אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
העיצוב כגיבור בלתי צפוי
צוות המוזיאון
אוסף העיצוב של פרנזינה, המתארח במעבדה במוזיאון העיצוב בחולון, זימן לכאן את שני האוצרים האיטלקיים: רנזה פורנרולי וסטפנו סאלבי, שניסו להסביר את המניעים שמאחורי הבחירות השונות.
להמשך »
חמור
צוות המוזיאון
עניינה של התערוכה "חמור" במצב החמוּר והחמוֹרי של הקרמיקה כמדיום בשדה האמנות הישראלי
להמשך »
באס הגיע לעיר
שירה קימל ועדי המר יעקבי
לפני כחצי שנה נפגשנו עם המעצב ההולנדי, מרטן באס, שהגיע לביקור במהלכו תכנן כיצד עתידה להראות התערוכה שלו בחללי הגלריות של מוזיאון העיצוב חולון. מה הוא נמנע לעשות? מהו מקור השם "מחבו
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > אורי בן צבי

Ori Ben Zvi | Designer
אורי בן צבי

אורי בן צבי גדל ולמד בירושלים. את רוב ילדותו בילה תחת עצי התאנה, הזית, והאורנים על הגבעות בקרבת ביתו; בעיניו, זהו פרט משמעותי בהתפתחות הקריירה שלו.

את לימודי התואר הראשון עשה אורי במכון הטכנולוגי חולון, ובשנה השלישית ללימודיו גילה עניין גובר בתחום המיחזור. פרויקט הגמר שלו התמקד בפוטנציאלים השונים למיחזור נייר.

לאחר שעסק בעיצוב רהיטים ואריזות במשך שנה, יצא אורי לטיול תרמילאים של שנה בדרום-מזרח אסיה, שהתפתח למחקר לתואר שני שערך באוניברסיטת RMIT במלבורן, אוסטרליה.

עבודת המאסטר שלו התמקדה בתפקיד שיכול למלא העיצוב כדי לחולל קיימות במערכת התרמילאות ביעדים כפריים מתפתחים, והציעה מטען סוללות סולארי (זכה במקום שני בתחרות העיצוב סיינט אטיין, 2003), וכן ספר מאויר בשם "On the Road to Susbaba".

בשנת 2005 החל אורי ללמד במכון הטכנולוגי חולון, תוך שהוא גם עובד בתור מעצב עצמאי ומתמקד בקיימות בתחום של צעצועי עץ ומכשירי חשמל. בשנת 2008 הקים אורי את "סטודיו יוביקו", סטודיו לעיצוב רהיטים ואביזרים ממוחזרים עם יכולות ייצור. סטודיו יוביקו שם לו למטרה לחקור את ההיבטים הקונטקסטואליים והביצועיים של עיצוב ממוחזר בישראל.


 

שאלון עיצוב עם אורי בן צבי 

מה רצית להיות כשתהיה גדול?
סופר.

איזה שלב בתהליך העיצוב הוא האהוב עליך?
סקיצות ראשוניות בדו ממד.

מה למדת על עיצוב בעצמך?
פרופורציות גם באובייקטים וגם ביחס למקצוע.

מה הוא קנה המידה האהוב עליך?
1/10

עם איזה חומרים אתה עובד?
עץ, פח, ברזל, מתכות ,זכוכית.

מה הכלי בעזרתו אתה מעצב?
עיפרון - רצוי פריזמקולור קשה, אחר כך משור שולחן, אחר כך מחשב.

עבור מי אתה מעצב?
הרבה עבורי (יזמות פרויקטים), חלק ממסדי, הרוב מול גורמים פרטיים.

מה לא היית עושה כמעצב?
עובד במקום שלא מגרה אותי.

מתי הפסקת להיות סטודנט והתחלת להיות מעצב?
כשהייתי סטודנט כבר היה לי עסק , ולאחר מכן המשכתי להיות סטודנט לעוד תואר כך שלהערכתי רק כשהקמתי את הסטודיו שלי ועם הכניסה לעומק של עולם התוכן שעניין אותי הגעתי (לתפישתי) ללהיות מעצב.

האם אתה מרוצה?
כמעט אף פעם לא.

מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה ביותר של השנים האחרונות?
צר לי לומר את זה אבל כנראה האיי פון.
השינוי ההתנהלותי שהוא הכתיב כמו גם הצורה בה אנו תופשים ומנהלים את האינטראקציה שלנו עם העולם יצרו הבדל הן ברמת הנגישות שלנו למידע והן מבחינת הניתוק שלנו מהעולם המיידי בו אנו נמצאים.

מה הפרויקט שאתה הכי מתגאה בו?
סידרת הגזעים שלי - wake

איזה פרויקט שלך נחשב להצלחה בעיניך? ואיזה לכישלון?
בעיני הגזעים WAKE הינם ההצלחה - לא עקב החשיפה או התגובות אלא לאור התחושה שלי שהם מסכמים פרק בהתנהלות שלי עד יצירתם בסטודיו.

במובן זה ההצלחה הינה אישית - ביטוי של מערך תחושות\ מחשבות בייחס לנושא בו אני מתמקד בעיצוב.

כשלון? אולי רהיט שלי שקיבל המון עניין בחו"ל אבל הסתבר כבלתי ריאלי למשלוח - הכישלון היה שידעתי את זה ולא השכלתי להתייחס לכך בעיצוב וכנגזרת מכך - הרהיט לא נמכר.

מה זה אומר להצליח (בישראל)?
לצאת מישראל מקצועית.

איזו עצה היית נותן למעצב בתחילת דרכו או איזו עצה היית רוצה לשמוע בתחילת דרכך?
תעבוד עבור אחרים (בסטודיו כשכיר) לפני שאתה רץ להיות עצמאי. זו העצה הכי בנאלית אבל באמת שהיא בעיני עצת על.

לפני עשר שנים איפה חשבת שתהיה היום?
לא זוכר .

איפה לדעתך תהיה בעוד עשר שנים?
בקליפורניה כותב תסריטים לסרטי מדע בדיוני.

חזרה לעמוד התערוכה >> 

 

אורי בן צבי | עוזר מעצב: יובל אשל
שרפרפים, 2011, WAKE COLLECTION צילום: סהר תמיר
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס