אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
הבדים של ימאמוטו
מיכל בן צבי-שפיגל, מדריכה ראשית
הבד הוא שחקן מרכזי בעבודותיו של המעצב יוז'י ימאמוטו. תשומת לב מיוחדת הוא מקדיש לייצור הבדים - לאריגה, לשטיפה ולעיבוד. סקירת טכניקות הצביעה והעיבוד השונות מגלה מעצב המפסל את הבד כמו
להמשך »
איריס ואן הרפן
StyleZeitgeist יוג'ין רבקין, מייסד ועורך המגזין
יצירתה של המעצבת ההולנדית איריס ואן הרפן תופסת מקום ייחודי בעולם האופנה העכשווי ומובילה בסופו של דבר לשאלה הבסיסית: מה זו אופנה?
להמשך »
ספר עיון לא שגרתי
עדי המר
על הפרויקט שהתחיל במחקר מאפייני הגידור בפזורה הבדואית בנגב והתפתח עד למגדלי היוקרה של תל אביב.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > טירה אמריקנית


צילום: בן קלמר

חיימה חיון יצר עבודה זו בשיתוף עם האמנית נינקה קלונדר ובהזמנת גלריית ספרינג פרוג'קטס בלונדון. זוהי פרודיה על סמלים שונים של התרבות האמריקנית כמו נקניקיות, ניתוחים פלסטיים ומכוניות גדולות. קלונדר, ילידת ארצות־הברית, היתה תמיד מרותקת ל"סגנון האמריקני", שבעיניים אירופאיות מתאפיין לעתים קרובות בייתור ובהפרזה. המשחק עם אותו מנגנון - של הגדלה והגזמה - ושילובו עם מעט סוריאליזם, הומור ואבסורדיות מעניקים למכלול מימד מבדר למדי.

ארכיטקטורת האר־דקו בצבעי פסטל של מיאמי וגורדי השחקים של ניו יורק סיפקו השראה לכוננית, ואילו לאחד השולחנות יש צורה של לימוזינה, שבתא המטען שלה קיים מקום לסכו"ם. האיכות הגבוהה של החומרים, הגימור המושלם וערך השימוש האמיתי של החפצים האלה מחזקים את מימד האבסורדיות. אחרי הכול, מי יכול לשבת ולהתנדנד בשלווה על הנקניקייה המתנדנדת שלו, או מי יכולה לשבת לאכול ליד שולחן הלימוזינה ללא שמץ של הומור עצמי?

בחזרה לעמוד התערוכה >>

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס