אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
לייפות את המציאות
שירה קימל
אז מדוע התחלנו לחשוב בעיקר על פונקציה ופחות על יופי? ולמה ״הדבר הנורא ביותר שאפשר להגיד על יופי הוא שהוא בעיני המתבונן״. זגמייסטר מייפה את המציאות
להמשך »
הרהורים על כסא
טל אמית
את סטפן לגנר אני פוגשת כמה שעות לפני פתיחת התערוכה "הישן החדש" במוזיאון. לגנר הוא לא רק אחד המעצבים המציגים בתערוכה, הוא יד ימינו של אוצר התערוכה, פולקר אלבוס והגיע לסייע לו בהקמה.
להמשך »
אופניים כאביזר אופנה
אלינור גוילי
כיצד הפכו האופניים לאביזר אופנה, המחבר בין אופנה, מודעות סביבתית וסגנון חיים?
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > קולקציות אנרי מאטיס

קולקציות אנרי מאטיס: מכה 1991, קזבלנקה 1995

משיכתה של לאה גוטליב אל יצירותיו של אנרי מאטיס נראית טבעית שכן נושאים רבים העולים מן היצירות שלו העסיקו גם אותה. ב־ 1991 יצרה גוטליב קבוצת דגמים בהשראת התערוכה מאטיס במרוקו 1913-1912 שהוצגה במוזיאון לאמנות מודרנית בניו־יורק. קולקציה זו נקראה מכה, שם בעל קונוטציה אוריינטלית, אך ללא כל קשר למאטיס.

מאטיס ויצירתו נוכחים גם בקולקציה קזבלנקה שנוצרה ב־ 1994 , ונושאת הדפס המשלב ציורים שונים של מאטיס שצוירו בתקופות שונות. בקולקציה זו שואלת גוטליב מהאמן לא רק את נושאי הציור, אלא גם את המסגרת המעוטרת שבה תוחם מאטיס אחדים מציוריו ומשתמשת בה כדי ליצור מוקדי עניין בבגד, או לחלק אותו לחלקים מובחנים מבלי לגזרו. היא גם יוצרת בהשראת מאטיס מוטיב דקורטיבי נוסף שאיננו קיים ביצירה המקורית אך נחוץ לה לצורך פיתוח הקולקציה. מוטיב זה מאזכר בצורתו המפותלת את העיטורים האוריינטליים בציורים מוקדמים של האמן שהם מוטיב חוזר בעבודותיה של לאה גוטליב ומופיעים בקולקציות רבות כהדפס, כעבודת קראפט או כאביזרי קישוט לדגם.

Lady of the Daisies - A Tribute to Lea Gottlieb
צילום: יעל אנגלהרט

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס