רכישת כרטיסים

שיח עיצוב – נקודת רתיחה

צילום: אלעד שריג Elad Sarig

לעיתים נראה כי העולם מבעבע מרוב ידיעות ודעות המזינות זו את זו ללא הרף. אם בעבר הבעת דעה על נושא חברתי ופוליטי הייתה מוגבלת למומחים לדבר, היום הרשתות החברתיות, אפליקציות המסרים, אתרי הפורומים ואפילו הטוקבקים באתרי החדשות השונים עולים על גדותיהם, נדמה כי לכולם יש דעה וכולם רוצים לשתף אותה. הרשתות החברתיות הן חלק מתהליך הגלובליזציה מחד ועם זאת הן כר פורה לתופעות של התבדלות, לאומנות וקפסולריזציה. זהו תהליך של מתח בלתי פוסק, בו אותם הגורמים המקדמים את הגלובליזציה הם גם אלו המעוררים את הבידול והלאומנות – הרשתות החברתיות שמחברות בין מאסות של בני האדם מרחבי העולם הן גם אלו שגורמות להם לבדל את עצמם תחת תתי קבוצות שונות.

השיח יעסוק בתהליך מרתק זה, בין שתי התופעות שמאפיינות את החברה העכשווית, הגלובליזציה מחד וההתבדלות והקפסולריזציה מאידך. מיצב הבוילר רום מהווה את נקודת המפגש בין שתי התופעות האלו ומתרגם את המתח בין הפרטי לגלובלי ובין הטריוויאלי לפוליטי לחוויה חושית ייחודית.

מיצב הבוילר רום שנבנה ע"י סטודנטים ובוגרים של בית הספר לאדריכלות ע"ש עזריאלי באוניברסיטת ת"א, יצג את ישראל בביאנלה לעיצוב בלונדון 2021 וזכה בה בפרס בחירת הקהל. כיום המיצב הינו חלק מתערוכת אוברדוז במוזאון העיצוב חולון. בשיח החם נארח שניים מהיוצרים, אדר׳ ליאור קנטור גלפנד ואדר׳ רועי לוין.

 

הבוילר רום – בואו לחמם את הדיון