אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
חפצים כגיבורים ספרותיים
מיה דבש
נרטיבים וסיפורים הם בראש ובראשונה מבנים של שפה. מחקרים מוכיחים שהיכולת לספר סיפור קיימת כבר אצל ילדים בני שנתיים וחצי.
להמשך »
הדרקון הראשון שלי
אמנון זילבר ומיכל בן צבי-שפיגל | תרגום סימולטני: מריה איבנובה
לקראת תערוכת "שורשים משותפים" שתפתח באמצע נובמבר אירחנו במוזיאון את המעצבת הצעירה אלנה טרפימובה. במהלך התערוכה הקרובה יעביר אגף החינוך סדנאות לבניית הדרקון המעופף
להמשך »
תופרת שעון, אהיל ומדף
מיה דבש
ראיון עם קיקי ואן אייק, מעצבת הולנדית המחברת בין ישן לחדש, בין מסורת לקדמה ובין מכונות למלאכת יד. הכול במעין קלילות שהיא לכאורה חסרת מאמץ.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
> פוסט 5

הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5 / פוסט 6



מדיה האקינג

לפני שני שיעורים עסקנו בסאונד האקינג ובעקבות לוקה יצאנו מהמקום הויזואלי הבטוח שלנו. גם בשיעור הזה אנחנו יוצאים מה-comfort zone שלנו והפעם מתבקשים להתערב ולשבש את המרחב הציבורי דרך מדיה.

בגלל גודל הנושא ואולי גם בגלל חוסר הבקיאות שלנו בנושאי מדיה, הפרויקט הזה ארוך יותר והתפרש על יותר משבוע בודד. במשך מספר שיעורים ערכנו מחקר והצגנו לכיתה רעיונות שיכולים להתאים להתערבות ויצירת תגובה באמצעות מדיה.

בכל הנוגע למדיה יש פלטפורמות ברורות מאליהן שאפשר להשתמש בהן כמו google ו-you tube כמו גם אפליקציות סלולריות ואינטרנטיות. במציאות היומיומית שלנו יש המון השתלטויות והתערבויות שאנחנו חווים דרך הפלטפורמות האלה, לא תמיד אנחנו נותנים עליהן את הדעת או בכלל שמים לב אליהן, אך הן שם והן צצות כתגובה לאירועים שקורים בכל יום.

הפרויקט איתגר אותנו מאוד בגלל חוסר הידע שלנו בפלטפורמות הדיגיטליות. החששות היו גדולים, האם נוכל לממש את כל הרעיונות שלנו? הידע שלנו מוגבל ואנו צריכים להתגבר על הפער בין הטכנולוגי לעיצובי. ואולי זה היתרון, לא לעשות משהו שאנחנו כבר מכירים אלא למצוא חלופות מעניינות יותר ומאתגרות יותר שעדין עומדות בגבולות התרגיל.

נתנאל זינגר, סמדר אריאל ודניאל שר הוציאו סצנות ממשחקי מחשב מוכרים ומיקמו אותם ברחוב - הסצנה היא הסביבה והשחקנים הם עוברי האורח.

HIT | Playing at Design Museum Holon
נתנאל זינגר, סמדר אריאל ודניאל שר 

HIT | Design Museum Holon
נתנאל זינגר, סמדר אריאל ודניאל שר 

HIT | Design Museum Holon
נתנאל זינגר, סמדר אריאל ודניאל שר 

נעה בג'ה, שירה שטנגרטן, שניר פרטוש ומור לוי השתמשו באפליקציית ה-whats up?. הקבוצה יצרה מהאייקונים המוכרים של ה-emoji סצנה מתוך סיפור עם חללים המיועדים לסמסים שיקבעו את אופי הסיפור, וביקשה מהקהל לשלוח הצעות להמשך הסיפור. נוצר מצב שהמשך הסיפור ועלילתו תלויים במשתתפים, יש תחושה של פתיחות והומור שיוצרים אצל הקהל ריגוש, סקרנות ורצון להשתתף ולהשפיע.


לעומת זאת, עדי בנג'ו, אייל שדמי ומאיה טבת העדיפו להתייחס לטוקבקים - מקום שלכל אחד קל להתבטא בו באנונימיות, אך בגלל אנונמיות זו, המגיבים לא תמיד חושבים פעמיים לפני שהם כותבים. חברי הקבוצה בחרו להוציא את הטוקבקים מדפי האינטרנט ולהעלות אותם על קירות העיר דרך גרפיטי. הם בחרו טוקבקים בעלי אופי שונה המציגים רגשות שונים - החל מתגובות מוכרות מהעולם האינטרנטי ועד ביקורות נוקבות שלא נוח לנו לקרוא.

HIT | Design Museum Holon
עדי בנג'ו, אייל שדמי ומאיה טבת

HIT | Design Museum Holon
עדי בנג'ו, אייל שדמי ומאיה טבת

HIT | Design Museum Holon
עדי בנג'ו, אייל שדמי ומאיה טבת

HIT | Design Museum Holon
עדי בנג'ו, אייל שדמי ומאיה טבת

HIT | Design Museum Holon
עדי בנג'ו, אייל שדמי ומאיה טבת

HIT | Design Museum Holon
עדי בנג'ו, אייל שדמי ומאיה טבת

HIT | Design Museum Holon
עדי בנג'ו, אייל שדמי ומאיה טבת


רז אליאס, ליאור מוסקוביץ' וגל טולדו בחרו להוציא את המשחק גיטר הירו מחוץ למסך לעולם האמיתי. הם יצרו משחק חברתי במרחב הציבורי המושתת על חוקי המשחק המקורי באדפטציה לסביבתו החדשה.

 

בפוסט הבא - street play


הקדמה פוסט 1 / פוסט 2 פוסט 3 / פוסט 4 / פוסט 5 / פוסט 6


 

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס