אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
דעה: כשדונלד ג'אד חטא בעיצוב רהיטים או כמה מחשבות על הקשר בין אמנות מינימליסטית ועיצוב תעשייתי
עדי המר
הקשר בין אמנות מינימליסטית לעיצוב תעשייתי אינו דבר חדש ובאופן חריג לדיון הרחב יותר על עיצוב ואמנות מגיע דווקא מאמנים ומבקרי אמנות ולא ממעצבים.
להמשך »
רואה רחוק
טל אמית
את ההרצאה שלו בשבוע האופנה חולון 2011, פותח רון ארד בשאלה אם למישהו יש שאלות. אחרי שהצחוק בקהל נרגע, הוא מתחיל לספר את סיפורו של פרויקט משקפי pq, מהמייל הראשון.
להמשך »
יום העיצוב האיטלקי | 2.3.17
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> פוסט 1

הקדמה / פוסט 1 / פוסט 2 / פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5

 

18.2.2013 - שיעור ראשון - מעבדת טיפוגרפיה יוצאת לדרך 

עבור סטודנטים שנה ג', מחלקת פרינט, סמסטר ב' מתחיל קצת שונה. לא עוד סמסטר שגרתי בכותלי המכון הטכנולוגי חולון, אלא התנסות ראשונית במעבדה לעיצוב במוזיאון העיצוב חולון.

בשיחת הפתיחה עודד מסביר את מהות העבודה במעבדה - אנחנו הולכים לעבוד כסטודיו, ולא כאינדיבידואלים. "כל אחד ישפיע על מה שקורה פה", אומר עודד. העבודה המשותפת ביחד, תוביל לתוצרים, שאנחנו עוד לא יכולים לצפות אותם.

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

הסטודנטים התבקשו להביא תצלום של עצמם בפוזה מפתיעה ובהתאמה, להביא פונט שהם הכי דומים לו מבחינה פיזית. וזה מה שיצא:

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

תוך התבוננות בתמונות שהביאו, התחלנו לדבר על שלד האות, אפשר לדמות זאת לקונסטרוקציה של בניין, שעליה "מלבישים" את הסגנון. למעשה, השלד הוא מרכז האות.

בנוסף, למדנו שאותיות עבריות לעולם לא יהיו סימטריות ושעובי הקו האופקי עבה יותר מהקו האנכי. דיברנו על סגנונות שונים בין הפונטים (סריפים, סן סריפים, עגלוליות וחדות)

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

מתחילים לעבוד:

עודד מציג לכיתה את האתגר הראשון - איך אנחנו מלמדים את קהל המבקרים של המוזיאון מהו שלד ומהו סגנון של אות, בדרך מהנה?

כדי לחוש את הדברים, על הסטודנטים לעשות את התהליך הבא:

1. הוצאת שלד מהאותיות
2. תרגום דיגיטאלי
3. פירוק אותיות לפי סגנון
4. מיון החלקים
התחלנו בעבודת כיתה בה הוצאנו שלדים מפונטים

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

לאחר מכן, כל שלושה סטודנטים התכנסו כדי לדבר ולהעלות רעיונות לאתגר שקיבלו.
לקראת סוף השיעור, התכנסנו כולנו וכל קבוצה הציגה את הרעיונות שלה. המסקנה הייתה ש"כל דבר שיגרום לאנשים לחשוב- זה טוב. מדידקטי ועד אמנותי לחלוטין". כמו כן, כל דבר שייצר אינטראקציה עם קהל המבקרים הוא חיובי. ה"מצב" שנייצר חייב להיות קל לעשייה ומזמין את המבקר לגשת אליו ולעשות אותו.

בשיעור הבא נראה סקיצות של הרעיונות של כל קבוצה וכך נוכל להחליט על הרעיונות הטובים ביותר איתם נמשיך כסטודיו. 

Design Lab | Oded Ezer | Graphic Design & Typography

כתיבה וצילום: מיכל שני

הקדמה / פוסט 1 / פוסט 2 / פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס