אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
חצר הגרוטאות כמשל
אמנון זילבר ומיכל קורמן
לרגל התערוכה "משחקים במוזיאון העיצוב" והעיסוק בעיצוב גני משחקים לילדים הצפינו אמנון זילבר ומיכל קורמן כדי לראיין את מלכה האס וצילה גביש מהחלוצות והמובילות של תחום החינוך לגיל הרך.
להמשך »
מריה קונג במוזיאון העיצוב
צוות המוזיאון
הרצון לחבור אל אמנות על גונייה השונים, כמו גם הקשר הבלתי אמצעי עם הקהל, הוביל את להקת מריה קונג ומוזיאון העיצוב חולון לעבודה משותפת.
להמשך »
עיצוב מהפכני | מילנו 2011
מיה דבש
לבוש בבגדים המרשימים שעיצב דודו יגאל עזרואל, דרור בן שטרית נע בין פתיחות, קוקטיילים וקבלות פנים במילנו. בארבע מהן לפחות הוצגו פרויקטים שעיצב, כל אחד מהם שונה בתכלית מן האחר ומעיד י
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > מוכרמוזר

מוכרמוזר 
אוצרת: נגה שמשון

מציגים: רינת אשכנזי, נעה רביב, דנה זליג, אמיר יציב, ענת סבר, נטע שנוולד, איתי יעקבי, טל בלטוך, רועי ניצן,
רונן תנחום, איתי לניאדו, דב גנשרוא, גל שריר, 
Intuition Robotics, 
Durrel Bishop and Robert Poll,
Isabel Mager
 , Milab 

צורות מרחפות, מקפצות, מתנפחות, כאילו נושמות. צורות עזות צבע, מוחשיות כל כך ועם זאת שטוחות. מוזרות-מוכרות.

ה- Das UnheimlicheUncanny) הוא מונח פרוידיאני המתאר תחושה העולה כאשר אנו נתקלים בתופעות שהן על גבול המדומה והממשי, בין האורגני לאנאורגני, ובין האנושי לזה שאיננו. צירוף פרדוקסלי של המוכר והמוזר - מוכרמוזר שכזה.

בשנת 1970 השתמש הפרופסור היפני מסהירו מורי (Mori), באותו מושג בכדי להגדיר תופעה בתחום הרובוטיקה והגרפיקה הממוחשבת. מורי סימן את טווח הביניים שבין רובוט או דמות אדם דיגיטלית לאדם חי ובריא. בנקודת ״הכמעט״ - אל מול דמות שכמעט במדויק מדמה אדם, אולם משהו בה בכל זאת לא נכון, חשוד, נוצרת אי נוחות. מורי כינה את אזור הדמדומים הזה ״העמק המוכרמוזר״.

החוויה האנושית היומיומית מדלגת בין מרחבים פיזיים, כאן ועכשיו, לסביבות דיגיטליות, וירטואליות אין סופיות. מעולמות האנימציה הממוחשבת, דרך רובוטיקה, משחקי וידאו ועד אפליקציות כמו סנאפצ׳אט המשלבות מציאות רבודה. מערכות סריקת גוף ושטח הופכות לממשק, ולכלי לפירוק, שימור ויצירת צורות אנושיות וביולוגיות. מודלים, הדמיות, ואסיסטנטים מבוססי אינטליגנציה מלאכותית בוחנים את היחס שלנו לטבעי, לביולוגי ובעיקר ליחסינו עם מרחב, זמן וחומר. הטכנולוגיות מתפתחות במהירות ויכולות ההדמיה הדיגיטלית כובשות תופעות של גוף וחומר; אור ועור, נוזלים, חלקיקים ושיער. מאפיינים ותכונות פיזיקליות מהעולם הפיזי מנותחים בעמל רב ומתורגמים למרחב הדיגיטלי.

העבודות המוצבות בחלל נחלקות לחתכים של מרחב, גוף וחומר וממוקמות כל אחת בנקודה דמיונית ורעיונית שונה במרחב העמק המוכרמוזר. חלקן קרובות לדימויים מוכרים ורק במבט בוחן נגלה בהן את הזר ולעתים אפילו המאיים, ובחלקן מתקיים מהלך הפוך, כשחפץ זר או צורות משונות חושפות בפנינו חומר, דימוי או שיוך מוכר וידוע.

חומר מוזר וגושני מתחזה ועוטה על עצמו מאפיינים של גוף אדם, זרוע רובוטית מתגלה, מעצם המכניות שלה, כ״חמודה״ ובתוך המכשירים הדיגיטליים שלנו נחשפים עדויות לאנשים שעמלו על הרכבתם. שכבות של חומר, תפיסה ומשמעות נערמות זו מעל זו בעזרת חפצים, ייצוגי וידאו והדמיות. המוכר והזר הופכים מוזר.



Isabel Mager , 5000Times | Screenshots

 

© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס