אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
חפצים כבני אדם
מיכל בן צבי שפיגל
לקראת סיום התערוכה דיקוד, מובאת כאן ההרצאה האחרונה שהתקיימה במוזיאון בנושא "מכונות משחקות"
להמשך »
סיור אישי עם חיימה חיון בתערוכה פאנטסטיקו
מיה דבש
להמשך »
לייפות את המציאות
שירה קימל
אז מדוע התחלנו לחשוב בעיקר על פונקציה ופחות על יופי? ולמה ״הדבר הנורא ביותר שאפשר להגיד על יופי הוא שהוא בעיני המתבונן״. זגמייסטר מייפה את המציאות
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > קולקציית וינסנט ואן־גוך

קולקציית וינסנט ואן־גוך 1989

השראות מעולם הטבע, ובמיוחד פרחים, מהווים חלק מרכזי ביצירתה של לאה גוטליב. כאשר היא שאבה השראה מיצירות אמנות, היא בחרה תמיד באלה שבהן הטבע משחק תפקיד מרכזי. דוגמה לכך היא קבוצת דגמים מעוצבים משנת 1990 בהשראת הציור המפורסם של וינסנט ואן גוך, אירוסים. לאה גוטליב פיתחה הדפסים עזי צבע באמצעות פירוק והרכבה מחדש של אלמנטים נבחרים מן היצירה, תוך שמירה על המאפיינים הייחודיים שלה.

בדומה ליצירה המקורית, נראים פרחי האירוס בגוונים כחולים וירקרקים על רקע צהוב בשני דגמים של בגדי ים, אולם בעוד שבציורו של ואן גוך הגוונים עכורים, הצבעוניות בהדפס שהיא פיתחה - עזה ובוהקת. בדגם אחר היא מחליפה בין צבעי הרקע לאובייקט: האירוסים צבועים בצהוב בוהק, בעוד הרקע הופך לכחול שזור בטורקיז עז. הדפס זה מסמן את תחילת ההיפרדות מהיצירה המקורית, האלמנט המרכזי בו מוגדל
ומועצם והפרח הופך מופשט, תוך ויתור על עלי כותרת ואבקנים. משיחות המכחול העבות האופייניות לואן־גוך המודגשות בהדפס החדש, מפצות על התרחקות העיצוב מן הצבעים והצורות של היצירה המקורית.

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס