רכישת כרטיסים

עיצוב בתודעה מגדרית – כנס במוזיאון העיצוב חולון

  • משך הפעילות: 5 שעות

בימים אלו מוצגת במוזיאון התערוכה שובר.ת שוויון העוסקת בקשר שבין עיצוב ומגדר ובהשפעתם על היבטי זהות וחברה. הכנס המרכזי שמלווה את התערוכה ירחיב את נקודת המבט על שלושה נושאים עיקריים שייבחנו דרך העדשה המגדרית: גוף וארגונומיה, ייצוג וטאבו, ומרחב ווירטואלי. כל מושב יתמקד בנושא אחד ויכלול היבטים מגוונים, הן של מעצבות ומעצבים המציגים בתערוכה והן של דוברות.ים אחרים מעולמות חופפים המקיימים ממשקים עם שדה העיצוב. את הכנס תפתח הרצאה של ד"ר מיה טבת דיין ולאחריה שלושה מושבים. מנחת הכנס: תמר חנה שטיירמן

מחיר כרטיס:
120 ₪ בהרשמה מוקדמת
140 ₪ מחיר מלא
*הרשמה מוקדמת עד 22.04.24

משתתפי הכנס:

 

ללו"ז הכנס המלא – לחצו כאן >> 

 

הרצאה פותחת:

ד"ר מיה טבת דיין
משוררת, פובליציסטית ומרצה. כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2018. מהקולות הבולטים כיום בתרבות ובמחשבה פמיניסטית בישראל. לימדה באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה של סן דייגו בארה"ב. פרסמה את ספר הפרוזה "אלף שנים לחכות" (כנרת- זב"ם) ואת ספרי השירה "ויהי ערב, ויהי תוהו" (פרדס, זוכה בציון לשבח מטעם פרס קוגל לשירה), "לאן שנצוף שם בית" ו"כדי להסתדר עם המצב" (מוסד ביאליק). ספריה זכו להצלחה רבה בקרב הקהל ולשבחי המבקרים. ספרה "פמיניזם כפי שלימדתי את בנותיי" ראה אור ב-2023 והפך לרב מכר. שירים ומסות פרי עטה ראו אור באנגלית, רוסית, וספרדית. היא מפרסמת מסות פמיניסטיות וטורי דיעה באופן קבוע במקור ראשון ובעיתון הארץ.

מושב ראשון: גוף ראשון יחיד.ה

במושב הראשון, העוסק בגוף וארגונומיה, נתבונן על האופנים בהם משפיעים מוצרים שנותנים מענה לגוף על הטיפול בו ועל תפקודו ונדון בפערי המידע שעדיין קיימים ובקשר שלהם לתכתיבים מגדריים.

ד"ר עינב בכר + שירן גרוס
ד"ר עינב בכר – מתמחה ברפואת משפחה במכבי, מייסדת ומנחת הפודקאסט "ירח מלא", חברה בוועד לקידום בריאות נשים במשרד המדע והטכנולוגיה, אקטיביסטית בתחום הבריאות המגדרית.
שירן גרוס – משפטנית, מסטרנטית במגדר, חוקרת גזלייטינג רפואי, חברת ועד החברה לרפואה מודעת מין ומגדר, אקטיביסטית בתחום בריאות האישה.

ערן פרנקו
 BPT MID CPE פיזיותרפיסט, מומחה בארגונומיה ובנגישות. סגן מנהל פיזיותרפיה במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא. בעל תואר שני בעיצוב תעשייתי מהטכניון. מרצה בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת תל-אביב ובחוגים לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון ובמכללה האקדמית הדסה ירושלים. מרצה אורח באקדמיות לעיצוב באירופה. בנוסף, עובד כיועץ ארגונומיה למעצבים ומפתחים.

לירי סוקול – ארגון חוש"ן
אמנית, מעצבת ומהנדסת תוכנה. אישה טרנסג'נדרית וביסקסואלית, גרה ברמת גן עם בת זוג וחתולה, בהרצאה תספר לירי את סיפורה האישי.

מושב שני: לא מלכה ולא מלך

במושב השני, העוסק בייצוג וטאבו, ננסה להבין מה נחשב מותר או אסור לייצוג בפלטפורמות פופולריות, ואיך אלו מייצרים הסללה שקופה מגיל ילדות במקום עיצוב זהות מגדרית מאפשרת.

מעין ברג'יק
יוצרת תוכן, סטוריטלרית ומעצבת. הבעלים הגאה של שני מותגים מנצנצים: מוש ו#אתבסדר. חוקרת וכותבת על כל מה שמטריד אותה במציאות שלנו כנשים, ומתעקשת למצוא ולייצר גם נקודות קטנות של אור תוך כדי.

אודליה אבינועם – קמפיין מודי בודי
אשת קריאייטיב, אסטרטגיה ומיתוג, תסריטאית וסטוריטלרית.

אוהד חדד
יוצר ומעצב גרפי. בוגר המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל. מעצב גרפי עצמאי ואמן גרפי המתגורר במצפה רמון. חדד מתמחה בעיצוב לתרבות – ספרים, תערוכות ואירועי תרבות. היצירה שלו עוסקת לרוב בשאלות של זהות, מקומיות וההיסטוריה המשפחתית שלו.

קרן שפילשר
אמנית רב תחומית פעילה, בוגרת המחלקה לתיקשורת חזותית ב'ויטל' ומייסדת קבוצת "סלונה", קולקטיב המוציא את האמנות מ'מגדל השן' המוזיאלי אל המרחב הציבורי והאלטרנטיבי.
בעלת שפה אמנותית עשירה, וטביעת אצבע ייחודית ומזוהה, שפילשר יוצרת ללא ליאות, במגוון מדיות, והציגה בין היתר במוזיאון תל אביב, מוזיאון נחום גוטמן, מוזיאון הרצליה, מוזיאון העיצוב חולון, וגם באכסניות אמנות אלטרנטיבות מחוץ למרכז ובפריפריה.

מושב שלישי: מפגשים מהסוג השלישי

במושב הסיכום של הכנס נתמקד במרחב הווירטואלי המתעתע, שמשנה את חוקי המשחק וננסה להסב את תשומת הלב לסכנות הגלומות בקדמה טכנולוגית לצד הפוטנציאל לחופש ולשחרור המגדר מהגוף.

שירה וינברג הראל
אשת טכנולוגיה מעל לעשרים שנים, במשך ארבע עשרה שנים הובילה מוצרי בינה מלאכותית ופרסונליזציה במיקרוסופט ובמוצרי Office. כיום וינברג הראל יועצת ומרצה בתחומי מוצר ובינה מלאכותית, מלמדת קהלים מגוונים להשתמש בכלי בינה מלאכותית לצרכים המתאימים להם בעבודה היומיומית. מייסדת שותפה של ארגון LeadWith המקדם נשים בעולם ההייטק באמצעות תכנים, סדנאות ואירועים לנשים בשלבים שונים של קריירה טכנולוגית. בנוסף, בעלת הפודקאסט "מגדירה מחדש" שעוסק בנושאי מגדר שונים.

רותם גואטה
מעצבת אופנה ומייסדת שותפה של FUTURE POSITIVE, מותג אופנה דיגיטלית וסטודיו לעיצוב. FUTURE POSITIVE מחברים בין אופנה לטכנולוגיה כדי להגדיר מחדש את תעשיית האופנה, ומגשרים בין עולם האופנה הפיזי למרחב הווירטואלי על ידי יצירת קולקציות דיגיטליות לעידן ה-Web3.

ד"ר רביד רובנר
היסטוריונית ותיאורטיקנית של עיצוב ומרצה בבצלאל ובשנקר. היא חוקרת, מלמדת וכותבת על עיצוב מגדר, עיצוב ביקורתי, היסטוריה של עיצוב ומחקר עיצוב ומנחה סדנאות של מיפוי חשיבה ריזומטי ככלי לחדשנות עיצובית ומחקרית.

 

בחרו מועד

להזמנת כרטיסים