אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
חשיבה עיצובית - ספר עברי
דר' ויקטור פרוסטיג
ספר על חשיבה עיצובית השרוי במציאות הישראלית, מציג עולם של עיצוב ודרך של עיצוב המשלבים חשיבה ועשייה. תהליכי חשיבה עיצובית כתהליכי חרישה, צמיחה, פריחה וקציר, דרך המובילה לחדשנות.
להמשך »
שעטנז - ראיון עם האדריכל והמעצב מרטין מוסטבוק
שירה שובל | ספריית החומרים iMatter
כסא עשוי פשתן שזכה בפרסי עיצוב בינלאומיים, היה הזרז שלנו לראיון עם האדריכל/מעצב מרטין מוסטבוק על התהליך והאתגרים שעמדו לפניו לאורך הדרך.
להמשך »
אתְנוֹ-ארכיאולוגיה
ד"ר ויקטור פרוסטיג
על יחסי אובייקט-אדם. כיצד ארכיאולוגים "קוראים" אובייקטים, ומעצבים "כותבים" אובייקטים. האם רק אנשים מעצבים אובייקטים? או שמה גם אובייקטים מעצבים אנשים?
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > נוי ניימן

Noy Naiman | Graphic Designer


נוי ניימן
www.noyman.co.il
studio@noyman.co.il

שנת לידה: 1973
לימודים: בצלאל
סיום: 2002
מקום עבודה נוכחי: ניימן, עיצוב ומיתוג


מעצב וטיפגורף, מרצה לתדמית ומיתוג ב"שנקר" ומעביר קורסים וסדנאות בנושא תקשורת חזותית, מיתוג וטיפוגרפיה. לאחר סיום הלימודים עבד בכמה משרדי מיתוג מהגדולים בישראל-ולאחר מכן פתח סטודיו בשם "סטודיו קיוסק". היום פועל בסטודיו שלו תחת השם ניימן קריאייטיב ברנדינג. בעבודתו הוא עוסק בשני תחומים עיקריים: עיצוב תדמית גרפית לחברות וגופים ממלכתיים, עיצוב פונטים עבריים.

ניימן הוציא לאור שלושה פונטים עד היום: "דרייב-אין" הוא פונט הביכורים שעליו עבד במסגרת פרויקט הגמר בבצלאל - תפקידו היה להיות פונט כותרת למיתוג מחדש של הדרייב-אין הישראלי.
"פנלופה" הוא פונט שנועד להחזיק גושי טקסט קצרים וכותרות והוא נולד בהשראת פונט לטיני שנקרא "צולה". הפונט עוצב כמחווה לעובדים הזרים בישראל (הילדה "פנלופה" מתחבאת בתוך קיצור מקשים במקלדת, כך כל מי שעושה שימוש בפונט מקבל את הילדה המאוירת).

"נוילנד" שהושק לאחרונה באתר "אלף אלף אלף" (www.alefalefalef.co.il/fonts/noyland) נולד בהשארת שלט ישן בכניסה לחנותו של צורף ברחוב אלנבי בתל אביב, שנעשה במכונת חריטה (כרסומת), שבה המקדח חוצב את האות מתוך לוח הברזל של השלט. גגות־האות ובסיסיה נפתחים ומשתלבים עם הזוויות האלכסוניות, עיצוב שמקנה לה חלל פנימי מאוורר וקורטוב של קשיחות. מנגד, הקצוות המעוגלים שלה משווים לה רכות ועדינות. גריד האות מבוסס על דפוס קלאסי המשולב באינטרפרטציות מודרניות.

"הידיעה, שלפונטים שלי אורך נשימה גדול והם ממשיכים לפעום במחשבים אחרים, גורמת לי לחשוב שאני עוסק במשהו משמעותי ואפילו נצחי. הפלירטוט המתמשך (שלי) בין מסורת הכתיבה העברית מול הכתיבה הלטיניות יוצרת לטעמי חיבורים מפתיעים ומעניינים שמגדירים בכל פעם קצת יותר מה היא תרבות עברית בתוך חברה גלובלית", אומר ניימן.


שאלון עיצוב עם נוי ניימן

מה רצית להיות כשתהיה גדול?
אף פעם לא רציתי להיות גדול.

איזה שלב בתהליך העיצוב הוא האהוב עליך?
שלב הסקיצות במחברת שהכל עדיין פראי וגס לפני שהוא מתמקצע במחשב.

מה למדת על עיצוב בעצמך?
עיצוב טוב מכניס סדר ורוגע באנשים והוא נטמע, הוא לא צועק "הי אני מעוצב,לא רואים"?

עם איזה חומרים אתה עובד?
6B מחברת טושים (פליקן) ניירות מודפסים מהצד השני.

מה הכלי שבעזרתו אתה מעצב?
6B מחברת טושים (פליקן) ניירות מודפסים מהצד השני.
מחשב, אילוסטרטור ופונטלאב.

עבור מי אתה מעצב?
תדמית ולוגו: לחברות במגזר העסקי והמוסדי.
פונטים: לעצמי.

מתי הפסקת להיות סטודנט והתחלת להיות מעצב?
אצל פיליפ בולקיה הבנתי שבכל קצה עבודת עיצוב יושב לקוח.

האם אתה מרוצה?
הייתי רוצה שתהיה לי האפשרות להתפרנס בארץ רק מעיצוב פונטים, לצערי זה קשה מאוד.

מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה ביותר של השנים האחרונות?
Apple.

איזה פרויקט שלך נחשב להצלחה בעיניך? ואיזה לכישלון?
אני אוהב את הפונט האחרון שלי "נוילנד". יחסית אני שלם איתו, אם כי אפשר לעבוד על פונטים לנצח.
"דרייב-אין" הוא פונט ביכורים ועשיתי הרבה טעויות עיצוביות איתו למרות שהוא פונט מאוד מצליח מסחרית. קשה לי איתו.

מה זה אומר להצליח (בישראל)?
שיש באזז סביב העשייה שלך כמעצב וכולם רוצים לעבוד איתך.
אבל הכי להצליח בישראל זה בעצם להצליח בח"ול.

איזה עצה היית נותן למעצב בתחילת דרכו או איזו עצה היית רוצה לשמוע בתחילת דרכך?
אני תמיד אומר לסטודנטים שלי שלהיות כשרוניים זה מאוד חשוב אבל לא מספיק. המקצוע הזה דורש עבודה קשה ואי אפשר לחכות למוזה. צריך פשוט לעבוד קשה.

לפני עשר שנים איפה חשבת שתהיה היום?
סטודיו בוטיק קטן איכותי ותרבותי.

איפה לדעתך תהיה בעוד עשר שנים?
סטודיו בוטיק קטן איכותי ותרבותי.
ומצליח!

חזרה לעמוד התערוכה >>

נוי ניימן
שמאל: גופן נוילנד, ימין: גופן דרייב אין
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס