אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
אופניים כאביזר אופנה
אלינור גוילי
כיצד הפכו האופניים לאביזר אופנה, המחבר בין אופנה, מודעות סביבתית וסגנון חיים?
להמשך »
עשה זאת בעצמך
עינת קיילס ארגמן
כאשר אתה גדל בבית שבו אמנות ומלאכה הן חלק בלתי נפרד משגרת היום יום שלך, די ברור מה העתיד צופן בחובו. ראיון עם נעה הימלפרב, בוגרת המחזור האחרון של המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.
להמשך »
הפנים שבמראה | מילנו 2011
מיה דבש
אחד המעצבים הבולטים השנה בתערוכה במילנו היה רון גלעד, מעצב ישראלי החי ופועל בחו"ל, שזוכה בשנים האחרונות להערכה בינלאומית רבה.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > סֶנֶפּ & יוֹק

Sennep | Design Studio


סנפ (Sennep)
www.sennep.com

המעצבים הייגי אבי (Hege Aaby) ומאט רייס (Matt Rice) ייסדו את סנפ, סטודיו יצירתי השואף להפיח יופי וטבע בעיצוב וטכנולוגיה. הם יוצרים חוויות עבור סביבות מקוונות ופיזיות. הפורטפוליו שלהם כולל מגוון רחב של פרויקטים, מאתרי אינטרנט עם ריבוי איורים והנפשה, ליישומים בעלי בסיס נתונים ומיצבים אינטראקטיביים. סנפ זכו בפרסי עיצוב בינלאומיים, ביניהם פרסי Webby, ופרסים מטעם פסטיבל ניו יורק, וזכו להכרה באנגליה בפרסי שבוע העיצוב, וב-D&AD.
סטודיו סנפ (נוסד בשנת 2003, אנגליה)
הייגי אבי (נולדה בשנת 1973, נורבגיה) ומאט רייס (נולד בשנת 1977, אנגליה).
בתמונה למעלה: מאט רייס


YOKE | Design Studio

 
YOKE
www.yoke.dk

סטודיו YOKE, היושב בארהוס וקופנהגן, משלב עיצוב אינטראקטיבי, תכנות, והנדסת שמע כדי ליצור מיצבים וחוויות מגיבים. הסטודיו יצר מיצבים אינטראקטיביים הן עבור מוזיאון סטרואר והן עבור מוזיאון Glasmuseet Ebeltoft בדנמרק.
YOKE (נוסד בשנת 2008, דנמרק)
יאקוב מאנדו (Jakob Mandøe) (נולד בשנת 1978, דנמרק)
יספר הרדינג (Jesper Harding) (נולד בשנת 1978, דנמרק)
לארס יסן (Lars Jessen) (נולד בשנת 1977, דנמרק)
סטפן וינת'ר (Steffen Winther) (נולד בשנת 1978, דנמרק)

בתמונה מימין: לארס יסן

 


על העבודה:
שן הארי, 2009
מיצב משחקי זה מאפשר לצופה לפזר זרעים של צמח שן הארי באמצעות אור אינפרא-אדום שמוצפן בתוך מייבש שיער. המנגנון מחקה את תנועת הרוח וזורה את הזרעים עד לנפילתם לעשב.

כדי להפעיל את העבודה, אחזו במייבש השיער.

חומרים: מייבש שיער, אור אינפרא-אדום, מצלמת אינפרא-אדום, מקרן, מחשב, רמקולים ותוכנת מחשב (בתהליך עיבוד, יוּנִיטי 3-דִי, מווסת-צליל פתוח, Max/ MSP, מאיה-ובלנדר).

באדיבות האמנים.


שאלון עיצוב עם מאט רייס

מאט רייס: לאחר שסיים בהצטיינות את לימודיו באוניברסיטת ברייטון בשנת 1999 עם תואר בעיצוב גרפי, הצטרף מאט רייס לסוכנות הנודעת לעיצוב דיגיטלי, Digit London, שם היה חבר בצוות שזכה בפרס באפט"א, פיתח תשוקה לאמנות אינטראקטיבית והציג את Typographic Tree במכון לאמנות בת זמננו בלונדון בשנת 2002.

מאז ייסד את סנפ בשנת 2003 יחד עם הייגי אבי, הוביל מאט באופן יצירתי צוות עטור פרסים ומתרחב שמשך לקוחות מקומיים ובינלאומיים נודעים. לאחרונה הוזמן להיות חבר בחבר השופטים של פרסי עיצוב יוקרתיים כמו D&AD ו-New York Festivals, והוא מרצה ומציג את עבודותיו ברחבי העולם.

מתי הבנת שאתה רוצה להיות מעצב?

התחלתי ללמוד במכללה לאמנות במחשבה שאהיה אמן דגול, אבל גיליתי את העיצוב הגרפי. הבנתי שתמיד היה לי עניין בטיפוגרפיה ופתרון בעיות, וכי העיסוק בביטוי ויזואלי לא חייב להיות מוגבל לשרטוט וציור, אלא ניתן להחיל אותו על מדיות רבות ומרתקות.

איך היית מגדיר את הסגנון העיצובי שלך?

מוחשי ומשעשע.

מה היית עושה אם לא היית מעצב?

אופה לחמים כפריים.

מהיכן אתה שואב השראה?

אני שואב השראה ורעיונות מאנשים, ממה שהם אומרים, איך הם מגיבים לדברים, ואיך הם מבטאים את עצמם. בסופו של דבר אנחנו מעצבים עבור אנשים. מעניין אותי איך ניתן ליצור משהו שהוא מושך מבחינה רגשית ולא רק אסתטית. אני גם מוצא שהטבע, יותר מכל דבר אחר, מהווה מקור תמידי ומופלא להשראה.

עם מי אתה מתייעץ בקשר לעבודה?

עם השותפה היצירתית שלי בסנפ (ואימן של בנותיי היפהפיות), הייגי אבי. אני לא תמיד מקבל את המשוב שאני רוצה, וכמעט תמיד התוצאה הסופית טובה הרבה יותר.

איזה פרויקט שלך נחשב להצלחה בעיניך?

פרויקטים אף פעם לא מרגישים כמו הצלחה גמורה. כשאתה מסיים פרויקט אתה כל כך קרוב אליו שתמיד יש דברים שהיית עושה אחרת או מרגיש שהיית יכול לעשות טוב יותר, גם אם המשוב חיובי. אני בטוח שכשאסתכל אחורה יהיו פרויקטים רבים שהייתי מחשיב הצלחות אבל כרגע הם פשוט מרגישים כמו אבני דרך לקראת יצירת משהו טוב יותר.

איזה פרויקט שלך נחשב לכישלון בעיניך?

אחד הפרויקטים האינטראקטיביים המוקדמים שעיצבנו דרש שאנשים יעמדו מבלי לזוז כדי שהוא יצליח. דמויות שחורות קטנות צמחו מתוך הצללית שלך (שהשתקפה בתצוגה דיגיטלית). אני מחשיב אותו כישלון כי על אף שזה עבד, היתה כאן טעות מוחלטת בהערכת הקהל (קבוצה של סטודנטים שיכורים). אולם, זה היה שיעור שלמדתי ולא חזרתי על הטעות!

מהי יצירת העיצוב הראשונה שאתה זוכר?

הדבר הראשון שאני זוכר שממש "עיצבתי" היה דוגמה ססגונית על ביצת פסחא בבית ספר יסודי. זהו זיכרון מאוד חזק, וכשאני מסתכל אחורה הייתי שקוע כל כולי בזה ומאוד התגאיתי בתוצאה.

עד כמה אתה מאמין שעיצוב צריך להיות פונקציונלי?

אני מאמין שעיצוב ופונקציונליות חשובים במידה שווה וכי האחד לא צריך להאפיל על השני.

קולגה שאתה מפרגן לו?

לא הייתי רוצה לבחור באדם אחד כי אני עובד עם קבוצה של אנשים מוכשרים כשכל אחד מהם מביא איתו כישורים שונים ונקודות מבט שונות.

מה למדת על עיצוב בעצמך?

למדתי שדרך התנסות ומשחק יכולים לקרות דברים נפלאים.

מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה ביותר של השנים האחרונות?

מדיח הכלים.

עם איזו אישיות מהעבר היית רוצה לשתות קפה?

רואלד דאל. גדלתי על קריאת כל ספרי הילדים שלו; הם היו אפלים וכיפים והציתו את הדמיון שלי בתור ילד.

אילו חומרים הכי מעניינם אותך?

בעולם שלנו של עיצוב דיגיטלי אנחנו לא מרבים לעבוד עם חומרים, אבל ננוטכנולוגיה מרתקת אותי וגם הפיתוח של חומרים ומוצרים חדשים שיוצרים אפשרויות יצירתיות חדשות.

איזו עצה היית נותן למעצב בתחילת דרכו או איזו עצה היית רוצה לשמוע בתחילת דרכך?

אל תנסה להיות רחב מדי במערך הכישורים והמיומנויות שלך ותתמחה בתחום ממנו אתה הכי נהנה. אל תחשוש לבקש עזרה מאנשים מנוסים יותר ממך. לפעמים טוב ללמוד מטעויות/הצלחות של אנשים אחרים ולא רק משלך.

מה הפרויקטים העתידיים שלך?

נעלי ספורט מדברות, משחק מרובה-מגע לטאבלט, ומיצב אינטראקטיבי חדש שקשור בבועות.

עבודות נוספות של סנפ ויוק

סנפ ויוק
מהתערוכה: שן הארי, 2009
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס