אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
ערכים מקופלים
זאב הררי, מרחביה
פריטי העיצוב בתערוכה "קיפולים" מגלמים אמירות חברתיות וקיבוציות.
להמשך »
פריסקופ - עיצוב ישראלי עכשווי
טל אמית
המפגש עם תומר ספיר ואבי לובין שערכו (אבי) ועיצבו (תומר) את הספר "פריסקופ - עיצוב ישראלי עכשווי", הניב שיחה על אוצרות, תיעוד ועיצוב ישראלי.
להמשך »
לעצב בשנים-עשר חושים
גלית גאון
כמה חושים באמת יש לאדם? במאמר שנכתב ע"י עבור קטלוג התערוכה "ננדו במוזיאון העיצוב חולון" טוענת גלית גאון כי המוזיאון הוא בין היתר מרחב בו ניתנת אפשרות לאמן את חושינו.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > גליה רוזנפלד

Galya Rosenfeld
גליה רוזנפלד
www.galyarosenfeld.com 

לימודים: בצלאל
סיום: 2000
מקום עבודה נוכחי: מרצה בבצלאל ובעלת סטודיו גליה רוזנפלד

גליה רוזנפלד היא בוגרת המחלקה לצורפות בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב (2000).
עבודתה של גליה מצויה בנקודת המפגש בין עיצוב, אופנה, אמנות, ואומנות. העיצובים שלה מושתתים על נוסחאות מתמטיות לא פחות מיצירתיות, והם מגיחים מהמקום בו קפריזה פוגשת מחשבה מעשית. גליה עושה שימוש במגוון רחב של חומרים בעשייה שלה, כשהיא משלבת טכניקות מסורתיות עם כאלו שפיתחה בעצמה. בעבודתה היא מחפשת הגיון פנימי של צורה וחומר לצד פרשנות רפלקסיבית עצמית של תחומי פעילותה. היצירות שלה התקבלו לאוסף הקבוע של מכון התחפושות במוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק, הן הוזמנו עבור האוסף הקבוע של המוזיאון לאמנות מודרנית (MoMA) בניו יורק, והוענקו כמתנות על ידי נשיא המדינה שמעון פרס לבונדסטאג בברלין. היא מציגה את עבודותיה בגלריות ובמוזיאונים ברחבי העולם, ביניהם במוזיאון תל אביב לאמנות, במוזיאון היהודי העכשווי בסן פרנסיסקו, וב-Living Design Center Ozone בטוקיו. היא מלמדת במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל ועובדת בסטודיו שלה בתל אביב.


שאלון עיצוב עם גליה רוזנפלד

מה רצית להיות כשתהיי גדולה?
היתה תקופה שרציתי להיות ארכיאולוגית.

איזה שלב בתהליך העיצוב הוא האהוב עלייך?
השלב שהעבודה עם החומר מובילה ומביאה לפיתוחים מפתיעים.

מה למדת על עיצוב בעצמך?
למדתי להכיר ולשמוח על תהליך היצירה הפרטי. להשתהות על הרעיון ולפתח אותו.

מה הוא קנה המידה האהוב עלייך?
אוהבת מה שמבטא הכי טוב את הכוונות בפרויקט.

עם איזה חומרים את עובדת?
אני עובדת עם המון סוגים שונים של חומרים - מה שמתאים לפרויקט, לעיתים החומר מביא אותי לפרויקט מלכתחילה.

מה הכלי שבעזרתו אתה מעצב?
הרבה פעמים הכלים המאולתרים הם הכי מהנים ואפקטיביים כי עשייתם משתלבת עם תהליך העבודה.

עבור מי את מעצבת?
אני רוב הזמן לא חושבת על זה ככה ... אני מעצבת כהשתתפות בדיאלוג רחב שמתרחש דרך חפצים ומספר על העולם.  

מה לא היית עושה כמעצבת?
אותם דברים שלא הייתי עושה כבן אדם. מוסר ועיצוב הם מאוד קרובים עבורי.

מתי הפסקת להיות סטודנטית והתחלת להיות מעצבת?
זה היה רגע מאוד מסוים בשנה ב' כשפרופ' ורד קמינסקי גרמה לי להבין שההבדל הוא רק בראש.

האם אתה מרוצה?
תלוי ממה. למעצבים יש אפשרות רבה להשפיע על העולם ואני לא בטוחה שלהיות "מרוצה" זה המצב הכי טוב או פורה להיות בו בתור מעצב. אבל יש גם רגעים כאלה!

מה הפרויקט שאת הכי מתגאה בו?
אני מאוד גאה בעבודה ומתרגשת מהסיטואציה שבו נשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, הביא כמתנה עבודת טקסטיל מהסדרה המודולארית בעת ביקורו בבונדסטאג ביום השואה הבינלאומי.

איזה פרויקט שלך נחשב להצלחה בעינייך? ואיזה לכישלון?
אני רואה הצלחה באמת בכל הפרויקטים שלי, אפילו אלה שהושלכו לרצפת הסטודיו- וזה מפני שהם חלק מרצף עבודה שמעניין אותי ... אני גם שומרת הרבה התחלות שכאלה

מה זה אומר להצליח (בישראל)?
לעשות אובייקטים מדויקים ויוצאי דופן שיש להם משמעות ויכולים לגרום להנעה והנאה.

איזו עצה היית נותנת למעצב בתחילת דרכו או איזו עצה היית רוצה לשמוע בתחילת דרכך?
שהומור זה מרכיב מאוד חשוב בעיצוב ותכונה טובה למעצב.

לפני עשר שנים איפה חשבת שתהיי היום?
איפה לדעתך תהיי בעוד עשר שנים?
לגבי שתי השאלות, אני מאוד אוהבת לפנטז על העתיד אבל לא לנבא אותו.

חזרה לעמוד התערוכה >> 

גליה רוזנפלד
סדרה של חמישה תיקי יהלום מהסדרה המודולרית, 2002
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס