רכישת כרטיסים

פעילויות וסדנאות לתלמידי בית ספר יסודי

מקרן צבע קלידוסקופי

עיצוב מקרן אור צבעוני.

שכבות גיל: ג'-ו'

סדנת שבה מתנסים התלמידים בעיצוב וביצירת משחק של אור וצבע. הסדנה עוסקת בקשר בין אור וצבע, איך אנחנו רואים צבע, באילו דרכים ניתן ליצור צבע ומה ההשפעה שיש לצבע עלינו? בנוסף עוסקת הסדנה בקשר ההדוק בין צבע וטכנולוגיה לעולם העיצוב.

פדגוגיה: מהו צבע, צבע בטבע, הפרדה של אור לצבעים, עידוד יצירתיות ודמיון.

מוטוריקה: בעיקר עדינה בסגירה של פרישת המקרן ועבודה בשלבים: קיפול, חיבור והדבקה.
.

לסרטון הסדנה

סדנת כפולים

עיצוב מטקות מקרטון, בתפיסה אקולוגית.

שכבות גיל: א׳-ו׳

סדנת כפולים עוסקת בחפצים המעודדים תקשורת ושיתוף פעולה בין אנשים, במקרה זה, משחק מטקות. הסדנא מדגימה את היכולת לעבוד עם חומרים לא שגרתיים ולמחזר. יצירת מטקות מקרטון איננה שגרתית ומובנת מאליה. המשתתפים מתנסים בהקשחת חומר הגלם (קרטון) והפיכתו לכלי משחק, כאשר החלק המהנה במיוחד הוא העיצוב והקישוט של המטקות והפיכתן לאישיות. הערכה מגיעה עם כדור רך (פונפון).

פדגוגיה: קיימות ושמירה על הסביבה, הגדרת זהות עצמית ויזואלית, יצירת משחק המחייב שיתוף פעולה.

מוטוריקה: בעיקר מוטוריקה גסה, מעט מאמץ של מוטוריקה עדינה בסגירה הסופית ועבודה בשלבים.

* נמכר כערכה לעבודה עצמית (עם דף הוראות)
.

לסרטון הסדנה

אווטאר

ערכת עיצוב ליצירת דמות אישית.

שכבות גיל: א'-ד'

האווטאר היא דמות וירטואלית שאפשר לעצב ללא מגבלות. איך יראה האווטאר שלכם? הערכה מעודדת התנסות ביציאה מגבולות המראה החיצוני המקובע ומזמינה לעצב דמות חדשה, חבר/ה. הערכה כוללת חלקי דמות וא ביזרים שונים להרכבה.

פדגוגיה: חשיבה עצמאית, פיתוח דמיון, יציאה מהקופסא.

מוטוריקה: בעיקר עדינה. קיפול מובנה, עבודה ע"פ הוראות והשחלת סיכות קטנות.

* נמכר כערכה לעבודה עצמית (עם דף הוראות)
.

לסרטון הסדנה

צבע בטבע

ערכת עיצוב חיות.

שכבות גיל: א'-ד'

הטבע מספק לנו אין ספור צבעים וגוונים המשמשים לתקשורת בעולם החי והצומח. צבע בטבע היא ערכת עיצוב אחת להרכבת שלוש חיות שונות וצבעוניות  מאותם החלקים: טווס, ינשוף ופרפר. ואולי אפשר יותר? נסו להרכיב עוד סוגי חיות מאותם החלקים וצבעו בהתאמה.

פדגוגיה: פיתוח דמיון, חשיבה עצמאית, יכולת המצאה.

מוטוריקה: בעיקר עדינה. קיפול מובנה ועבודה ע"פ הוראות.

* נמכר כערכה לעבודה עצמית (עם דף הוראות)
.

לסרטון הסדנה

מסייה

עיצוב דמות בעזרת מאפייני זהות ואופנה.

שכבות גיל: א'-ד'

סדנת מסייה עוסקת בטקסטיל ואביזרים, מהן התכונות המיוחדות של בד? מה משמעותם של אביזרים, וכיצד הם יוצרים דמות?בהשראת עבודתו של אלבר אלבז המשתתפים בסדנה יצרו מוצר מעוצב חדש מבד ואביזרים שונים.

פדגוגיה: מאפייני זהות, פיתוח דמיון, חשיבה עצמאית, יכולת המצאה.
מוטוריקה
: בעיקר גסה, עדינה בהרכבת פריטי הדמות.
.

לסרטון הסדנה

אוטומטה

עיצוב משחק מכני.

שכבות גיל: ד'-ו'

בסדנה יחשפו התלמידים למושגים מכונה ותנועה. בעזרת כלים וחומרים פשוטים, כל משתתף יבנה מנגנון המייצר תנועה סיבובית ואנכית בחפץ דומם, אותו יעצבו בעצמם.

פדגוגיה: עקרונות מכניים, מנגנון, תנועה סיבובית, פתרון בעיות.

מוטוריקה: בעיקר עדינה, קיפול והרכבה של חלקי הערכה עפ"י הוראות.

.

לסרטון הסדנה

מכניקיט

בניה ועיצוב מעמד לטלפון נייד .

שכבות גיל: ד'-ו'

סדנת שבה מתנסים המשתתפים בעיצוב מוצר המורכב מאסופת חומרים וחלקים ובעל מספר אפשרויות הרכבה. כל משתתף/ת מקבל/ת ערכה הכוללת יחידות בסיס קבועות וסוגי מחברים שונים כך שניתן להרכיב אותם בכמה דרכים ולהגיע לצורות שונות. המשתתפים ירכיבו ויעצבו אפשרות אחת מבין מגוון הצורות כך שבסוף התהליך יתקבל חפץ שימושי לטלפון הנייד.

פדגוגיה: צורך ופתרון, תכנון, מנגנונים, מחברים וצירים, שימושיות.

מוטוריקה: בעיקר עדינה, חליצת תבנית והרכבה מובנה על פי הוראות, עיטור.
.

לסרטון הסדנה

השולחן העגול

ערכת עיצוב שולחן ושרפרפים מקרטון גלי.

שכבות גיל: ד'-ח'

ערכה לעבודה עצמית (עם דף הוראות).

האובייקט "השולחן העגול", הפיזי, שיש לעבוד יחד כצוות על מנת להרכיבו,  שולחן ושרפרפים, יוביל למושג "שולחן עגול" המשמש מקום לקידום דיון ושיח.

המעשה הפיזי של הרכבה ולאחר מכן עיטור באמצעות טפטים צבעוניים,
יסייע בהעברה והמחשת המושג והמטרה – מקום לשבת בו יחד ולשוחח.

פדגוגיה: עבודת צוות, מדו לתלת ממד, עיטור ויצירת זהות ודימוי ייחודי למוצר.

מוטוריקה: מוטוריקה גסה ועדינה. קיפול מובנה ועבודה ע"פ הוראות.

* נמכר כערכה לעבודה עצמית (עם דף הוראות)

.

לסרטון הסדנה

תפור עלי

ערכה לעיצוב תיק אישי.

שכבות גיל: א'-ו'

סדנת עיצוב המאפשרת למשתתפים להתנסות בעיצוב אביזר אופנה תוך
שימוש בחומרים זמינים – קרטון וטריקו. בסדנה יצרו המשתתפים תיק אישי
בטכניקה של קיפול, חיבור ו"תפירה", תוך מתן ביטוי עצמי ויצירת זהות אישית.

פדגוגיה: הקשר שבין עיצוב לטכנולוגיה , טכניקות ייחודיות לתחום האופנה, תכים, גזרות מעבר מדו־ממד לתלת ־ממד.

מוטוריקה: מוטוריקה גסה ועדינה. קיפול מובנה, השחלת שרוך וסיכות, עיטור ועבודה ע"פ הוראות.

.

לסרטון הסדנה