אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
על סיכון, סכנה והנאה - גני משחקים בין ביטחון לחוויה
מאיר יגוד
גני משחקים מהווים מרכיב יחודי במרחב הציבורי ובאדריכלות בכלל. בגני משחקים המתקן כולו בא במגע עם גופינו. אם ישנה אמת בחומר, הרי שכאן היא מתגשמת ומורגשת באופן בלתי אמצעי.
להמשך »
Designer's Days הזוכים בתחרות
הזוכים בפרס השופטים לעיצוב חלל תצוגה ביריד ה-Designer days" 2011" הם חברת העיצוב האיטלקית Molteni&C והמעצבת הצרפתייה קונסטנס גיסה (Guisset).
להמשך »
עיצוב אל זמני
מיה דבש
"עיצוב איננו התבלין שמוסיפים לקראת הסוף כדי שהאוכל יהיה טעים יותר. הוא המרכיב העיקרי בתערוכה," אומר מתאו אלסי. שיחה אישית עם מנהל השיווק של חברת אלסי ונצר למשפחת המייסדים.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > אורית ברגמן
Orit Bergman | Illustrator
צילום: צור קוצר

אורית ברגמן
בוגרת המחלקה לעיצוב גרפי (1993)

מציגה בתערוכה את ספר הילדים שכתבה ואיירה "יומגדול עם צפרנגול וחברים אחרים" הוצאת כתר ספרים, 2011.

ספר הילדים שעליו גדלתי הוא ״משפחת החיות המוזרות״. אפיון הדמויות, היחסים ביניהן בציור ובכתיבה, והיחסים בינן לבין הטבע שבו הן חיות, מלווים אותי עד היום.

המרצה הנערצת עלי בתקופת הלימודים הייתה פרידל שטרן. המורה הראשונה שלי לרישום, שלימדה אותי להתבונן. אני לא אשכח את הכרובית שרשמתי בשיעור שלה במשך שבועות: אף פעם לא דמיינתי שכרובית יכולה להיות כל כך מרתקת. האישיות התזזיתית שלה, וההתלהבות אחרי כל כך הרבה שנים של הוראה, עוררו בי השתאות אז, והיום אפילו עוד יותר אחרי שנהפכתי למורה.


תהליך העבודה:
 ״יומגדול עם צפרנגול וחברים אחרים״ התחיל ממשחק שאני אוהבת לשחק עם ילדים: הילד הראשון מצייר את החלק העליון של הגוף, מקפל את הנייר ונותן לילד השני לצייר את החלק התחתון, מבלי לראות את העליון; כשהדף נפתח יוצאות תוצאות מצחיקות. בהשראת המשחק יצרתי אוסף חיות מולחמות שלהן חיברתי שיר מחורז קצר. כשהיה לי אוסף גדול כזה של שירים וחיות פגשתי את עורכת הספר, רחלה זנדבנק מהוצאת כתר. שתינו הרגשנו שהספר זקוק לעמוד שידרה שיחבר בין הדמויות וכך נולד הגיבור שהסיפור מלווה יום אחד בחייו.

שמתי דגש מיוחד על הדרמה שבהפיכת הדף. מכיוון שכל כפולה מכילה חיה חדשה ומפתיעה, רציתי ליצור גם בדפדוף תחושה של הפתעה על ידי קומפוזיציות דרמטיות ומשתנות. במהלך העבודה על הספר הסתכלתי הרבה על צילומי חיות. האתגר שלי היה לשמור על הזהות של החיות למרות הסגנון הקיצוני והלא ריאליסטי שלהן. לצורך כך ניסיתי להגדיר מה הופך שממית לשממית (כריות היניקה על הידיים והרגלייים) או לוויתן ללוויתן (השפריץ כמובן). מכיוון שבנוסף לסגנון החיות עברו גם הלחמה עם חיה נוספת, השתדלתי לבחור חיות שהאפיון שלהן מובהק ומוכר כמו אריה או פיל, ולהשתמש בתכונות המיוחסות לחיה לצורך הסיפור. בנוסף, הסתכלתי הרבה על איורים של זואולוג ובוטנאי איטלקי מהמאה ה-16 בשם Ulisse Aldrovandi, שבמיטב המסורת של הימים ההם צייר אנציקלופדיות של החיות שגילה. רבות מהחיות שם מומצאות לחלוטין והאיורים שלהן היוו מקור השראה בלתי נדלה.

הספר הבא שהייתי רוצה לאייר הוא אחת מהקלסיקות הגדולות כמו פינוקיו, או אגדה קלאסית כמו כיפה אדומה. כשמאיירים קליסיקה יש חופש מאוד גדול לפרשנות, מכיוון שלקוראים יש כבר דימוי בראש של הדמויות וההתרחשות.

ספרים נוספים שכתבה ואיירה:
הדולפינה הכחולה, שבתאי מסכן, השיר של לולה, יומגדול עם צפרנגול וחברים אחרים, יותר גדולה ממך, בדיוק בזמן, כאילו (פורסם רק בצרפת בנתיים) יומנה של לוכדת כרישים

ספרים נוספים שאיירה:
המגפיים הורודים, מוק, הדולפינים באים, תזמורת של שקט, חלומות מתהפכים, חלומות שמורים, הקטר, גבעת ווטרשיפ.

חזרה לעמוד התערוכה >>

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס