אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
כולם מוזמנים לגרד את הקיר
סיגל נמיר
בין המיצב שהציג בשבוע העיצוב חולון, ההשתתפות ב"קיפולים" והסדנה שהוזמן להעביר בביתן השוויצרי בביאנלה לאדריכלות בוונציה, המעצב איתי אוהלי סוגר שנה בישראל אחרי איינדהובן.
להמשך »
פינג-פונג של רעיונות
mischer'traxler | קתרינה מישר ותומס טרקסלר
להמשך »
הכול אישי
מיה דבש
הן ממספרות את העבודות שלהן ומצמידות להן הנחיות, הן דוגלות בחירות יצירתית מוחלטת ומאמצות גישה חדשה בכל עונה.בלס הוא אחד ממותגי העיצוב האינטליגנטיים ביותר שנראו לאחרונה.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > הדר ראובן
Hadar Reuven | Illustrator הדר ראובן
בוגרת מסלול תקשורת חזותית איור, ב"מנשר לאומנות" (2011)

מציגה בתערוכה את ספר הילדים "חתולים למסירה" מאת: הדר ראובן, הוצאת מטר הוצאה לאור, 2013

ספר הילדים שעליו גדלתי הוא "אם אמא שלי לא יכולה לאהוב אותי, מי כבר בעולם כולו יצליח בזה", מאת נורית זרחי עם איורים של אורה איל. זה אחד הספרים שהכי השפיעו עלי, ספר רגיש אבל מאוד חד, הטקסט והאיורים חכמים ומדויקים, משלימים ועובדים טוב יחד. מבחינת הטכניקה, נראה שזהו ציור בצבעי מים, והשקיפות שלהם עובדת עם אפקט ההיעלמות של החתולה בסיפור. יש רעד ושבריריות בקו ובכתם בהתאם למצבה הרגשי של הגיבורה. עוד אלמנט מעניין שלזיכרוני לא היה נפוץ אז הוא שימוש בבועות דיבור מאוירות בשילוב עם הטקסט.

המרצים הנערצים עלי בתקופת הלימודים הם דנה שמיר, מיכל דיבואה, יאנה בוקלר ועמית טריינין. יש כמה מרצים שהשפיעו עלי בנושאים שונים וקשה לי לבחור אחד. המשותף לשלושתם הוא שכולן התייחסו לאיור בתור הדבר הכי כיף שקיים (להרגשתי לפחות) וזה היה מדבק. בנוסף, הם תמכו ועודדו אותי להמשיך וליצור.


תהליך העבודה - אחרי שכתבתי את הסיפור התחלתי מסקיצות לקומפוזיציה בניסיון ליצור שוני ועניין בין הכפולות: זוויות שונות, גדלים שונים וכו'. אני גם כותבת במהלך העבודה ולפניה כל מיני רעיונות - מה הייתי רוצה לצייר, אילו צבעים נראים לי מתאימים, כל מחשבה שעולה - וחוזרת אליהם בהמשך. לאחר מכן עשיתי סקיצות לשתי הדמויות הראשיות, כל מיני ניסיונות וסוגים של ילדות וחתולות, עד שמצאתי את מה שנראה לי נכון.

לאיור הילדה לא השתמשתי ברפרנסים, ולציורי החתולים הסתכלתי על הרבה מאוד תמונות של חתולים ובחלקם השתמשתי בקולאז'. את דמויות האנשים המחכים בתור ציירתי מהדמיון או שהשתמשתי בתמונות של בני המשפחה שלי. אותו הדבר עשיתי עם ציור הסביבה - שילוב של התבוננות בתמונות, המצאה וקולאז'ים. 

ספר ילדים שעדיין לא איירתי והייתי רוצה לאייר - אין משהו ספציפי. פשוט הייתי רוצה לאייר (ולכתוב) עוד הרבה ספרים שיהיו שונים זה מזה ומגוונים בנושאים ובטכניקות.

ספרים נוספים שאיירה: 

"חתולים למסירה" (כתבה ואיירה)
"יסודר החדר מיד" - נורית זרחי
"אנדרומדה נרדמת" (כתבה ואיירה)
"24 שעות" (כתבה ואיירה)
"מונו הוא לא ארנב" - גור אילני.

חזרה לעמוד התערוכה >>

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס