אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
שעשוע רציני
סו אן ואן דר זיפ
להמשך »
היופי בהמחשת תהליכי מיון נתונים
עופר שפיגל
בדומה למשוואות מתמטיות אותן ניתן להמחיש באופן ויזואלי, ניתן גם להמחיש אלגוריתמים והתוצאה היא מרשימה לא פחות.
להמשך »
אוסף גדול של דמויות קטנות - הפיגורינות של יעקב קאופמן
מירב רהט
בתערוכה "פיגורינות" של יעקב קאופמן, שמוצגת במהלך חודש ינואר בגלריה פריסקופ בתל אביב, מוצבות מאות דמויות קטנות המקובצות יחד על משטח אחד.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> שיעור שביעי

8/12/10 - שיעור שביעי

ד"ר אופיר ממן, חוקר תיאטרון, היה בעבר הרכז האקדמי של המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. היום הוא מתארח במעבדת העיצוב ומרצה על ייצוג הריק בתיאטרון האבסורד. ההרצאה נועדה לחשוף את הסטודנטים לגוף ידע תרבותי רחב, כחלק מהשאיפה להרחבת אופקים, ומתקשר במובן הקונספטואלי לתרגיל 'חור' - שיעורי הבית לשבוע הבא.

Design Lab
ד"ר אופיר ממן

בהרצאתו, סקר אופיר את הרקע ההיסטורי והתרבותי שיצר את הקרקע להתפתחות תיאטרון האבסורד, והדגים את רעיונותיו בעזרת כתביהם של אלבר קאמי וז'אן-פול סארטר ומחזות האבסורד 'מחכים לגודו' של סמואל בקט ו'הכיסאות' מאת יוג'ין יונסקו.

Design Lab
'הכיסאות' מאת יוג'ין יונסקו

Design Lab
אסטראגון: אז מה, הולכים?
ולדימיר : קדימה.
הם לא זזים. 
מתוך 'מחכים לגודו', סמואל בקט.

"השפה", אומר אופיר, "אינה בהכרח כלי להבנת המציאות".
"לעיתים עלינו לתת מקום לשאלות יותר מאשר לתשובות", אומר פיני. "לייצר מקום להבטחות. ככל שהשאלה או ההבטחה טובה יותר כך אנחנו מייצרים קרקע פורייה לצמיחה של תשובות לא שגרתיות".

מפגשים בתנועה - טייק 3
זה שבוע שלישי בו אנחנו רואים את הסרטים בתרגיל 'מפגשים בתנועה', בינתיים מבלי לנתח אותם.


סרטון airplane של סשה לייקין


סרטון paper balloon של יותם אבגי

"זה תרגיל חדש", אומר יפתח. "אנחנו מנסים לקחת אתכם למקומות שגם אנחנו לא מכירים וקשה לקחת אנשים למקום שאתה בעצמך לא מכיר. אתם יכולים לחזור וללמוד פעולות יום-יומיות כחוויה, כשאתם חוזרים אליהם ופוגשים אותם שוב דרך צילום חוזר וממוקד".


סרטון ants של אני דבילנסקי

- מפגשי חומרים
מתחילת הסמסטר, אנחנו מנחים את הסטודנטים להתבונן בסביבתם הקרובה ולתעד את הסביבה החומרית שלהם בתרגיל 'סיבה ותוצאה'.
השבוע, החלטנו להקדיש במעבדה זמן להתבוננות כזו ולצאת ממנה אל רחבת המוזיאון, לראות מקרוב איך נראית הסביבה הקרובה בה אנחנו לומדים מתחילת הסמסטר:

 Design Lab

Design Lab

"האדריכל שתכנן את החצר הזו תכנן אותה עם גריד מסוים", אומר פיני. "הוא נתקל במגבלות, באילוצים של החיים - פה צריך להכניס מכסה ביוב, שם ניקוז מים. איך האילוצים האלה מתיישבים עם הגריד? איך חומר נפגש עם חומר? מה קורה לתעלת הניקוז אחרי שזורמים בה מים?"

Design Lab

Design Lab
צילום: אור שטיינר - תרגיל סיבה ותוצאה

תרגיל השבוע בקרטון ביצוע: 'מתכווץ מתרחב' - מעבר מסקיצות תלת ממדיות לעבודות.


סרטון: הדס שנהב

"עיצוב לא נולד בגלל החלטה לעצב משהו כך או אחרת, אלא בגלל הנתונים וההכתבות של המציאות: צורך, זמן, חומר, מקום, הקשר, נקודת מבט. אופן הארגון של הנתונים הוא שיוצר את התוצאה הסופית", אומר פיני.

Design Lab
עבודה: עידן זילצר, צילום: טל אנגל

עידן: "בעבודה הזו אני עוסק בדגימה, זה כמו פיקסלים- ככל שהחלק יותר קטן הרזולוציה יותר גבוהה. עבדתי עם הקרטון כמו שעושים שניצל, רק עם דבק ונסורת, ויצרתי את המבנה הזה שנראה דומה מאוד למבנה אורגני".

Design Lab
עבודה: אני דבילנסקי

יפתח על עבודתה של אני: "לא זכורה לנו עבודה בה הגוף של היוצר שלה משתתף בדיאלוג. כמפגש ראשון זה מאוד מרגש". ופיני ממשיך ומדבר על המינונים השונים, על כך שיש בה אזורים חלקים ואזורים עם טקסטורה. מתייחס גם לגודל שלה, לזה שהיא מתייחסת לקנה מידה של גוף אנושי.

Design Lab
עבודה וצילום: אור שטיינר.

אור: "חשבתי על היקום שמתרחב. לא רציתי לעשות משהו דינאמי אלא עבודה סטאטית שנותנת את התחושה של מתכווץ ומתרחב באופן אחר. בעבודה שלי יש הרגשה שאתה נמצא בתוך מנהרה שמאחוריך היא מתרחבת ומלפניך היא מתכווצת".

פיני מסכם: "השולחן של הסקיצות בשבוע שעבר יצר אצלנו ציפייה גדולה: אני בונה סקיצה, מפרק אותה ובונה עבודה. לעבודה יש הקשר, מבנה, צורה, קצב, מתח, הפרעה, הרמוניה. זה המהלך של המעבר ממוקאפ, מסקיצה מהירה, לעבודה. רוח הסקיצה אמור להישמר בתוך העבודה. תשאלו את עצמכם איך אתם עושים את קפיצת הדרך הזאת ומעבירים את הסקיצה המעניינת הזאת לעבודה סופית".

כתיבה וצילום: עירית לנציאנו

עדכונים קודמים בבלוג:

-  פתיח
שיעור ראשון - 27/10/10
שיעור שני - 3/11/10
שיעור שלישי - 11/10/10
שיעור רביעי - 17/11/10

שיעור חמישי - 24/11/10

-  שיעור שישי - 1/12/10
שיעור שמיני - 22/12/10

שיעור תשיעי - 29/12/10
שיעור עשירי - 5/1/11

שיעור אחד עשר - 12/1/11
שיעור אחרון - 26/1/11

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס