אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
חווית הרויאל דלפט
מיכל בן צבי שפיגל
מאז היוסדו ב-1653, מפעל הרויאל דלפט חולש על תחום ייצור כלי הפורצלן הכחול בהולנד. זהו המפעל היחיד המשמר מסורת ארוכת שנים ועדיין פעיל כיום, הצצה למוזיאון הרויאל דלפט.
להמשך »
Design Blog
The making of the exhibtion "Mechanical Couture"
באוקטובר 2010 תיפתח התערוכה "אופנה מכאנית - טווים סדר חדש". הבלוג שכותבות אוצרות התערוכה ג'ינג'ר דוגן וג'ודית פוקס מאפשר הצצה נדירה לאחורי הקלעים של תהליך האוצרות
להמשך »
מעצבים חומרים חדשים | בוגרים 2011
טל אמית
נראה שהחיפוש אחר חומריות חדשה הוא נצחי. בדרך כלל החלוקה ברורה, כל מחלקה והחומרים שלה. אך כאשר מערבבים את החומרים והמחלקות נוצרות הפתעות קטנות ומרתקות.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> שיעור 11

שיעור 11 - 10/01/2012

הגשת ביניים
תרגיל 4 - אינטראקציה בהשראת כדור

Design Lab | Interactive Design | HIT

את התרגיל הנוכחי התחלנו עם לפחות חמש סקיצות של אינטראקציות בנושא כדור לכל קבוצה. את החמש צמצמנו לשלוש אינטראקציות מהן נבחר אחת כדי לפתח עד סוף הסמסטר המתקרב ובא.

למבקרי המוזיאון בשבת הקרובה תהיה הזדמנות לסמן את העבודות המועדפות עליהם במדבקה כדי לעזור לנו לבחור. אז בואו להצביע ולהשפיע.

הנה באים הכדורים.

דינה רובנוביץ אבן-פז, עומר בן-נעים, דיויד קנטור

The Kramer

Design Lab | Interactive Design | HIT

לוח מצופה בד לבן מוצב על כן-ציור. על הלוח מוקרן סרטון. האינטראקציה היא משחק שבו המשתתף זורק כדור אל הלוח ובמקום הפגיעה הוידאו משנה את צבעיו.
פיתוח של הפרוייקט הזה יתמקד במציאת אובייקט מוקרן ותגובה לפגיעה מעניינים יותר.
הביקורת נוגעת לאופן ההצבה על כן-ציור שאינה קשורה לאלמנט המשחקי של האינטראקציה.

שולחן אדוות

Design Lab | Interactive Design | HIT

מסך מונח על השולחן וכדורים שנופלים עליו יוצרים אדוות צבעוניות שמתפשטות ממש כמו אבנים שנזרקו לבריכה. השולחן קולט לא רק את ההפלה הראשונה אלא גם את קפיצות הכדור המשניות והאפקט שמתקבל יפה.
פיתוח הפרוייקט יכלול הוספת מימד נוסף: גרפי או של צליל כמו גם התייחסות לצבעי הכדורים עצמם.

Spinning Head

המשתמש יושב מול כדור עליו מוקרן צילום וידאו חי של הפרצוף שלו. סיבוב הכדור גורם לפרצוף להסתובב יחד עם הכדור כך שמתקבלת התחושה שהמשתמש מסובב לעצמו את הראש.
פיתוח של האינטראקציה יכלול הצבה של הכדור באופן יותר נגיש ואינטואיטיבי והוספת מימד נוסף כגון ציר סיבוב נוסף או התייחסות למהירות הסיבוב.

דנה מיק, דורון סגל, גבע רוזנטל, אביעד פוקס

כדורים מתקבצים

Design Lab | Interactive Design | HIT

מלא כדורים קטנים מוקרנים מלמטה על משטח זכוכית. על משטח אחר, המשתמש מניח את ידו שנקלטת במצלמה והכדורים מתקבצים למקום המקביל על משטח הזכוכית. הכדורים עוקבים אחרי תנועות יד המשתמש על המסך ומגיבים אליהן.
פיתוח נוסף יאפשר איחוד משטח ההקרנה ומשטח החישה כמו גם התייחסות לצורת כף היד ולא רק למרכז המסה.

אדוות מנגנות

Design Lab | Interactive Design | HIT

כדור שמתגלגל על משטח יוצר צלילים בסולם דו מימדי לפי מיקומו. האינטראקציה נותנת דרך חדשה לנגן ומצמידה חיווי צלילי לגלגולו של הכדור.
הפיתוח של אינטראקציה זו תייצר סביבה בה השימוש בכדור יותר מובהק כגון שיפוע או אפשרות להנעת המשטח ותתייחס להקפצת הכדור ולא רק לגלגולו.

כדור מחמד

Design Lab | Interactive Design | HIT

הכדור מכיל מנוע שסיבובו גורם לו לנוע לאט בתוך אזור תחום. בתגובה להרמת הכדור מהמשטח המנוע מגביר את מהירותו כך שהכדור מתקשר מצוקה וירטואלית ואת זה שהוא רוצה לחזור למשטח.
פיתוח האינטראקציה יכלול דיוק של הפרטים שאמורים להפוך כדור דומם לייצור חי לכאורה הן מבחינת הגוף והן מבחינת ההתנהגות.

רוני רוזן, שחר יעקבי, שמוליק מעודה

משטח כדרור מוסיקלי

Design Lab | Interactive Design | HIT

משטח בד שנועד לכדרור כדורסל. שינויים במהירות ועוצמת הכדרור גורמים להשמעת מקטעים מוסיקליים שונים המשתלבים זה בזה. ניתן גם להקליט ולהשמיע את מה שכודרר ונוגן.
פיתוח של האינטראקציה יוסיף גיוון לצלילים ויקל על המכדרר את השימוש.

כדור וירטואלי

מגן שוק של כדורגלנים מחבר בין הרגל למחשב. תנועות של בעיטה חלשה, בעיטה חזקה וכדרור גורמים להשמעה של אפקטים קוליים קומיקסיים כגון שבירת שמשה והפלת פצצה.
לפיתוח הכדור הקבוצה תגדיל את מגוון התנועות והצלילים ותקרב את הצלילים לעולם האסוציאטיבי של הכדורגל.

קהל וירטואלי

Design Lab | Interactive Design | HIT

כדורגל מונח על מתקן שמייצב אותו בגובה הרצפה. מול הכדור והמתקן מוקרנים קהל של אנשים בגודל כמעט טבעי. הרמת הכדור מהמתקן גורמת לתגובה אצל האנשים. כשהכדור רק מורם במעט הקהל נרתע מעט אך כאשר בועטים בכדור הם ממש מתכופפים בבהלה.
לפיתוח האינטראקציה צריך לדייק בפרטים: גודל האנשים צריך להיות אמיתי והתגובות צריכות להיות מגוונות יותר.

ג'ני בכר, אושר שוקרון, איתי קורגן, שי מרסי

כדור פורח

Design Lab | Interactive Design | HIT

תצלום אויר מוקרן על הרצפה ונותן את ההרגשה כאילו אנחנו מרחפים באוויר. העברת שק חול למשטח מדמה הוספת משקל לכדור פורח ואנחנו מתקרבים לרצפה. בכל גובה התזוזות לצדדים משתנות כפי שהרוח משתנה עבור בלון אמיתי.
בהמשך הקבוצה יכולה להשתחרר מסיפור המסגרת ולטפל באופן מדוייק יותר בעניין התחושה. ככל שהחוויה תהיה יותר עוטפת כך היא תהיה מהנה יותר.

בלונים פחדנים

ארבעה בלונים צפים באוויר ומחוברים למשטח. בתגובה לרעש הבלונים "נבהלים" ונמשכים לכיוון המשטח. לכל בלון רגישות שונה והם יכולים להיבהל יחד או לחוד.
לפיתוח האינטראקציה צריך לחדד את ההבדלים בין הבלונים ולהתייחס יותר לקומפוזיציה של כל המערכת.

קול העם

בהתחשב בדעת המנחים, שאר הסטודנטים, האורחים בהגשה והמבקרים במוזיאון בשבת הקרובה, כל קבוצה תבחר אחת מהאינטראקציות שהצגנו ותפתח אותה לפרוייקט הסיום של הקורס.
בואו בשבת הקרובה ותעזרו לנו להחליט.

להשתמע.

Design Lab | Interactive Design | HIT

מילים: דיויד קנטור
צילום: איתי קורגן

עדכונים קודמים בבלוג:

- פתיח

-
שיעור ראשון - 1/11/11 

- שיעור שני - 8/11/11

- שיעור שלישי - 15/11/11

- שיעור רביעי - 21/11/11

- שיעור חמישי - 29/11/11

- שיעור שישי - 6/12/11

- שיעור שביעי - 13/12/11

- שיעור שמיני - 20/12/11

- שיעור תשיעי - 27/12/11

- שיעור עשירי - 3/1/11

- שיעור אחד עשר - 10/1/12

- שיעור שנים-עשר - 17/1/12

- שיעור שלושה-עשר - 24/1/12 

- התערוכה

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס