אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
שיעור בעיצוב - תערוכת האחים בורולק במוזיאון לאומנויות דקורטיביות
מיכל בן צבי - שפיגל, אגף החינוך
בגלריית העיצוב העכשווי של המוזיאון לאומנויות דקורטיביות, מתארחת תערוכת הרטרוספקטיבה של האחים בורולק. התערוכה סוקרת את כל רוחב היריעה של עבודתם מתחקה אחר שלבים שונים בקריירה שלהם.
להמשך »
הצללה אורבנית: חוויה אקלימית וחזותית
ערן קפטן
תכנון מושכל של הצללה יאפשר שיפור של תחושת הנוחות בכל עונות השנה: באמצעות הצללה נכונה ניתן להפחית את עומס החום ומידת הסנוור בעונה החמה, ומנגד, לאפשר חשיפה ניכרת לקרינת השמש ורמה מספ
להמשך »
עשה זאת בעצמך
עינת קיילס ארגמן
כאשר אתה גדל בבית שבו אמנות ומלאכה הן חלק בלתי נפרד משגרת היום יום שלך, די ברור מה העתיד צופן בחובו. ראיון עם נעה הימלפרב, בוגרת המחזור האחרון של המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > אורית ברגמן
Orit Bergman | Illustrator
צילום: צור קוצר

אורית ברגמן
בוגרת המחלקה לעיצוב גרפי (1993)

מציגה בתערוכה את ספר הילדים שכתבה ואיירה "יומגדול עם צפרנגול וחברים אחרים" הוצאת כתר ספרים, 2011.

ספר הילדים שעליו גדלתי הוא ״משפחת החיות המוזרות״. אפיון הדמויות, היחסים ביניהן בציור ובכתיבה, והיחסים בינן לבין הטבע שבו הן חיות, מלווים אותי עד היום.

המרצה הנערצת עלי בתקופת הלימודים הייתה פרידל שטרן. המורה הראשונה שלי לרישום, שלימדה אותי להתבונן. אני לא אשכח את הכרובית שרשמתי בשיעור שלה במשך שבועות: אף פעם לא דמיינתי שכרובית יכולה להיות כל כך מרתקת. האישיות התזזיתית שלה, וההתלהבות אחרי כל כך הרבה שנים של הוראה, עוררו בי השתאות אז, והיום אפילו עוד יותר אחרי שנהפכתי למורה.


תהליך העבודה:
 ״יומגדול עם צפרנגול וחברים אחרים״ התחיל ממשחק שאני אוהבת לשחק עם ילדים: הילד הראשון מצייר את החלק העליון של הגוף, מקפל את הנייר ונותן לילד השני לצייר את החלק התחתון, מבלי לראות את העליון; כשהדף נפתח יוצאות תוצאות מצחיקות. בהשראת המשחק יצרתי אוסף חיות מולחמות שלהן חיברתי שיר מחורז קצר. כשהיה לי אוסף גדול כזה של שירים וחיות פגשתי את עורכת הספר, רחלה זנדבנק מהוצאת כתר. שתינו הרגשנו שהספר זקוק לעמוד שידרה שיחבר בין הדמויות וכך נולד הגיבור שהסיפור מלווה יום אחד בחייו.

שמתי דגש מיוחד על הדרמה שבהפיכת הדף. מכיוון שכל כפולה מכילה חיה חדשה ומפתיעה, רציתי ליצור גם בדפדוף תחושה של הפתעה על ידי קומפוזיציות דרמטיות ומשתנות. במהלך העבודה על הספר הסתכלתי הרבה על צילומי חיות. האתגר שלי היה לשמור על הזהות של החיות למרות הסגנון הקיצוני והלא ריאליסטי שלהן. לצורך כך ניסיתי להגדיר מה הופך שממית לשממית (כריות היניקה על הידיים והרגלייים) או לוויתן ללוויתן (השפריץ כמובן). מכיוון שבנוסף לסגנון החיות עברו גם הלחמה עם חיה נוספת, השתדלתי לבחור חיות שהאפיון שלהן מובהק ומוכר כמו אריה או פיל, ולהשתמש בתכונות המיוחסות לחיה לצורך הסיפור. בנוסף, הסתכלתי הרבה על איורים של זואולוג ובוטנאי איטלקי מהמאה ה-16 בשם Ulisse Aldrovandi, שבמיטב המסורת של הימים ההם צייר אנציקלופדיות של החיות שגילה. רבות מהחיות שם מומצאות לחלוטין והאיורים שלהן היוו מקור השראה בלתי נדלה.

הספר הבא שהייתי רוצה לאייר הוא אחת מהקלסיקות הגדולות כמו פינוקיו, או אגדה קלאסית כמו כיפה אדומה. כשמאיירים קליסיקה יש חופש מאוד גדול לפרשנות, מכיוון שלקוראים יש כבר דימוי בראש של הדמויות וההתרחשות.

ספרים נוספים שכתבה ואיירה:
הדולפינה הכחולה, שבתאי מסכן, השיר של לולה, יומגדול עם צפרנגול וחברים אחרים, יותר גדולה ממך, בדיוק בזמן, כאילו (פורסם רק בצרפת בנתיים) יומנה של לוכדת כרישים

ספרים נוספים שאיירה:
המגפיים הורודים, מוק, הדולפינים באים, תזמורת של שקט, חלומות מתהפכים, חלומות שמורים, הקטר, גבעת ווטרשיפ.

חזרה לעמוד התערוכה >>

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס