אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
הצל שלי ואני
אלונה יעקובוביץ'-שטרן
היחסים בין אור וצל הינם מרכיב דומיננטי באמנות הויזואלית. הנוכחות של הצל באה להדגיש את האור, אך לא רק. הצל מופיע גם כמרכיב העומד בזכות עצמו.
להמשך »
שיח – גנטי: על סמוי וגלוי, דומות ושוני
עדי המר יעקבי
שיחה עם רונה זינגר, אוצרת ומעצבת התערוכה "שיח גנטי"
להמשך »
עיצוב מגויס - בוגרים 2018
שירה קימל
מדי שנה בוחרים הסטודנטים לדון במסגרת פרויקט הגמר במציאות היומיומית בישראל ובכל הכרוך בה, גם בנושאים מורכבים כמו צבא ומלחמה. נשאלת השאלה כיצד ניתן באמצעות עיצוב לייצג נושא כמו צבא,
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > ליה

LIA | Designer


ליה (LIA)
www.liaworks.com

ליה היא אמנית אוסטרית ואחת החלוצות של תוכנה ואמנות רשת (net art). מאז שנת 1995 היא יוצרת אמנות דיגיטלית, מיצבים, ועבודות קוליות. בעבודתה היא משחקת עם האסתטיקה של תמונות דיגיטליות ואלגוריתמים, והעבודות שלה כוללות וידאו, מיצבים מבוססי מסך, אמנות רשת, סאונד, ומופעים אור-קוליים חיים. ליה היתה מרצה אורחת במספר אוניברסיטאות באירופה, ומאז שנת 2002 היא מלמדת באוניברסיטה למדעים יישומיים בגראץ, אוסטריה.

על העבודה:
קשת 21, 2009
"קשת 21" היא עבודה גנרטיבית. התנועה שמופיעה על פני המסך מתרחשת במסגרת כמה חוקי תכנות שנקבעו-מראש. הדימויים מתפתחים במשך הזמן, והמהלכים נערמים זה על גבי זה. דחיסות הצבעים גדלה עד שהמסך כולו מתמלא בקשתות. כשהמסך מלא, התוכנה מאתחלת את עצמה ויוצרת סדרה חדשה לגמרי של דימויים.

חומרים: תוכנה מותאמת-אישית (פרוססינג).

באדיבות האמנית.


שאלון עיצוב עם ליה

מתי הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

אני לא מעצבת, אני אמנית. אבל הבנתי שאני אמנית רק כשאנשים התחילו לכנות אותי כך. לא היתה החלטה מודעת להיות אמנית.

איך היית מגדירה את הסגנון העיצובי שלך?

מופשט.

מה היית עושה אם לא היית מעצבת?

למען האמת, אין לי מושג, אבל אני מניחה שמשהו יצירתי. זה כנראה תלוי בעיקר בכמה זמן נותר כדי ללמוד מיומנויות חדשות.

מהיכן את שואבת השראה?

את עיקר ההשראה שלי אני שואבת מדברים שאני רואה סביבי ביומיום, ואני נהנית ממבנים טבעיים. אם למשל אני רואה טיפות גשם זולגות על חלון ואוספות בדרכן טיפות נוספות, אני מייד מתחילה לחשוב איך ניתן להשתמש בכוחות היסודיים שמניעים את התופעה בקוד על מנת ליצור צורות ומבנים.

עם מי את מתייעצת בקשר לעבודה?

עם מיגל קרוולהייס מפורטוגל, איתו אני משתפת פעולה מזה שנים, ועם בעלי, דמיאן סטיוארט.

איזה פרויקט שלך נחשב להצלחה בעיניך?

אני מחשיבה פרויקט להצלחה אם אנשים רבים רואים אותו ובו-זמנית גם אוהבים אותו. במובן זה ה"מוצלחות" של פרויקט תמיד משתנה.

איזה פרויקט שלך נחשב לכישלון בעיניך?

עבודה שעשיתי יחד עם מיגל קרוולהייס עבור מוזיאון אנגלי שבמהלך תהליך הפיתוח פשט את הרגל והיום מציג גרסה של עבודת האמנות שלנו שלעולם לא היינו מסכימים לה מלכתחילה.

מהי יצירת העיצוב הראשונה שאת זוכרת?

צביעת ביצי פסחא בתור ילדה?

עד כמה את מאמינה שעיצוב צריך להיות פונקציונלי?

זה תלוי בשימוש שנעשה באובייקט המעוצב: אם הוא נועד רק להסתכלות, אז הפונקציה לא חשובה. חוץ מזה, הפונקציה חשובה מאוד: אם למשל יש לך מכשיר שאינו עובד כראוי או משהו שאי אפשר ממש לנקות אותו, אז בשני המקרים אתה מתרגז.

קולגה שאת מפרגנת לו?

אני מאוד מפרגנת למיגל קרוולהייס בתור מעצב כי העבודה שלו מראה שהוא משקיע בה מחשבה רבה - גם בפרטים וגם ברעיונות הגדולים יותר.

מה למדת על עיצוב בעצמך?

שהרבה יותר קשה ליצור לבד משהו מאפס מאשר לעבוד על משהו שכבר קיים ולשנות אותו לכדי התוצאה הסופית.

מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה ביותר של השנים האחרונות?

הייתי אומרת שמספר מוצרים של אפל בשנים האחרונות מהווים דוגמאות טובות לעיצוב ממש טוב: אייפוד, אייפד, מקבוק אייר.

עם איזו אישיות מהעבר היית רוצה לשתות קפה?

עם סבתא שלי.

אילו חומרים הכי מעניינם אותך?

פיקסלים וקוד.

איזו עצה היית נותנת למעצב בתחילת דרכו?

תעשה עותקים של כל עבודות האמנות שאתה אוהב כדי ללמד את עצמך את השימוש בכלים ובאמנות.

 או איזו עצה היית רוצה לשמוע בתחילת דרכך?

הייתי בהרצאה של ארווין וורם והוא נתן לסטודנטים עצות נפלאות שהייתי רוצה לקבל בעצמי: (1) התמדה; (2) חפש בעל גלריה צעיר שיכול לצמוח יחד איתך; (3) התרחק מהעיירה הקטנה שלך; (4) קשירת קשרים; (5) גם כשתזכה להצלחה תישאר עם הרגליים על הקרקע; (6) תשאף להתקיים מאמנות בלבד.

מה הפרויקטים העתידיים שלך?

אני עומדת לבנות עבודת אמנות שתורכב מקופסה שתכיל את התוכנה, את הצג, וכמה סליידרי ממשק.


עבודות נוספות של ליה

I Said If, 2007
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס