אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
 
 
מגזין
לונדון לא רק למעצבים
טל אמית
פסטיבל העיצוב בלונדון, אחיו הקטן והטרנדי של סלון העיצוב הממוסד שמתקיים במילנו חוגג בספטמבר הקרוב (14-23/9) עשר שנים.
להמשך »
מוכרחים להיות שמח | Salone del Mobile 2012
מיה דבש
בראיון שנתנה לאחרונה מבקרת העיצוב הבריטית אליס רוסתורן למגזין עיצוב אוסטרלי היא ניסתה לענות על השאלה "מהו עיצוב טוב?" "זהו נושא שמעסיק דורות של מעצבים ומבקרים", היא אמרה "
להמשך »
בשבח האסקפיזם | בוגרים 2014
טל אמית
תצוגת האופנה המרהיבה של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר היתה לא רק מעוררת השראה אלא גם עשויה היטב.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
כיסאות מהאוסף
שרפרף | יעקב קאופמן


עבודה
שרפרף

מעצב/ת
יעקב קאופמן
Yaacov Kaufman
ישראל, 2012 


חומרים
אלומיניום

תערוכה
שרפרפים - יעקב קאופמן, 2015
בת 70: אוצרות מוזאוני ישראל, 2018

מידות
גובה:
46.5 ס״מ
עומק: 22 ס״מ 
רוחב: 27 ס״מ

מס׳ קטלוגי
D-YK.15.2015


תיאור
"שרפרפים" היא תערוכת יחיד לאחד מבכירי המעצבים החיים היום בישראל. בתערוכה מוצגים כ-450 שנוצרו בסטודיו של יעקב קאופמן בשני העשורים האחרונים. התערוכה מציגה אותם כמהלך שלם ורציף הדומה לתהליך הפיתוח שלהם. במבט ראשון הם נדמים כמו מוטציות משוכפלות של רהיט קטן או ספר אנימציה לדפדוף מהיר. במבט שני וממוקד, מתגלה מערכת מסועפת של בדיקות שאין בה התחלה וסוף, קצה או שוליים והיא מתפתחת ללא סוף.

קאופמן מציע לצופה חשיפה למהלך העיצוב, ללא עריכה. מעין כתיבה אוטומטית של חפצים בתלת ממד, והימנעות מודעת מבחירה מיון או צמצום. במבט נוסף מתגלה לעין מארג מפורט ומרתק של ערכי עיצוב. זוהי עבודה מחקרית מרתקת השקולה למהלך כתיבת דוקטורט מחקרי בתחומים תיאורטיים אחרים. העונג החזותי והרעיוני במפגש עם עוצמה אדירה זו של עיצוב, אינו שמור למקצוענים בלבד. ההתרגשות בגילוי של אחד, מיוחד, שונה ומרגש, היא חוויה אישית שאיננה דורשת מהצופה להיות בקיא בשפת העיצוב או ברזי המקצוע. התבוננות בשבט השרפרפים, כמוה כהתבוננות בנו,
בייחודי ובשונה בכל אחד ואחת מאתנו.

שרפרף זה משתייך לקטגוריה ״הגמשה, רידוד, הזחה,״ קבוצצת שרפרפים שהדגש בה הוא על עיבוד החומר ועל ניסיון להרחיבו ולמתוח את יכולותיו עד לקצה. פעולות מסוימות משנות את תכונות החומר הבסיסיות ואף מקנות לו תכונות חדשות. באמצעות אומנויות מסורתיות חומר קשיח הפוך לרך, ושימוש בכל פחת של חיתוך הופך למשהו חדש. גריעה וחיבור מחדש, הגמשה והארכה של החומר. חיתוכים צמודים בחומר מאפשרים לו תנועה נוספת ויכולת כיפוף. איגוד חלקי חומר חתוך מעניק לו שוב תכונות מבניות. חיתוך והזחה מאפשרים ניצול מרבי של החומר. 

״הדברים הטובים ביותר נוצרים מהצוך להשתמש באופן יעיל בחומר הגלם,״ מסכם קאופמן. 





צילום: שי בן אפרים






© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס