אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
אחד ק"ג עיצוב | בוגרים 2012
מיה דבש
השנה סיים המחזור הגדול ביותר במחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר. רוב הסטודנטים הציגו עבודות מוקפדות מאוד, אסתטיות, עם תשומת לב רבה לפרופורציות, ליחסים ולפרטי פרטים.
להמשך »
שבוע העיצוב הצרפתי
מיה דבש
בפריז יתקיימו השבוע (16-20 ביוני) אירועי העיצוב Designers Days 2011. לצד עשרות חברות מובילות בעולם שיציגו ב-70 מקומות ברחבי העיר, יהיו גם 2 מוקדים ישראלים.
להמשך »
שיעור במחקר של עיצוב
עדי המר
סיור מודרך עם המעצב יעקב קאופמן בתערוכה "פיגורינות" המוצגת בגלריה פריסקופ וננעלת בימים אלה.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> פוסט 4

הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 פוסט 5 / פוסט 6


 

סטיקרים

בשיעור האחרון קיבלנו משימה לשים לב לאובייקטים שמכילים מלל או אייקון במרחב הציבורי. בעצם התבקשנו לשים לב לסטיקרים ושלטים שבדרך זו או אחרת ויוצרים תגובה. המילים יכולות להיות חדות ונוקבות, והאייקון יכול להיות כל דבר, אבל לא משנה באיזו דרך בחרו להעביר את אותו המסר, הוא העיקר, ואנחנו היינו צריכים לבדוק לאיזו תגובה אנחנו מצפים בעקבותיו.

HIT | Street Design

יש הרבה מאוד מלל במרחב האורבני - סטיקרים, שלטים, גרפיטי ומודעות. חלקם לא מנסים להעביר למסר או אמירה, חלקם בעלי אמירה נוקבת וחלקם משתמשים בהומור ומתבדחים על המציאות או על כל מיני נושאים שנמצאים על הפרק.

אז איך מעבירים מסר בעולם רווי מסרים? אולי בכלל עדיף לייצר שיבוש במסרים קיימים?

באחד השיעורים הגיע להרצות לנו דני מגרילשווילי (סטודיו veecee), מעצב המחפש דרכים חדשות לתקשר עם אנשים. מגרילשווילי הציג בפנינו מספר פרויקטים שיצר בעבר המתייחסים להגדרה של "סטיקרים", אחד מהם היה תליית מודעה "אבדה מצית". לצד הכותרת הופיעה תמונה של מצית רגילה שאפשר למצוא בכל קיוסק ומספר טלפון לפנית המוצא הישר. המודעה הודפסה על דף רגיל בשחור לבן ונתלתה ברחבי העיר בין כל שאר המודעות והשלטים. ההצלחה לא הייתה ברורה אך בכל זאת כמות אדירה של אנשים התקשרו למספר הטלפון הרשום והגיבו למודעה המוזרה.


I lost my lighter from VeeCee

במהלך הקורס אנחנו כל הזמן נחשפים ומתייחסים לפרויקטים שנעשו בארץ ובעולם והם מהווים לנו השראה ומקור חשוב ללמידה.
כל קבוצה בחרה להתייחס קצת אחרת להגדרה ולפרויקט - כמו שאנחנו לומדים מאמנים אחרים, אנחנו גם למדים אחד מהשני לא פחות.

שניר פרטוש, מור לוי, שירה שטנגרטן ונעה בג'ה בחרו להחליף אייקון קיים שכולנו מכירים באייקון חדש וזאת על ידי הדבקת סטיקר על הישן מבינהם. הפעולה כביכול קטנה אך משפיעה על משהו שמביטים בו יום יום, האם הקהל ישים לב?

סמדר אריאל, נתנאל זינגר ודניאל שר בחרו להשתמש בפלטפורמה של שילוט דרכו הודיעו לעובר האורח בעיר שהוא מתקרב לעץ פרי. עיצוב השלטים מזוהה עם שלטים המופיעים בדוכני פירות או פרחים בצדי הדרך. על ידי כך הם מעלים את המודעות שלנו לעצי הפרי הנמצאים סביבנו בכמויות לא קטנות אך נעלמים ברעש העירוני, כאן הם חוזרים לתפקידם - להוות מקור לפרי ולהנאה של התושבים.

מאיה טבת ועדי בנג'ו יצרו מסלולים חדשים בעיר על ידי שימוש באייקוניות של סימון שבילים של קק"ל. המטרה הייתה להביא את התושבים אל הסמטאות הקטנות ולשנות את מסלולם הקבוע דרך הרחובות הנסתרים מהעין בעיר.

בפוסט הבא - מדיה האקינג


הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5 / פוסט 6


 

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס