אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
כיצד חווים עיצוב וסאונד באמצעות חומרים
שירה קימל | ספריית החומרים
להמשך »
איינדהובן - הדבר האמיתי | מילנו 2012
מיה דבש
השנה קיימה האקדמיה לעיצוב של איינדהובן שלוש ארוחות בוקר בשיתוף Premsela ובהן לצד מגשי פירות ומאפים התקיימו דיונים של מעצבים, מבקרים, עיתונאים ואוצרים.
להמשך »
יפי תואר - בוגרים 2018
סתו אקסנפלד
יצאנו לסקר את תערוכות הבוגרים דרך המושג השנוי במחלוקת ״יופי״.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> פוסט 3

הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5 / פוסט 6



סאונד האקינג - שיבוש במרחב ויצירת תגובה דרך חוויה קולית - סאונד.

עד עכשיו כל התרגילים שנתן לנו לוקה עסקו בחוויות ואמצעים ויזואליים שהם "המקום הבטוח" של כל מעצב. בתרגיל החדש לוקה רצה להוציא אותנו מהמקום הזה וביקש שנחשוב בצורה אחרת ששמה חוש אחר במרכז הבמה - חוש השמיעה. אחת השאלות המרכזיות שעלתה בעקבות המשימה של לוקה היא האם צריך לשלב בין האמצעים הויזואליים לאמצעיים שנעדרים מן העין (כמו סאונד) כדי ליצור השפעה?

HIT Design Blog


המרחב הציבורי מלא ברעשים וקולות המשפיעים עלינו באופן תדיר. בתרגיל ניסינו ללמוד איך להשתמש בקולות אלה על מנת לייצר חוויה חדשה ולשנות משהו בהתנהלות באותו המרחב. לא משנה באיזה מקום אנחנו נמצאים, אנחנו תמיד מזהים סביבנו מגוון רחב של קולות וצלילים, כדי לעמוד במשימה הבנו שאפשר להשתמש בהם בתוך סיטואציה אליה הם שייכים או לחילופין ליצור סתירה בין הסביבה והסאונד.

הקבוצה הראשונה של סמדר אריאל, נתנאל זינגר ודניאל שר התמקדו ברחוב צידי. חברי הקבוצה בחרו להשתמש בשקט (היחסי) שמציעה פינה צידית בעיר ויצרו מובייל שהצלילים אותם הוא מפיק דומים לצלילי פעמוני רוח מרגיעים. המובייל בנוי מצלחות קרמיקה ותלוי על עץ, אופן ההפעלה תלוי ברוח הנושבת או בעוברים ושבים שבוחרים להזיז אותו.


הקבוצה השנייה, מאיה טבת ועדי בנג'ו, בחרה להשתמש בצליל איקוני ומוכר - שריקה סקסיסטית המזוהה עם גברים אשר שורקים לנשים ברחוב. איך גברים יגיבו שישמעו שריקה ברחוב במכוונת אליהם? ואיך נשים יגיבו?


חברי הקבוצה השלישית, נעה בג'ה, שירה שטנגרטן, שניר פרטוש ומור לוי בחרו להתייחס לסאונד באופן שונה. הם התייחסו למה שכבר נמצא ברחוב, עבדו איתו והקצינו אותו כדי לגרור תגובה מהעוברים והשבים. העבודה שלהם נוגעת בהיבט נוסף של הרחוב האורבני ומי שפועל בו - במקרה זה נגני רחוב. חברי הקבוצה בחרו להגביר באמצעות אמצעים חשמליים את נגני הרחוב וכך להביא אליהם יותר מאזינים וגם יותר מטבעות.



בפוסט הבא - סטיקרים


הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3  / פוסט 4 / פוסט 5 / פוסט 6


 

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס