אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
פועלי כל העולם התאחדו
זיו בר אילן
משיתוף מידע עוברים לשיתוף בייצור. ברשת צצות סדנאות המאפשרות לכל אחד מכל מקום לקחת חלק בפיתוח המוצר ובתהליכי ייצורו.
להמשך »
פינג-פונג של רעיונות
mischer'traxler | קתרינה מישר ותומס טרקסלר
להמשך »
רואים סאונד בעיניים – סיור בתערוכות הבוגרים מנקודת שמיעה
צוות המוזיאון
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > איתמר דאובה

Itamar Daube | Graphic Designer


איתמר דאובה
http://www.itamardaube.com
http://itamardaube.blogspot.com

שנת לידה: 1975
לימודים: בצלאל
סיום: 2002
מקום עבודה נוכחי: BABY FIRST- מנהל קריאייטיב (VP CREATIVE)
המחלקה לתקשורת חזותית, שנקר – ראש המסלול לאיור ואנימציה
מאייר טור קבוע מוסף שבת ידיעות אחרונות, מגזין בלייזר.
מאייר פרילנס (מזדמן, רק כשיש זמן)  

בקיץ 1998 פרסם לראשונה סטריפ קומיקס ב"עיתון ערוץ הילדים", עוד לפני שהחל את לימודיו במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. ללימודים הגיע מתוך כוונה להתמקד באיור, אך לבסוף בחר באנימציה כמסלול ראשי. בחופשת הקיץ מן הלימודים מילא את מקומו של העורך הגרפי בעיתון ערוץ הילדים והתנסה בעיצוב גרפי מסורתי. תוך כדי לימודיו בשנה ג' החל את צעדיו בעולם האינטרנטי - עיצוב, פלאש וקוד - ורכש כלים משמעותיים ביותר, שלא היו זמינים בתכנית הלימודים.

עם סיום לימודיו ב- 2002 החל לעבוד כמאייר\אנימטור בחברת האינטראקטיב "מנטיס" שהחלה לייצר אז תוכן סלולרי למכשירי הדור השני. העבודה היתה בפיקסלארט, וגם היא השפיעה מאוד על התפיסה העיצובית המתומצתת שמנחה אותו עד היום.
לאחר שנתיים יצא לדרך עצמאית כמאייר ואנימטור פרילנס. את רוב העבודה השוטפת עשה ב"פיל אנימציה", סטודיו האנימציה שהיה עבור רבים בית ספר לאנימציה, בדגש על טלוויזיה. שם חידד את הקו שלו בעיצוב דמויות ואיור סביבות, פיתוח שפות שונות, לצד הבנה של בימוי, תנועה ושיטות עבודה.

הפרויקטים האחרים נעו בין איור עיתונות לעיצוב דמויות עבור מותגים וקמפיינים ועד לעיצוב מסכת הזכייה של מפעל הפיס.
מאוחר יותר הגיע לערוץ BabyFirst, שם הוא משמש כמנהל קריאטיב בשש השנים האחרונות. בין לבין הוא מאייר, בעיקר לעיתונות.
במקביל, החל ללמד אנימציה במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר. ובשנה האחרונה התמנה לראש המסלול לאיור ואנימציה.


שאלון עיצוב עם איתמר דאובה

מה רצית להיות כשתהיה גדול?
טייס

איזה שלב בתהליך העיצוב הוא האהוב עליך?
שלב הסקיצות, החיפושים רגע לפני שהלקוח משנה את התוצאה

מה למדת על עיצוב בעצמך?
אני אדם מתומצת, אפילו חסר סבלנות. לא חובב עודף פרטים.

מה הוא קנה המידה האהוב עליך?
אני כבר 12 שנים עובד על אותו הוואקום בגודל A6.

עם איזה חומרים אתה עובד?
לא עובד בחומר.

מה הכלי שבעזרתו אתה מעצב?
מחשב, בעיקר פלאש.

מתי הפסקת להיות סטודנט והתחלת להיות מעצב?
מתישהו בשנה ג' ללימודים הבנתי שאני כבר לא ממש זקוק למסגרת הלימודית כדי להמשיך ולעסוק בתחום.

האם אתה מרוצה?
כן!...ולא.

מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה ביותר של השנים האחרונות?
מהן השנים האחרונות?...

מה הפרויקט שאתה הכי מתגאה בו?
אין פרויקט ספציפי ממש. אני עדיין גאה בסרט הגמר, גאה בקריקטורות הפוליטיות שאני עושה מעכשיו לעכשיו. בהרבה פרויקטים אני חלק מצוות

איזה פרויקט שלך נחשב להצלחה בעיניך? ואיזה לכישלון?
הצלחה: לא יודע.
כשלון: הדמויות שעשיתי לפני שנים עבור בקבוקי נביעות. זה לא אני - לא יודע מי עשה אותם.

מה זה אומר להצליח (בישראל)?
ברמה הכי שטחית - כסף
ברמה המקצועית - להיות בעל קו, יכולות ושם מזוהים.

איזו עצה היית נותן למעצב בתחילת דרכו או איזו עצה היית רוצה לשמוע בתחילת דרכך?
לעבוד מהבטן ולקבל החלטות בביטחון

לפני עשר שנים איפה חשבת שתהיה היום?
נשוי+. קיוויתי להגיע למשבצת קבועה בעיתונות. בניתי על היכולות באיור ואנימציה ממוחשבים ובהכרות עם עולם הקוד כדי להצליח ולפעול בכל מיני מדיות ולא רק בעולם הפרינט.

איפה לדעתך תהיה בעוד עשר שנים?
אולי עוד ילדים?... בשאיפה במקום דומה להיום ולא בבוידעם.

חזרה לעמוד התערוכה >> 

איתמר דאובה
ביצים קטלניות, 2008 | איור לכתבה על מיתוסים בתזונה, גלובס
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס