אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
אתר ספריית החומרים פתוח בחינם לקהל הרחב
ספריית החומרים
ספריית החומרים מציינת חמש שנות פעילות ופותחת את אתר החומרים לקהל הרחב. מעתה, מנוע החיפוש של הספרייה ובו מאגר החומרים והטכנולוגיות המקיף בישראל פתוח לקהל בהרשמה בלבד, ללא צורך ברכיש
להמשך »
חופש הוא מילה נרדפת
שירה שובל | ספריית החומרים
ראיון עם המעצבת שיצרה עבודה המסמלת גישה חדשה לאיסוף אשפה וניסיון ליצור אסתטיקה אחרת בנוף האורבאני.
להמשך »
באס הגיע לעיר
שירה קימל ועדי המר יעקבי
לפני כחצי שנה נפגשנו עם המעצב ההולנדי, מרטן באס, שהגיע לביקור במהלכו תכנן כיצד עתידה להראות התערוכה שלו בחללי הגלריות של מוזיאון העיצוב חולון. מה הוא נמנע לעשות? מהו מקור השם "מחבו
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > רכב מחייך

רכב מחייך

מעצבים: מרכז העיצוב של חברת המכוניות ניסן ומכון העיצוב הארה
חומר: ®ROICA, טריקו בעל יכולת מתיחה גבוהה
פותח על-ידי: תאגיד הסיבים אסאהי קאסיי

התערוכה הראשונה של "SENSEWARE" ב-2007, כללה מכוניות עטופות בעור רך כמו עור של חיה. רעיון זה שוכלל במוצג 'רכב מחייך', והוא אחד הרעיונות שהועלו במסגרת הדיון ביעילות של רכב עטוף בממבראנה רכה. כך יכולה המכונית להיהפך להרחבה של
אישיות הנהג, וליצור אינטראקציות רגשיות מספקות עם נהגים אחרים.

נקודת המוצא | ניסן + מכון העיצוב הארה

"הקובייה" של חברת ניסן היא מכונית בעלת צורה תלת-ממדית ייחודית, הגורמת לה להראות כמו מכונית "איטית". עם זאת, פנים המכונית מרווח בצורה מפתיעה, ועוצב במטרה לשמש מעין סלון נייד. פרויקט זה שם דגש דומה על רעיון ה-"אנושיות" באמצעות יצירת
אינטראקציה חברותית. השתמשנו בסיב פוליאוריתן אלסטי בכדי להעניק ל-"קובייה" מעטפת רכה, ואז הוספנו הבעות שניתנות לשינוי בכדי ליצור מכונית מחייכת.
מכוניות נתפסות תמיד כקשורות לאישיות הנהג, כך שאין סיבה שלא תהיינה להן הבעות פנים. נהגים יכולים לתקשר זה עם זה באמצעות הצופר, אך רעש זה נתפס בדרך כלל כ-"שלילי". לו מכוניות יכלו לחייך, הקשר ביניהן ובין הנהגים יכול היה להיות מהנה יותר. מחשבה זו חברה לתובנה שבעתיד יצרני המנועים לא יהיו עוד בהכרח יצרני המכונית עצמה. ייתכן שייחודו של דור המכוניות הבא יהיה במתן דגש על תקשורת רגשית מסוג זה.

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס