אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
בזלת מוקצפת
טל אמית
ראיון עם המעצב הצעיר אורי יקותיאל מגלה שיש לו יחסים מתוחים עם עולם העיצוב ושאלות לגבי ההמשך - אבל בינתיים הוא גילה חומר חדש. בטעות.
להמשך »
על הסירוב להיקרא מכשפה | הנשים הבלתי רגילות של רונית אלקבץ
זהר אלמקייס
התבוננות ברגעים קולנועים מתוך עבודותיה של אלקבץ ובחינה שלהם ביחס למושג מכשפה וכשדה כח של פעולה אישית ואמנותית.
להמשך »
גיליון מיוחד לילדים עם פעילויות שאפשר להוריד ולהדפיס
צוות המוזיאון
מגזין המוזיאון בגיליון מיוחד לילדים בנושא: אותיות עם פעילויות שאפשר להוריד ולהדפיס. הזדמנות להיזכר, או לטעום מהתערוכה עוד לפני שמגיעים.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > נטלי וקסמן שנקר
Natalie Waksman Shenker | Illustrator

נטלי וקסמן שנקר
בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית, מסלול איור, שנקר (2010)

מציגה בתערוכה את ספר הילדים "לילה טוב מפלצת" מאת: שירה גפן, הוצאת ספרים עם עובד, 2012

ספרי הילדים שעליהם גדלתי הם ספרי הילדות של אמי וסבתי מארצות הברית כגון "Mother Goose" וסדרת ספרים בשם "My Book House". זכור לי שגם כילדה שמתי לב שהספרים באנגלית מעוצבים ומאוירים אחרת לגמרי מהספרים בעברית שהכרתי בגן וזה עורר אצלי שאלות והשוואות. בגן אהבתי משום מה את הספר "גלגלים" שכתבה מיריק שניר ואייר דני קרמן.


המרצה הנערץ עלי בתקופת הלימודים
 הוא איציק רנרט. אפשר לומר שכל מרצה השפיע בדרכו/ה וכל אחד "הוציא" ממני תכונות כאלו ואחרות וקשה לומר איזו חוויה השפיעה יותר או פחות על ההתפתחות שלי כמאיירת: היו קורסים שבהם המרצה לכאורה לא לימד הרבה ודווקא שם ייצרתי עבודות מוצלחות, והיו מרצים מאד וורבלים וממטירי ידע שלימדו אותי המון ברמה העיוניות אך לא הצלחתי ליישם את הדברים בעבודות שלי באותו זמן נתון. אם בכל זאת לתת שם אחד - אציין את איציק רנרט שבקורס שלו בתחילת שנה ג' הרגשתי שהעיוני והמעשי מתחילים להתחבר ושהשפה האיורית שלי החלה להתגבש מחדש לאחר תקופה מסוימת של בלבול. אולי בגלל שהוא לא היה כל כך דידקטי וגרם לנו להבין שיש יותר מדרך אחת להגיע לתוצאות מעניינות. הייתה גם אווירה מהנה ורגועה בקורס שלו, ונהניתי להקשיב לפניני החוכמה הסרקסטיות שלו.

תהליך העבודה - לקח לי הרבה זמן "להתניע" את העבודה על ״לילה טוב מפלצת״. באופן אינטואיטיבי יצאו לי הדמויות הראשיות של רותי והמפלצת כבר בשלב הסקיצה ולא השתנו הרבה לאחר מכן. אבל, שלב גיבוש השפה היה קשה וממושך. גם ההחלטה מה לצייר בכל כפולה הייתה מורכבת: הספר מתרחש בלילה בחדרה של הילדה רותי, אבל לא רציתי לצייר ספר שלם שבו רואים רק את רותי במיטה שלה. חשבתי שזה קצת משעמם - גם לי כמאיירת וגם לקוראים ולכן רציתי להוסיף רובד נוסף שמוציא לפרקים את ההתרחשות אל מחוץ לחדר. בנוסף, כל הספר מבוסס על מושגים מופשטים - פחד מחושך, פחד מחלומות, מצללים וכו'. התפקיד שלי היה להכניס תוכן למושגים המופשטים הללו. משימה מאתגרת שדרשה המון השקעה של זמן, מחשבה, ניסיונות מרובים וסיעורי מוחות מעניינים עם העורכת, הסופרת והמעצב.

ספר ילדים שעדיין לא איירתי והייתי רוצה לאייר - ספר שירים יכול להיות נחמד.

ספרים נוספים שאיירה: 
"המפוזר מכפר אז"ר" - לאה גולדברג
"מסיבת ירח בננה" - אפרת שהם

חזרה לעמוד התערוכה >>

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס