אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
מורפולוגיה של שולחן
מיה דבש
"לספר סיפורים" היא אחת המגמות הרווחות בעולם העיצוב לאחרונה. ראיון עם דוד אמר, מעצב ישראלי המתגורר בלונדון, המושפע מספרות וספרים, אבל לאו דווקא מנרטיבים אלא דווקא מתחביר ומורפולוגיה
להמשך »
סבטקסט - ראיון עם גלי כנעני
שירה שובל | ספריית החומרים
היא זכתה לאחרונה בפרס אנדי היוקרתי ותערוכת יחיד שלה מוצגת בגלריה פריסקופ בתל אביב. ראיון עם מעצבת הטקסטיל גלי כנעני.
להמשך »
פרידה
מיה דבש
הוא היה אדם פשוט. אדם שפשטות בעיניו היא ערך. לא שלא יכול היה להיות מתוחכם ומפותל וחד. אבל עמי דרך בחר להיות פשוט.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > נעמה בנזימן
Naama Benziman | Illustrator נעמה בנזימן

בוגרת המחלקה לעיצוב גרפי, בצלאל (1992)
כותבת בימים אלה את עבודת הגמר במסגרת לימודי תואר שני באוריינות חזותית.

מציגה בתערוכה את ספר הילדים "אמיליה" מאת: נעמה בנזימן, הוצאת ספרים עם עובד, 2014

ספר הילדים שעליו גדלתי הוא "שפתנו במראות - מילון הסתכלותי בציורים", מאת דוד אטינגר (1943) - מילון מאויר, עברי-אנגלי, שכתב וערך סבא של אמי. אני בת למשפחה שאוהבת ספרים ואוהבת מילים וזה הספר שגדלתי עליו. אפשר לומר שההתעניינות שלי בשפה ובקשר בין דימוי, מילה ותפיסה החלה כשהייתי ילדה, במפגש עם הספר הזה.

המרצה הנערצת עלי בתקופת הלימודים היא שירלי פקטור. למדתי אצלה רישום בבצלאל. מה שאהבתי בשירלי היה הליווי שלה, האופן שבו אפשרה לי לעבוד בלי חוקים, בלי ציפיות ובלי לכוון לתוצאה ידועה מראש, רק להתבונן ולרשום. אני זוכרת שבאחד השיעורים רשמנו פורטרטים. אחרי שלוש שעות חשבתי שהרישום לא טוב ושאלתי אותה, "זה דומה?". היא לא ענתה לי, רק הסתכלה. עברו כמה דקות של שקט ובסוף היא אמרה: "זה גם דומה". כיום, כשאני מרצה בעצמי, דרך ההוראה שלי הרבה יותר מובנית. אבל אני מקווה שמשהו מיכולת ההתבוננות וההקשבה של שירלי קיים גם בי.


תהליך העבודה
- העבודה על ״אמיליה״ נמשכה למעלה משנתיים. הוא כל הזמן השתנה - הטקסט, האיורים, המבנה והחלוקה הפנימית - ולאורך כל התקופה הזו הייתי בדיאלוג פורה עם העורכת שלי. הדמות של אמיליה מבוססת על הבת שלי, קצת מבחינת המראה ויותר מבחינת האופי. ניסיתי לאייר ילדה שתהיה גם עדינה מאוד וגם פראית, לגמרי רגילה ובכל זאת אינדיווידואלית.
בשלב מסוים עבדתי עם כוראוגרפית בשם דגנית שמי ועיבדנו חלק מהסיפור למופע מסך-במה שבו דגנית גילמה את דמותה של אמיליה. בעקבות המופע שיניתי חלק מהאיורים: ויתרתי על איור הבית של אמיליה, החדר שלה, אמא שלה שנפרדת ממנה והגננת בגן. השתדלתי להתמקד בחוויה הרגשית שעוברת הדמות בסיפור. 

התלבטות נוספת היתה איך לאייר תיאורים כמו "יער התכלת מתחת לאדמה", שזה מין מקום שיש המון דרכים לדמיין אותו, ובכלל עד כמה לפרש את המעברים שיש בסיפור בין מציאות לדמיון. הכנתי ספר דמי, נתתי אותו לבן הזוג שלי ולמנחה של עבודת המאסטר שלי, לילדי ולילדים נוספים שהסכימו לקרוא ולהעיר. בהתאם להערות שעלו הוספתי טקסט ושיניתי את המבנה של הספר, כדי שהסיפור יהיה יותר מובן.

ספר ילדים שעדיין לא איירתי והייתי רוצה לאייר - אני אוהבת ספרים שיש בהם משחק בין מציאות לפנטזיה, כמו "ג'ים ונהג הקטר" מאת מיכאל אנדה או "כל מה שהיה (כמעט) וכל מה שקרה (אולי) לקרשינדו ולי" מאת דבורה עומר.

ספרים נוספים שאיירה:
"ילדי החול" - מבט ישראלי על סיפורים מאתיופיה, עורכת, הפקולטה לעיצוב, המכון הטכנולגי חולון HIT ועירית בת ים, 2013 (ספר דו לשוני, עברי- אמהרי, שמציג תוצרי שיתוף פעולה בהנחייתי בין כותבים יוצאי אתיופיה וסטודנטים לעיצוב)
"הכובע הגבוה של אלברט" כתבה ואיירה (2009)
"הכל פתוח, כל שירי הילדים" - נעמי שמר (2006), פרויקט בהשתתפות שישה מאיירים
"ים אוהב מים" - ענבר בן-שמשון (2004)
"סבתא פישלה דייסה" - שרון לוי-מיכאלוביץ' (2003)
"צילי בילבילי" - נאוה גיזנברג (2002)
"יומנו של סטארטאפיסט בדרך למכה" - גידי רף (2001)
"החיה עם הכיס" - חגית בנזימן (2000)
"שלגיה ואהבת הגמדים" - חגית בנזימן (1998)
"הורים משגעים" - חגית בנזימן (1996)
"גע-גועים, ברווזון מכער אחר" - חגית בנזימן (1989)

חזרה לעמוד התערוכה >>

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס