אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
לונדון לא רק למעצבים
טל אמית
פסטיבל העיצוב בלונדון, אחיו הקטן והטרנדי של סלון העיצוב הממוסד שמתקיים במילנו חוגג בספטמבר הקרוב (14-23/9) עשר שנים.
להמשך »
פריז - לא רק דיסני
מיכל בן צבי - שפיגל, אגף החינוך
ללמוד על עיצוב - סיור משפחתי במוזיאון לאומנויות דקורטיביות בפריס עם ילד בן 7.
להמשך »
טכנולוגיה מעוררת תחושות
מילנו 2010
היום, כך מתברר, מצפים ממעצבים לא רק ליצור דברים יפים אלא גם שהמוצרים שלהם יהיו מפותחים מבחינה טכנולוגית ושיתקשרו עם האנשים שאמורים להשתמש בהם - שיעוררו בהם רגש.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> שיעור 8

שיעור 8 - 20/12/2011

הגשת תרגיל Sound
ארבע קבוצות וארבע אינטראקציות שיוצרות ומשנות צלילים בתגובה לפעולות מוחשיות של המשתמשים בהן.

Design Lab | Interactive Design | HIT

ג'ני בכר, דורון סגל, שחר יעקבי, איתי קורגן -אורגניבניצורני

הקבוצה יצאה מהרעיון של פסנתר מבוסס על ברקודים והגיעה לתוצאה מעניינת הרבה יותר: אורגן אורבני צורני. אובייקט המשלב מסילה, יחידות מלבניות אפורות ומלבני פרספקס שקופים. את המלבנים האפורים והשקופים מסדרים על המסילה וכשמסיעים אותם על פניה, נוצרת מוסיקה המורכבת מרצועות צלילים הייחודיות לכל מלבן אפור. המלבנים האפורים שונים זה מזה בצורה, במשקל, ובטקסטורה שלהם וכך נוצר קשר בין מוחשיות האובייקט לצליל אותו הוא מייצר ומוסיף למיקס. מלבני הפרספקס השקופים קיימים במספר רוחבים והם אלה שקובעים את מרווחי הזמן בין רצועה לרצועה.השימוש באובייקט מרתק בגלל הקשר שהקבוצה יצרה בין חומר למוסיקה על כל מורכבותיהם.

Design Lab | Interactive Design | HIT

מבחינה טכנולוגית, המערכת התבססה על תגיות RFID וחיישן תואם. לכל תגית יש זהות ייחודית שהיא משדרת באופן אלחוטי כאשר היא נעה בסמיכות לחיישן. תוכנה שנכתבה בשפת Processing יוצרת ומשמיעה את עירבוב הצלילים לפי סדר התגיות שקלטה.


שי מרסי, עומר בן-נעים, אביעד פוקס - KoSound

קבוצה זו קבלה השראתה מאורגני זכוכית ובחרה להתייחס לסאונד עצמו כאל נוזל היכול למלא כוס, להגיב לתנועות הכוס ולהישפך ממנה. את הכוס הופכים וממלאים בהקלטת קול. החזקת הכוס בזוויות שונות ונענועה משמיע את הסאונד המוקלט במהירויות וגבהים משתנים עד ששופכים ממנה את הקול.

Design Lab | Interactive Design | HIT

חישת התנועה נעשתה על-ידי אקסלורומטר החש שינויים בזוית לעומת כיוון כח המשיכה. הממשק למחשב נעשה באמצעות בקר Phidgets והתוכנה שהפעילה את הכל נכתבה בסביבת פיתוח Max.

דנה מיק, רוני רוזן, גבע רוזנטל, אושר שוקרון - Weeee Chair

הקבוצה החליטה להוסיף מימד משחקי לכיסאות עבודה על ידי הוספת סאונד לתנועת גלגול הכיסא ברחבי החדר. בהוספת הקול האנושי לחפץ, הקבוצה הצליחה להוציא החוצה את הקול המשוייך לחוויה. הקול משתנה בתגובה לשינוי גובה מושב הכיסא כך שלאדם גבוה יהיה קול גבוה ולאדם נמוך טון נמוך. כמו כן, הקול נהיה מגוון יותר עם אורך התנועה וכך נוצרת מוטיבציה למשתמש לנסות לבצע גלגול ארוך ככל האפשר. גירוי המשתמש להגיע להישגי מרחק עם הכיסא הוא אלמנט של משחוק החוויה.
תנועות הכיסא נקלטו על-ידי עכבר מחשב שהוצב בתחתיתו ופוענחו על-ידי תוכנה כתובה במקס שרצה על מחשב נישא שחובר למשענת הכיסא.

Design Lab | Interactive Design | HIT

דינה רובנוביץ' אבן-פז, שמוליק מעודה, דיויד קנטור -This is Sonic Tap

הקבוצה האחרונה התעסקה בהוספת מימד קולי לברז המים הבייתי. הבעיה שזוהתה היתה שקשה לדעת מה טמפרטורת המים ללא נגיעה. האינטראקציה נבנתה לתוך ברז אך הודגמה על ידי דגם של ברז ללא צורך בהצפת המעבדה. בכל שינוי של טמפרטורת המים מושמע תו של פסנתר. כשהטמפרטורה עולה או יורדת גם התווים עולים ויורדים בהתאמה. הכוונה היא שהמשתמש יפתח אסוציאציה בין הטמפרטורה לתווים וכך יידע בדיוק כאשר המים מגיעים לטמפרטורה שהוא רוצה באותו רגע מתוך הכרה שלכל אדם ולכל פעולה יש טמפרטורה שונה שמתאימה לו.

Design Lab | Interactive Design | HIT

הקבוצה השתמשה בחיישן טמפרטורה מסוג LN35 ובבקר וחיישני סיבוב של Phidgets. התוכנה נכתבה בסביבת Max.

Can you hear me now?

לאחר ההגשות אנחנו שומעים הרצאה מפי מיכל רינות על אינטראקציות קוליות. בעקבות טכנולוגיות המסכים והתצוגה המתקדמות, העולם הולך ונעשה מקום ויזואלי יותר ויותר. הקול, הצלילים והשמע מוזנחים, יחסית אך בעלי פוטנציאל אינטראקטיבי אדיר בגלל שהמח האנושי זוכר ומזהה צלילים היטב.

מיכל מראה לנו מספר דוגמאות:

Audio Shaker - אינטראקציה המתייחסת לצלילים כאל חומר.

Shoogle - סוניפיקציה אינטראקטיבית שנונה לטלפון סלולרי.

ScreamBody - מרחב צרחה אישי נישא.

היא מציגה בפנינו גם את פרוייקט SonicTexting בו היא פיתחה אמצעי כתיבה במבוסס על פונמות של דיבור אנושי המקושרות לאותיות השונות דרך ג'ויסטיק.

אינטראקציה על כדורים

אנחנו מחולקים לקבוצות חדשות ומגלים לנו שהפרוייקט הבא מבוסס על קונספט של כדור ולא מהסוג שיורים או בולעים. לשבוע הבא כל קבוצה תביא לפחות חמישה רעיונות חופשיים ממגבלות בצורת סרטון הדמייה או דגם ראשוני. יהיה עגול ומעניין.

חג סופגניות שמח ולהשתמע.

תמונות: איתי קורגן, עומר בן-נעים
מילים: דיויד קנטור

עדכונים נוספים בבלוג:

- פתיח

-
שיעור ראשון - 1/11/11 

- שיעור שני - 8/11/11

- שיעור שלישי - 15/11/11

- שיעור רביעי - 21/11/11

- שיעור חמישי - 29/11/11

- שיעור שישי - 6/12/11

- שיעור שביעי - 13/12/11

- שיעור שמיני - 20/12/11

- שיעור תשיעי - 27/12/11

- שיעור עשירי - 3/1/11

- שיעור אחת עשר - 10/1/12

- שיעור שנים-עשר - 17/1/12

- שיעור אחרון - 24/1/12

- התערוכה

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס