אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
 
 
מגזין
ערבית אני מדברת אלייך | בוגרים 2015
סתו אקסנפלד
השימוש בשפה הערבית במרחב לאומי כמו ישראל, במרחב פדגוגי כמו בית ספר ובתחום יצירתי וחקרני כמו עיצוב, שבו מתקיים קשר הדוק בין תוכן לצורה, אמור להעיד על תוכן התערוכה.
להמשך »
סוטים וסוטות
מיה דבש
התערוכה "סוטים" במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון הננעלת ב-14.4, מציגה שיבושים והסטות קלות מן הנורמאלי והשגור. הזדמנות לבחון את ברירות המחדל שלנו.
להמשך »
פריסקופ - עיצוב ישראלי עכשווי
טל אמית
המפגש עם תומר ספיר ואבי לובין שערכו (אבי) ועיצבו (תומר) את הספר "פריסקופ - עיצוב ישראלי עכשווי", הניב שיחה על אוצרות, תיעוד ועיצוב ישראלי.
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות
זגמייסטר & וולש: רטרוספקטיבה

איך נראה רגש? ואיך מתעצב אושר? מהו יופי? והאם ניתן לגעת בליבו של אדם באמצעות עיצוב?

בעידן בו בכל רגע נתון נוצר מבול של דימויים ואלה מופצים בקצב מסחרר וללא הפוגה, מן הראוי לעצור רגע ולתהות איך נוצר דימוי ואיך מועבר מסר. מחקרים מראים שאנו זקוקים ל 39- אלפיות שנייה כדי לקבוע דעה. חברות משקיעות מיליונים במוצר חדש, פוליטיקאים משקיעים זמן וכסף רב בקמפיינים ובפחות משנייה גורלם של אלה נחרץ. התחושה של רבים מאתנו היא שאנחנו חיים בעולם רווי, שרק משעתק ומשעתק את עצמו ללא הרף, שאת הכול ראינו כבר בעבר. אז איך בכל זאת נוצר דימוי חדש והאם הוא מציית רק לכוחות השוק או שניתן לזרוע בו זרעים של מחאה? ומה כוחו של המבט?

האם העין שמולעטת בדימויים מסוגלת לברור ביניהם ולהתנגד להם? תקשורת חזותית עוסקת בדרכי ההתבוננות והראייה של העולם. היא מבליטה את תרומתם של מטפורות חזותיות ושל דימויים המעוגנים בידע תרבותי להבניית המציאות ולפיענוח שלה. המבט המפענח את הדימוי לעולם אינו תמים. זהו מבט האוצר בתוכו תפיסת עולם.

זוהי התערוכה הרטרוספקטיבית הראשונה של סטודיו זגמייסטר & וולש, הנחשב לאחד המובילים בעולם בתחום התקשורת החזותית ומתמחה בהעברת מידע, מסר, תחושות ורעיונות באמצעות כלים חזותיים. עבודתם של סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש מאופיינת בעיצוב נועז, אמיץ וחצוף, רגשי ואנושי, מאתגר מוסכמות ופורץ גבולות באופן השימוש באמצעי המדיה וההבעה. השניים עוטים על עצמם כובעים שונים המגמישים את השפה החזותית - ממעצבים גרפיים, טיפוגרפים אקספרימנטליים ועד לאמני פרפורמנס - הם משנים תפיסות פופולריות של עיצוב, מאתגרים את הסטטוס קוו ובוחנים את תפקידו של המעצב בחברה.

בשלל טכניקות, אמצעי ביטוי מגוונים, חומרים בלתי שגרתיים ותוך נטילת סיכונים זגמייסטר & וולש מפיחים חיים חדשים באמרה הידועה של מרשל מקלוהן ״המדיום הוא המסר״ (1967). בגישה אנושית, סובייקטיבית, תוך משחק מתמיד עם החושים של הצופים, הם מצליחים ליצור לא רק דימויים בלתי נשכחים אלא גם מעוררים אותנו לחשוב על הדימויים שאנו צורכים ומייצרים.

לצד התערוכה המרכזית, מוצגות במוזיאון שתי תערוכות נוספות התוהות על מעמדו של הדימוי. התערוכה מוכרמוזר במעבדת העיצוב מציגה עבודות על קו התפר שבין המדומה לממשי, שמעוררות תחושה מוכרת ועם זאת זרה, כאלה שיכולות לעורר בנו אי נוחות ומעלות שאלה ביחס לאפשרות ליצור משהו חדש מן המוכר.

התערוכה חיטה היא חיטה היא חיטה של המעצב פדי מרגי, המוצגת במסדרון ההיקפי, חושפת את השקר הגדול של צריכת הראווה ומבקשת לשאול האם מוצרי יסוד של מותגי יוקרה כמו קמח של פראדה או אורז של לואי ויטון, שווים יותר?


ניתן לרכוש כרטיסים בקופות או באתר המוזיאון>


תמונה: מתוך הפרויקט מיטאפ 
צילום: הנרי הרגריבס, דניאל פוררו ואהרון פילקיי

תערוכות
עיצוב גרפי
תקשורת חזותית
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס