אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
The Happy Show
מיכל אור- עד
בראיון עם המעצב סטפן סגמייסטר מנסה מיכל אור-עד לגלות את גבולות האושר. תערוכה בנושא שהציג בלוס אנג'לס תוהה האם ניתן לאמן את הנפש כמו שמאמנים את הגוף
להמשך »
שיר אתר - גבעות וערימה
מיה דבש
ראיון עם שיר אתר מגלה שהחיבור בין הגישה החקרנית שלו לבין תעשייה מסורתית הוליד מוצרים מפתיעים, שהוצגו בטוקיו ובקלן וזיכו אותו בפרס ה-Interior Innovation Award לשנת 2011.
להמשך »
רון ארד זכה במדליית פסטיבל העיצוב לונדון 2011
צוות המוזיאון
המדליה הנחשבת ניתנה למעצב רון ארד בארוחה שהתקיימה בקריפטה של קתדרלת סנט פול בתחילת השבוע.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > אביאל בסיל
Aviel Basil | Illustrator

אביאל בסיל
המחלקה לתקשורת חזותית שנקר, מסלול איור (2011)

מציג בתערוכה את ספר הילדים "עוג מלך הבשן" מאת נתן אלתרמן, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2011.

ספר הילדים שעליו גדלתי, או לפחות אחד מהם, היה "מה עושים האנשים כל היום" מאת ריצ׳ארד סקארי. אני זוכר שהייתי טובע שעות בפרטים הקטנים ובחיות האנושיות, מבלי שעניין אותי בכלל על מה הסיפור. כל מה שרציתי היה למצוא את כל הסיפורים הקטנים שמתחבאים בכל כפולת עמודים.

המרצה הנערץ עלי תקופת הלימודים הוא ירמי פינקוס. הוא איתגר אותי, הדרישות שלו תמיד היו הכי גבוהות. בהתחלה היה לי מאוד קשה, אבל בכל שנה בחרתי לקחת את השיעורים שלו מחדש, ובסופו של דבר הוא גם היה המנחה שלי בפרויקט הגמר. דווקא הקושי הזה הבהיר לי שזה המקצוע שלי. זה נתן לי דרייב רציני להצליח ולנסות ולהשתפר, וזה המשיך אצלי גם לעבודה כמאייר לאחר הלימודים.

תהליך העבודה על "עוג מלך הבשן" התחיל בקריאה חוזרת של הטקסט, מבלי לנסות לצייר כלום. ניסיתי למצוא חיבור אישי לסיפור, להגיע למצב שכשאני הולך לישון וקם

בבוקר הטקסט עוד מתרוצץ לי בראש. אחרי שזה התבשל קצת התחלתי עם סקיצות כלליות של סצינה אחת שבחרתי באופן אקראי. בדרך כלל בשלב הזה כבר יש לי תמונה בראש של איך העולם הזה נראה. בשלב הבא ניסיתי להבין איך אני רוצה לספר את הסיפור באיורים וחיפשתי מקום או זמן שיעזרו לי לבנות את העולם החזותי. הדבר שהכי אהבתי בטקסט הוא שלא היו בו זמן או מקום מוגדרים, יש בטקסט משהו על זמני. זה נתן לי חופש לבחור איפה ומה אני רוצה לצייר. לכן, בחרתי לנתק אותו מההקשר התנ"כי שלו ולמקם אותו באפריקה. בעיני היה בטקסט משהו קדמוני ואקזוטי וברמה החזותית פשוט נראה לי מהנה לצייר את הנופים, את הצבעים ואת החיות.

אספתי חומרים ותמונות של שבטים אפריקנים והתמקדתי בשבט אחד ספציפי כדי לא להתפזר. חיפשתי את צורת הלבוש שלהם, את הצבעים, את הסביבה, את הבתים ועוד. זה היה האינדקס החזותי שלי. כשהגעתי לבנות את דמותו של עוג, ידעתי שאני צריך ליצור דמות מלכותית גדולה מהחיים, שבמקביל תהיה גם חביבה וילדותית. תחילה ציירתי את עוג בצורה סטאטית, כמין לוחם ענקי שלבוש בבגדים השבטיים. בשלב השני השתמשתי ברפרנסים ובתמונות של ילדים בני שלוש-ארבע ו"הלבשתי" את הניואנסים והג'סטות שלהם על הדמות המגודלת של עוג. דבר נוסף שעשיתי היה להקטין את הראש שלו בצורה קיצונית, כדי שהוא יהיה פחות מאיים ויותר ילדי. 

ספר ילדים שעדיין לא איירתי והייתי רוצה לאייר הוא ספר שגם אכתוב את הסיפור שלו. זה לא משהו שאני מוכן אליו כרגע, אבל זה כן משהו שארצה לעשות בעתיד. יש משהו אורגני ושלם בספר ילדים שסופר וצויר על ידי אותו אדם. בסופו של דבר האתגר הכי גדול שלי באיור ספר הוא לנסות ולהתחבר לטקסט שמישהו אחר כתב ודמיין כבר, ולכן אני חושב שברגע שאצייר סיפור שלי, זה יוציא ממני משהו שונה גם כמאייר.

ספרים נוספים שאייר:
"מנפלאות גן החיות" - לאה גולדברג
"לא תשיג אותי" - יונה טפר
"הקוף שלוף והקוף בלוף" - שירלי ורוני סומק
"כן-גורו ולא-גורו" - אברהם שלונסקי
"אבא אבא" - נירה הראל
"התנין העצוב והזבוב" - דקלה קידר
"גור חתול אדם ארוך שיער" - אתגר קרת
"קשקוש מקושקש" - נוגה אלגום
"וניל על המצח ותות על האף" - מאיר שלו
"נעלי הפלא של רחלי" - פניה ברגשטיין
"חומפס" - שלומית כהן אסיף

 

חזרה לעמוד התערוכה >>


© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס