אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
כמה מים אנחנו אוכלים
מיה דבש
האם לא הגיעה העת לחשוב על כמות המים הנדרשת לייצור מזון ולבחור את האורז, הבשר, הירקות או התה בעלי טביעת רגל מימית נמוכה?
להמשך »
גוזלים ארוגים | בוגרים 2011
טל אמית
בתוך מאות עבודות הבוגרים של בתי הספר לפעמים מצליחים סטודנטים שונים ליצור עבודות המבוססות על אותן תחושות בטן. כאשר מניחים את אותם פרויקטים זה לצד זה אפשר לראות איך נבנה טרנד.
להמשך »
אוסף גדול של דמויות קטנות - הפיגורינות של יעקב קאופמן
מירב רהט
בתערוכה "פיגורינות" של יעקב קאופמן, שמוצגת במהלך חודש ינואר בגלריה פריסקופ בתל אביב, מוצבות מאות דמויות קטנות המקובצות יחד על משטח אחד.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> הקדמה

הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5 / פוסט 6



איך הדברים שאנחנו מעצבים משפיעים על ההמון? על הסביבה? מה אנחנו רוצים להגיד? מה מניע אותנו? איך אנחנו מצליחים להוציא את זה החוצה? האם "שיבוש" ו"הפרעה" יכולים להוות כלי להעברת מסר או להשפעה? ומה קורה כשעיצוב הופך לפעולת גרילה?

אנחנו כסטודנטים לעיצוב תעשייתי, גרפי ועיצוב פנים עוסקים תמיד בנראה ובמוחשי דרך כלים גרפיים ותלת מימדיים. 
בקורס "עיצוב גרילה ושיבושים במרחב הציבורי" (בהנחיית לוקה אור) דנו בשאלות כמו:
מהו בכלל עיצוב? האם זה חייב להיות אובייקט? או שמא גם שיבוש אובייקט נכלל בקטגוריה זו? ומה לגבי עיצוב הקהל ותגובתו?

אמנים בינלאומיים ומקומיים משמשים לנו כמקור השראה ומשפיעים על אופן המחשבה שלנו, לצד אמנים כמו OBEY ו- BANKSY התבוננו גם בעבודות של אמנים ומעצבים מקומיים כמו דני מגריאשווילי. כל עבודה מעלה דיון חדש:




הרחוב הוא מגרש המשחקים שלנו, פלטפורמה רחבת אפשרויות וקהל עצום של משתתפים, אנחנו מבצעים שיבושים במרחב הציבורי, מעבירים מסר ויוצרים תגובה של העוברים ושבים.

HIT Design in the urban space

איך נשפיע על הרחוב? מה יגרום לאנשים לעצור רגע ולחשוב? מה יגרום להם להגיב? ומה תהיה התגובה?
­
העברת מסר שיעורר תגובה דורש חשיבה קצת שונה, שאלות רבות מעסיקות אותנו ותשובות עךיהן משפיעות על העיצוב.
אנחנו למעשה יוצרים סיפור ומוציאים אותו החוצה באמצעות אלמנטים עיצוביים.
התוצאה צריכה להיות חכמה, פשוטה, עוקצנית, קליטה, בולטת, מעוררת, מגניבה, וגם להיות בזמן הנכון, במקום הנכון ומופנית לקהל הנכון - הסיטואציה חייבת להיות מדויקת כדי לקבל את הפידבק הכי מעניין.

במהלך הקורס נעסוק בכמה מושגים:

Hacking - מונח המגיע מעולם ההאקרים של מחשבים. השתלטות, התערבות, שיבוש, התייחסות לקיים ויצירת תגובה.

השתלטות
- התמקדות באובייקט ו"ניכוסו" לטובת המסר אותו אנו רוצים להעביר.

התערבות
- פלישה לסיטואציה/לסצנה קיימת ושינוי פרטים בה על מנת להעביר מסר וליצור תגובה.


הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5 / פוסט 6


 

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס