אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
אלימות וחמלה
מיה דבש
יובל שאול, אמן רב תחומי, מציג ברבות מעבודותיו פרשנות חדשה לטבע. כשהוא מכליא פר ופרה הוא אינו מקבל עגל, אלא יצור בן כלאיים חדש הכולל את השניים.
להמשך »
יופי חבוי
מיה דבש
"כשניתנת לאדם הזדמנות כזו, כאשר חושיו נפתחים, הוא יכול להבין גם מסרים עדינים וסמויים, כאלה שנאמרים בלחישה." ראיון עם קניה הארה אוצר התערוכה Senseware
להמשך »
מו"פ מעצבים
ספריית החומרים
ערב מו"פ מעצבים שהתקיים לאחרונה בחולון, בשיתוף ספריית החומרים ומעבדת הפאבלאב הציג את נקודת המפגש בין חומרים, עיצוב, טכנולוגיה וקהילה.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > מריוס וואטס

Marius Watz | Designer


מריוס וואטס (Marius Watz)
www.unlekker.net

מריוס וואטס (נולד בשנת 1973, נורבגיה) הוא אמן שעובד עם הפשטה ויזואלית באמצעות עיבודי תוכנה גנרטיבית. העבודה שלו עוסקת בסינתזה של צורה כתוצר של התנהגויות פרמטריות, עם גיאומטריות חדות וצבעים חזקים. עבודתו בוחנת אסטרטגיות לביטוי תהליכי צורה מחשבית בחלל פיזי באמצעות פבריקציה דיגיטלית.

בשנת 2005 ייסד את Generator.x, פלטפורמה לאמנות ועיצוב גנרטיביים. לאחרונה אצר יחד עם אנזו הנזה את התערוכה abstrakt Abstrakt במכון לאמנות עכשווית בפרנקפורט. הוא מרצה לעיצוב אינטראקטיבי בבית הספר לארכיטקטורה באוסלו, והוא מעביר סדנאות ומרצה ברחבי העולם בנושא אסתטיקה חישובית ונושאים נלווים.   

על העבודה:
בורסה מרחבית, 2009
וואטס בונה תוכנה גנרטיבית לצורך יצירת אנימציות דינמיות ומשתנות ללא הרף.
"בורסה מרחבית" היא הדמיה גרפית של שוק המניות. האנימציות מיוצרות בזמן-אמת, כשהצבעים והצורות משתנים בהתאם לתנודות המסחר בבורסה.
חומרים: רשת ותוכנה מותאמת-אישית (פרוססינג).

באדיבות גלריה DAM, העבודה הוזמנה במקור על ידי Knight Capital Group.


שאלון עיצוב עם מריוס וואטס

מתי הבנת שאתה רוצה להיות מעצב?

עד גיל 20 אפילו לא ידעתי שיש לי כשרון ויזואלי, אף פעם לא היו לי ידיים טובות ומיקדתי את כל היצירתיות שלי בתכנות. כשהתחלתי לערוך ניסויים עם אוטומטונים סלולריים ו-raytracers מוקדמים מבוססי טקסט, גיליתי שיש פוטנציאל אמיתי ביצירת תמונות באמצעות קוד, וזה ריגש אותי הרבה יותר מאשר לימודי מדעי המחשב שהיו בלתי נסבלים באותה העת. בסופו של דבר ביליתי את שנות התשעים בעולם העיצוב הגרפי לפני שהבנתי שבעצם מעולם לא הייתי מעצב בכלל, וכי הרעיונות שרציתי לבחון הצביעו לכיוון של עשייה אמנותית.

איך היית מגדיר את הסגנון העיצובי שלך?

אני ידוע בשל הסגנון המקסימליסטי שלי, בשימוש בצבעים עזים, וצורות גיאומטריות קשות. אבל לאחרונה אני יוצר אובייקטים פיזיים באמצעות כלים לייצור דיגיטלי, בהם אני בדרך כלל מוותר על צבע ותנועה לטובת מוחשיות ונוכחות פיזית.

מה היית עושה אם לא היית מעצב?

אין לי מושג. אני בטוח שהמוח שלי מסוגל לעשות משהו אחר, אבל אני חושב שהיום יהיה לי קשה לגלות מה.

מהיכן אתה שואב השראה?

מכל מקום: ארכיטקטורה, אמנות מודרנית, תרבות עיצוב - אובססיה והבלתי רגיל מרגשים אותי, בין אם זה מינימליסטי או סופר-מורכב. אבל אם אני מוצא את עצמי על פסגת הר, אני נוטה לשכוח את קיומם של דברים מעשה ידי אדם ומבין עד כמה הטבע הוא הרקע התמיד-נוכח לכל מה שאני עושה.

עם מי אתה מתייעץ בקשר לעבודה?

עם אשתי, חברים טובים, אנשים שאת עבודתם אני מעריך. אם אני נעשה עיוור לחלוטין למשהו שאני עובד עליו, יש לי אדם אחד או שניים שאני יכול לשלוח להם אימייל ולקבל דעה כנה (בתקווה שגם מחזקת).

איזה פרויקט שלך נחשב להצלחה בעיניך?

אם אני מתרגש מעבודה גם בזמן שאני עובד עליה וגם שנה לאחר מכן, אז היא מוצלחת. אם גם אנשים אחרים מתרגשים ממנה, אז אולי תהיה לה גם הצלחה ציבורית.

איזה פרויקט שלך נחשב לכישלון בעיניך?

כל פרויקט בו אני בסופו של דבר מתפשר ומשתמש בפתרונות קלים בדרך כלל יצער אותי. לא משום שפתרונות קלים זה משהו רע בפני עצמו, אלא רק אם אתה יודע שהיית צריך לעשות משהו מאתגר יותר. אבל חשוב לציין שרוב האנשים לעתים נדירות צריכים לעמוד מול עבודה שביצעו לפני חמש או עשר שנים, בעוד מצפים מאמנים לעמוד מאחורי עבודות שעשו לפני זמן רב. לפעמים אתה מאבד עניין במשהו שריגש אותך לפני עשור.

מהי יצירת העיצוב הראשונה שאתה זוכר?

פוסטר לאירוע רייב בשם Underworld Gravity אותו יצרו המעצבים הלבור בודין ומריוס רנברג שהזמינו אותי לשתף איתם פעולה למרות שהייתי טירון תמים. אני עדיין מראה אותו בהרצאות: http://flic.kr/p/JRpQS

עד כמה אתה מאמין שעיצוב צריך להיות פונקציונלי?

בתור מעצב לשעבר אני עוד פחות מתעניין בתועלתנות מבעבר, בכל מקרה הייתי הופך את השאלה: אני לא מאמין שעיצוב צריך להיות חסר תועלת, חסר ערך, או סתם סמל של מעמד חברתי. יחד עם זאת, אני חושב שהאידאל המודרניסטי של עיצוב כעשייה אובייקטיבית תועלתנית הוא מיושן ולמען האמת לא כיפי במיוחד. אבל כמובן שעיצוב באופן כללי צריך להשיג איזושהי מטרה, גם אם המטרה היא לגרום הנאה מהסתכלות על משהו פשוט שעשוי היטב, או לגרום לך להתרגש עד מאוד מלהקת הבלאק מטאל האהובה עליך ביותר.

קולגה שאתה מפרגן לו?

השותף העסקי שלי לשעבר, אריק יוהאן וורסו אריקסן. הוא מעצב פנטסטי, צלם מעולה, ויש לו סגנון לבוש מדהים, לעתים הוא מטפס על הרים והוא משתמש בקיאק שלו כדי להגיע למשרד.

מה למדת על עיצוב בעצמך?

שניתוח אובייקטיבי זה דבר נפלא, אבל ללא אינטואיציה זו הנדסה גרידא.

מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה ביותר של השנים האחרונות?

מדיות חברתיות.

עם איזו אישיות מהעבר היית רוצה לשתות קפה?

זה לא משהו שהקדשתי לא מחשבה רבה. אולי האדריכל מטי סורונן שתכנן את Futuro House המודולרי. מאוד הייתי רוצה לשמוע את הסיפור של העיצוב הזה.

אילו חומרים הכי מעניינם אותך?

מרתקים אותי באופן שווה חומרים אורגניים וסינתטיים. כל עוד זה משהו שניתן לעצב ולשנות באמצעות תהליך דיגיטלי, אשחק בו בשמחה.

איזו עצה היית נותן למעצב בתחילת דרכו או איזו עצה היית רוצה לשמוע בתחילת דרכך?

תחליט מי אתה: האם אתה מחבר/יוצר, איש צוות, או יזם? העצה הטובה ביותר שקיבלתי: תפסיק לבעוט בדלתות שכבר פתוחות. אני לא בטוח שזה יעזור לאנשים אחרים, אבל לי זה עזר.

מה הפרויקטים העתידיים שלך?

לאחרונה אני עוסק בציורי קיר, מקרין תמונות ממוחשבות ויוצר אותן מחדש בעזרת כלים אנלוגיים. אני מקווה ליצור גרסאות גדולות יותר וקבועות. אם לא, אני אמשיך לבצע הזמנות מסחריות ולעסוק בעשייה האמנותית העצמאית שלי בתור מסלולים מקבילים ולעתים מצטלבים.


עבודות נוספות של מריוס וואטס

באדיבות גלריה DAM
בתערוכה: בורסה מרחבית, 2009
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס