אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
חציל חסר נשמה
טל אמית
מן המרכיבים שבתערוכה "משחקים באוכל" אפשר היה לרקוח אולי ארוחה שלמה, אבל נראה כי ביקור בתערוכה ישאיר אתכם רעבים.
להמשך »
שמרו את השם | מילנו 2012
מיה דבש
ראיון עם מאיה בן דוד, מעצבת שבודקת אם אנשים יכולים להיות עננים ואיך אפשר להפוך זכרונות לחפצים.
להמשך »
למצוא את מרטן באס | סיור בתערוכה מחבואים
מהי המשמעות של שריפת רהיטים איקוניים? איזה דיאלוג מנהל מרטן באס עם הזמן? ומי פיסל בחמר את המאווררים? אנו מזמינים אתכם לסייר באופן עצמאי בין המוצגים בתערוכה "מחבואים"
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> פוסט 2

 


הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 / פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5 / פוסט 6



ספסלים ציבוריים

ספסלים ציבוריים הם חלק בלתי נפרד מהנוף העירוני שסובב אותנו. בגלל השכיחות שלהם והעובדה שרובם נראים כמעט אותו הדבר, יש לנו נטיה להתעלם מהם ומהתפקיד המשמעותי שלהם במרחב הציבורי. בריצה האינסופית של העידן הנוכחי, הספסלים הציבוריים מתפקדים כאיים של מנוחה ושקט בזרימה העירונית, הם מספקים נקודות ממשק בין אנשים ומאפשרים לנו נקודת מוצא טובה להתערבות והשפעה.

בסוף השיעור הקודם לוקה נתן לנו נושא חדש: "ספסלים ציבוריים". הוא הכריז עליו בלי להכנס ליותר מדי פרטים ונתן לנו הרבה מקום לפרשנות וציידנית של מסקנות מהתרגיל הקודם. בהתרגשות רבה יצאנו לרחוב.

כל קבוצה התייחסה אחרת אל הספסל המדובר, אייל שדמי, עדי בנג'ו ומאיה טבת השתמשו בספסל כפלטפורמה ציבורית בלב שדרות רוטשילד. הם הוסיפו לו בועות שיחה ריקות והפכו אותו לסצנה של שיחה בין אנשים. במציאות היומיומית אנשים רגילים להביע רגש או עמדה דרך בועות של שיחה - צורה המוכרת להם מהודעות טקסט בסמרטפון או בפייסבוק. נשאלה השאלה האם הם ינצלו את ההזדמנות גם בחיים המציאותיים ויחשפו את דעתם בריש גליי? הקבוצה נתנה לעוברים ולשבים הזדמנות לכתוב ולהביע דעה, סתם לכתוב הגיגים ולצלם.


לילך הראל ודנה לוי הפכו את הספסל הציבורי, שהוא הרבה פעמים חלק מגינה ציבורית, לגינה בפני עצמה וציפו אותו בדשא.
הן ניסו להבליט את הספסל הזה מול כל יתר הספסלים שסביבו ולגרום ליותר אנשים לשבת עליו.


סמדר אריאל, דניאל שר ורז אליאס הפכו את הספסל לדינמי. הם שינו את הקונספט הכללי של הספסל ממקום שיושבים ונחים עליו למקום של פעילות גופנית. התוצאה המפתיעה הייתה שכל הסובבים רצו להתיישב ולפדל במקום לשבת ולנוח.



אחד המאפיינים העיקריים שראינו שמשפיעים על האופן שבו אנשים משתתפים ומגיבים לעיצוב חברתי הוא בחירת הסביבה. בחירת סביבה הומת אנשים לאו דווקא תספק את התגובה והשתתפות העוברים והשבים כמו שאנחנו רוצים. בשביל להגיע לתוצאה אופטימלית עלינו לאפיין את האנשים ואת רמת הפתיחות שלהם בסביבות השונות ולהתאים את הפעילות לסיטואציה ולמרחב על מנת שיגיבו וישתתפו. לא כל פרויקט מתאים לכל סביבה ועל כך אנחנו נדרשים לתת את הדעת כל הזמן, זאת בהנחה שאנו מחפשים כמה שיותר תגובות.

בפוסט הבא - סאונד האקינג


הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5 / פוסט 6


 

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס