתה מערכת של מקלות שלא ניתן לזהות בה הגיון של סדר ברור, וכשמאירים עליהם מנקודה ספציפית, הצל שנופל העל המשטח יוצר צורה של קובייה מדויקת.
פיני: "המקלות האלה מונחים שם בלי סיבה לכאורה אבל בעצם לכל מקל שם יש תפקיד. העבודה נושאת איתה מטענים אורגניים, סדר וחוסר סדר ותחושה של אקראיות אך היא מאוד מדויקת והמתח הזה מייצר יופי".

יפתח: "איפה העבודה מתחילה?"

טל: "בבסיס"

"ואיפה היא נגמרת?"

"היא לא נגמרת" ותשובה אחרת: "היא נגמרת איפה שהצל שלה נגמר"

פיני: "דברים שבאים מהטבע אין להם קצה. לי אין קצה בגוף. האצבע שלי לא נגמרת בנקודה, היא מתעגלת. כשאנחנו מסתכלים על סלע, אנחנו לא יכולים לדעת איפה הוא מתחיל ואיפה הוא נגמר. אנחנו, כאנשים משוכללים יכולים לקיים בעבודה שלנו מצבים שיש בהם אנרגיה אורגנית בתוך מבנה גיאומטרי".
Design Lab
מתוך הספר Fractured Symmetry, Manferd Mohr - Algorithmic Works - 1967-1987.

- תמונה בתנועה: נדבך נוסף של תיעוד העבודות
רואים סרטון של בועז לוי, היום סטודנט בשנה ג', שצילם את העבודה שלו בתרגיל 'קובייה כן או לא' כשהיה בשנה א':


סרטון: בועז לוי

בשבוע הבא: התרגיל 'מקביל לא מקביל'.

כתיבה וצילום: עירית לנציאנו

עדכונים נוספים בבלוג:

-  פתיח
-  שיעור ראשון - 27/10/10
שיעור שני - 3/11/10

-  
שיעור רביעי - 17/11/10

שיעור חמישי - 24/11/10
-  שיעור שישי - 1/12/10
שיעור שביעי - 8/12/10
שיעור שמיני - 22/12/10
שיעור תשיעי - 29/12/10
שיעור עשירי - 5/1/11

-  
שיעור אחד עשר - 12/1/11
שיעור אחרון - 26/1/11

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס