אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
עיצוב בכל מקום | פסטיבל העיצוב לונדון 2013
מיה דבש
יו"ר פסטיבל העיצוב לונדון 2013 הדגיש השנה את הצורך להעלות את המודעות לעיצוב ע"י הפניית תשומת הלב לכך שעיצוב הוא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו ומשחק תפקיד מרכזי בשיפור איכות חיינו
להמשך »
טרה - ראיון עם עדיטל אלה
מאת: דנה גרינפילד, ספריית החומרים
עדיטל אלה, מעצבת מוצר המתמחה בעיצוב בן-קיימא, זכתה ב"אות של כבוד" על "עבודת האדמה" שלה בביאנלה ה-23 לעיצוב בליובליאנה. השרפרפים הוצגו לראשונה בתערוכה "מעצבים פלוס עשר" במוזיאון העי
להמשך »
סאגה שלמה
עדי המר
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > רוס פיליפס

Ross Phillips | Designer
רוס פיליפס (Ross Phillips)
www.rossphillips.me

רוס פיליפס החל את דרכו עם המעצב מלקולם גארט ב-AMX, ועבד על enhanced CDs מוקדמים, משחקים ויראליים, אספקת תוכן נייד, וטלויזיה אינטראקטיבית למגוון לקוחות. הוא השלים לימודי תואר שני בהיפרמדיה באוניברסיטת וסטמינסטר בלונדון לפני שהחל לעבוד בפאבריקה, המרכז למחקר תקשורת של בנטון. הוא עבד עם אנדי קמרון על מגוון פרויקטים, בהם: מיצבים אינטראקטיביים עבור בנטון מגה-סטורס; IN/OUT, סי די רום של צעצועי שמע בהוצאת בנטון; United People, קיוסק שמאפשר למשתמשים מכל רחבי העולם לשלוח ולקבל הודעות וידאו מחנות בנטון; ותערוכה בת ארבעה חודשים בשם Dare במוזיאון האמריקאי לתמונה הנעה בניו יורק.

לאחר מכן מונה פיליפס לראש מחלקת אינטראקטיב ואז למנהל קריאטיב של SHOWstudio של ניק נייט, ועבד על מיצבים מקוונים ומבוססי-אתר, בהם Taking Liberty's, מיצב חלון הראווה של ליברטי ברחוב ריג'נט של לונדון, ו-Tokyo Style Clash המבוסס ב-Beams Superstore בטוקיו - רבות מעבודותיו הוצגו במסגרת SHOWstudio: Fashion Revolution בסומרסט האוס בלונדון בשנת 2009.

כיום הוא אמן ויועץ למגוון לקוחות. בין הפרויקטים האחרונים שלו: מיצבים תלויי-אתר עבור נוקיה וג'ימי צ'ו, Mirror Mirror בשיתוף עם SHOWstudio.com עבור טופשופ, והעבודה שהוצגה בתערוכת "די-קוד" במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון. הוא מתגורר בדרום לונדון עם אשתו ובנם.

על העבודה:
רשת-וידיאו, 2009

העבודה "רשת-וידיאו" מאפשרת לצופה ליצור לעצמו דיוקן נע. כל משבצת מתעדת את דיוקן הצופה במשך שנייה אחת. באפשרות הצופה ליצור לעצמו דיוקן יחיד או להוסיף את דיוקנו למאגר הקולקטיבי של דימויים, שיוצרים יחד קולאז' שמשתנה בהתמדה.

"רשת וידאו", מיצב וידאו אינטראקטיבי, מורכב מרשת של ריבועים (5X5) שכל אחד מהם יכול להקליט לופ של שנייה אחת. מבקרים מוזמנים ליצור תמונה ענקית המורכבת מדיוקנים נעים, נרטיבים פשוטים, עבודות אמנות קבוצתיות, או קולאז' של תמונות נעות. הרשת מתחילה במצב ריק בתחילת המיצב והופכת לעבודת אמנות שיתופית שמשתנה ללא הרף ומציגה את היצירתיות של המבקרים בחלל.

געו במסך כדי להפעיל את המצלמות.

חומרים: מסך-מגע, מחשב, מצלמה, רמקולים, מקרן ותוכנת מחשב מותאמת-אישית.

באדיבות האמן.


שאלון עיצוב עם רוס פיליפס

מתי הבנת שאתה רוצה להיות מעצב?

לא היה רגע ספציפי של הבנה. זהו למעשה שילוב של כל הדברים מהם נהניתי בתור ילד וממשיך ליהנות מהם גם היום; לגו, סרטים, נרטיב, משחקי וידאו, תכנות, אינטראקציה, וכדומה.

איך היית מגדיר את הסגנון העיצובי שלך?

פשוט ומשעשע.

מה היית עושה אם לא היית מעצב?

תמיד אהבתי את הרעיון של ניהול בית קולנוע עצמאי שמציג מערבונים, סרטי אימה, סרטים מוזיקליים, וכדומה.

מהיכן אתה שואב השראה?

הם מגיעים מכל מקום. אני מחזיק פנקס כדי לרשום מחשבות והערות.

עם מי אתה מתייעץ בקשר לעבודה?

עם אשתי.

איזה פרויקט שלך נחשב להצלחה בעיניך?

אני אוהב במיוחד את העבודה שאני מציג בתערוכת "די-קוד", Videogrid, פשוט בגלל התוצאות המגוונות והמפתיעות שאני מקבל בכל תערוכה.

איזה פרויקט שלך נחשב לכישלון בעיניך?

תמיד יש אלמנטים מהם אני מרוצה או מופתע, כך שאני אף פעם לא מגדיר עבודה ככישלון. תמיד יש משהו שאפשר ללמוד ממנו.

מהי יצירת העיצוב הראשונה שאתה זוכר?

שלי: בניתי מכונת "טבילה" לתה בשביל אמא שלי כדי לחסוך ממנה את השימוש בכפית... זה לא נגמר טוב. כפית עובדת יפה מאוד.
בעולם: אני זוכר שהייתי מוקסם לגמרי מטלסקופ מצופה עור כשהייתי קטן. פירקתי אותו כדי לראות איך הוא עובד ולא הצלחתי להרכיב אותו חזרה.

עד כמה אתה מאמין שעיצוב צריך להיות פונקציונלי?

אני מאמין בשילוב בריא!

קולגה שאתה מפרגן לו?

שיתפתי פעולה פעמים רבות עם המעצב רב-הכישורים מלקולם גארט, וכבוד הוא לי שהפכנו לחברים טובים. הוא אדם נדיב ביותר שעושה רבות למען האנשים סביבו, בהם גם אני כשהייתי בתחילת דרכי.

מה למדת על עיצוב בעצמך?

לעצב עבור אנשים אחרים. להסתיר מורכבות מהמשתמש.

מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה ביותר של השנים האחרונות?

זה האינטרנט, נכון?

עם איזו אישיות מהעבר היית רוצה לשתות קפה?

אלן טיורינג.

אילו חומרים הכי מעניינם אותך?

אין כרגע חומרים שמעניינים או מרתקים אותי במיוחד, אני שמח להשתמש במה שמתאים ונכון למשימה.

איזו עצה היית נותן למעצב בתחילת דרכו או איזו עצה היית רוצה לשמוע בתחילת דרכך?

לעבוד על פרויקטים מחוץ לעבודה היומיומית שלך. תתנסה, תשנן, תפתח את הכישורים שלך. תתעד כל עבודה שאתה עושה.

מה הפרויקטים העתידיים שלך?

יש לי עבודה עבור מספר תערוכות, עבודה על פיתוח עבור הזמנה חדשה, מספר פרויקטים לטווח ארוך שמתחילים לשאת פרי עבור המותגים להם אני מייעץ, ויותר זמן עם הבן שלי.

 עבודות נוספות של רוס פיליפס

מהתערוכה
רשת-וידאו, 20069
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס