אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
ברוכים הבאים לתערוכה
מיה דבש
הרבה שאלות מעלה התערוכה "מוזיאון עיצוב בבית האמנים". גם לאחר נעילתה היא מהדהדת בראשם של לפחות חלק מן האנשים שצפו בה בשל השאלות החשובות שהיא מעלה.
להמשך »
חילופי עונות - תערוכת צורפות עכשווית
מירב רהט
ב-21 בספטמבר, רגע לפני שאנחנו מכריזים באופן רשמי על המעבר לסתיו בישראל, תפתח בגלריה הברט בפריז "חילופי עונות" – תערוכת אובייקטים וצילומים של הצורפת ורד בבאי.
להמשך »
פיזור נפש
גלן אדמסון
בשנים האחרונות הפך מושג ה"היעדר" לנושא מרכזי בעבודות אמנות ועיצוב בעוד רעיון החלל השלילי מאפשר מרחב פעולה עשיר באופן בלתי צפוי עבור אמנים ואמניות. עיצוב של חפץ אמנות צריך להיות מא
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > שחף מנאפוב
Masha Shachaf | Illustrator

שחף מנאפוב
בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית, מסלול איור, בצלאל (2008)

מציגה בתערוכה את ספר הילדים "הנעלים הישנות של אדון מינאסה" מאת: רונית חכם, הוצאת מועדון תרבות, 2013

ספר הילדים שעליו גדלתי - קשה לי לחשוב על ספר אחד משום שאהבתי לקרוא והספרים היו רבים וטובים. נדמה לי שהכי אהבתי את ״פיטר פן״ (בגרסת המקור). זכור לי יש בו את המינון הנכון של הרפתקאות וחומר למחשבה. במיוחד ליווה אותי רעיון הילדות וההתבגרות בהשראתו: יותר מפעם השארתי את חלון חדר השינה שלי פתוח.

המרצה הנערץ עלי בתקופת הלימודים 
- בבצלאל היו מספר מרצים שבצורה זו או אחרת עיצבו את דרכי אם זה במשפט שאמרו ששב וחזר אליי בהזדמנויות שונות ואם זה בהתנהלות שלהם בהוראה. 

דוד פולונסקי החזיר לי את הרצון לייצר דימויים ולספר סיפור. הוא יודע פשוט ללמד, בלי גינונים, בלי אגו ועם המון חוכמה, שנינות וחדות עין. עדנה ליברטי הררי לימדה אותי לאהב ולהתרגש מטיפוגרפיה, ומרב סלומון שכיהנה (אז וגם היום) כראש מסלול איור והדהימה אותי באישיות האנרגטית והאסרטיבית שלה. בנימה עניינית ובלתי מתפשרת, עם רגליים על הקרקע, היא לימדה אותי לנפות את השולי ועודדה אותי לדייק, להתמקד ולהמשיך.

תהליך העבודה - מתחילים מסיפור, לייאאוט, סקיצות - סקיצות - סקיצות, סקיצות סופיות, שער, סוף סיפור. במקרה של ״הנעלים הישנות של אדון מינאסה״ העבודה הייתה מול העורכת בלבד, ומפאת מגבלת זמן נתחמה ונארזה 
יחסית מהר. כרפרנסים והשראה השתמשתי בתצלומים, בעולם האיור הספרדי ובציורי ילדים.

מאוד חיבבתי את הסיפור הראשי ואת החזרה שבו, והבנתי שיש בו מקום למשחק מבחינה צבעונית ומבחינת עיצוב הדמויות. אמנם בשלבים המוקדמים סיכמנו מה יקרה בכל פריים ובכל כפולה אבל לאורך כל הדרך המשכתי לחפש אחר הדיוק באופי ובשפה של כל אלמנט: איך הדמות נראית בעמידת ידיים, איזה נעליים יש לה, איזו סביבה מקיפה אותה, מה עוד הייתי רוצה לספר פה, איך לעניין את הקורא מבלי לשקר לו ועוד. זה הספר הראשון שאיירתי והחיפוש היה מרתק: שאלתי את עצמי הרבה שאלות ועניתי באמצעות האיור. 

ספר ילדים שעדיין לא איירתי והייתי רוצה לאייר - הייתי שמחה לאייר סיפורים של אסטריד לינדגרן ושל ס.מרשק, אבל מסקרן יותר לאייר את Planet of Christmas Trees מאת ג'אני רודארי שלמיטב ידיעתי לא תורגם לעברית. יש בסיפור הזה המון מקום לדמיון וליצירת דימויים בדיוניים המתכתבים עם המציאות. אני אוהבת לנוע על התפר הזה בעבודות שלי ומתחברת לצורה שבה הסופר משלב הומור ואמירה חברתית ביצירתו. 

חזרה לעמוד התערוכה >>

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס