אודות | צור קשר | עיתונות | ידידים | מגזין | ניוזלטר | ספריית החומרים | العربية | English  
מידע למבקר תערוכות אוספים לוח ארועים חינוך
| שלח אימיל |
 
 
מגזין
חווית הרויאל דלפט
מיכל בן צבי שפיגל
מאז היוסדו ב-1653, מפעל הרויאל דלפט חולש על תחום ייצור כלי הפורצלן הכחול בהולנד. זהו המפעל היחיד המשמר מסורת ארוכת שנים ועדיין פעיל כיום, הצצה למוזיאון הרויאל דלפט.
להמשך »
גלריה חדשה בקיבוץ ותיק
מיה דבש
מה בין ראשי איילים מפוסלים בחוט ברזל דק, מכשירי רדיו חלליים ומוזיאון היסטורי על ראשית ההתיישבות? - ימים אחרונים לתערוכת יחיד למעצב הצעיר קובי סיבוני.
להמשך »
חלומות מארון הבגדים של רונית אלקבץ
יערה קידר
להמשך »
...גיליון עכשווי
...כל הגיליונות

עקבו אחרינו
הרשמה לניוזלטר »
Facebook »
תערוכות > שירי כנעני

Shiri Cnaani | Textile Designer


שירי כנעני

שירי למדה עיצוב טקסטיל בשנקר עם התמחות בהדפסה ואחר כך סיימה תואר שני בעיצוב תאורה אדריכלי בניו יורק. בשנים בהן גרה בניו יורק, עבדה כשכירה במשרד גדול לעיצוב תאורה והשתתפה בעבודה על פרויקטים אדריכליים מרתקים בניו יורק ובעולם, כולל המבנה החדש של מוזיאון תל אביב.

בשנים האחרונות חזרה לעסוק בעיצוב טקסטיל ובמקביל החלה לעבוד על פרויקטים בעיצוב מרחב ציבורי. בשני המקרים, העבודות עוסקות בקשר שבין האובייקט התלת מימדי או המרחב העירוני למשטחים הדו ממדיים שלו.

הסדרה האחרונה של ההדפסות ששירי עובדת עליה בימים אלהו לוקחת את העיסוק הזה צעד נוסף קדימה. בפרויקט זה, תהליך ההדפסה עצמו וטכניקת העבודה הם שגורמים לשינוי ולהתארגנות מחודשת של הבד במרחב, כך שהבד הופך לגוף תלת מימדי המתייחס באופן כמעט אורגני לדימוי המודפס.

בפרויקטים אחרים שעיקרם טיפול במשטחים ואובייקטים במרחב העירוני, שירי מנסה להשתמש באלמנטים קיימים באופן לא שגרתי ולהפוך אותם למשמעותיים בהגדרת המרחב ובאופן שבו הוא נחווה על ידי משתמשים שבויים ומזדמנים. העבודות עוסקות בנושאים חברתיים כמו שייכות, שכנות, פרטיות ואינטימיות.

מפרויקט לפרויקט, שירי משכללת את הדרכים בהם העיצוב הדו מימדי של הבד או המשטח יכול לחזק ולהדגיש את התלת מימד של האובייקט. במילים אחרות להפסיק ולהתייחס אל הבד כאל כיסוי או אל הגדר כאל חיץ, ולהתחיל לחשוב עליהם כעל הדבר עצמו.


שאלון עיצוב עם שירי כנעני

מה רצית להיות כשתהיי גדולה?
להישאר קטנה

איזה שלב בתהליך העיצוב הוא האהוב עלייך?
כשהקונספט הופך בפעם הראשונה לדימוי.

מה למדת על עיצוב בעצמך?
שום דבר לא הולך בקלות או מצליח בפעם הראשונה

מה הוא קנה המידה האהוב עלייך?
1:1

עם איזה חומרים את עובדת?
בדים וחומרים טקסטיליים, פריטים משומשים, אור

מה הכלי שבעזרתו את מעצבת?
לפעמים פוטושופ, לפעמים רשת הדפסה

עבור מי את מעצבת?
לעיתים ללקוחות, לעיתים לעצמי

מה לא היית עושה כמעצבת?
מעצבת מעבר לקו הירוק

מתי הפסקת להיות סטודנטית והתחלת להיות מעצבת?
בסיום לימודי התואר השני, כשהתחלתי לעבוד כשכירה במשרד עיצוב תאורה.

האם את מרוצה?
כן

מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה ביותר של השנים האחרונות?
השילוב של המחשב והמסך ב IMAC ליחידה אחת. איך לא חשבו על זה קודם.

מה הפרויקט שאת הכי מתגאה בו?
קולקציית הבדים שאני עובדת עליה עכשיו. אני גאה כי אני מרגישה שיצרתי חומר גלם חדש ומאוד סקרנית להמשיך ולפתח אותו. העיסוק בהדפסה מתבטא לרוב בתוספת שכבת אינפורמציה למשטח קיים, ואילו כאן בעזרת טכניקה של הדפסה נוצרת טרנספורמציה של החומר עצמו ליצירת חומר גלם חדש.

איזה פרויקט שלך נחשב להצלחה בעינייך? ואיזה לכישלון?
הפרויקט "פנס רחוב עם שלטר" שעיצבתי יחד עם טלי אריאלי במסגרת הביאנלה לאדריכלות נוף עירוני בבת ים. הוא בעיני הצלחה גדולה וגם כישלון. הצלחה כי השינוי העיצובי של המרחב הציבורי שעבדנו עליו הביא לשינוי תפיסתי והתנהגותי של התושבים הגרים סביבו ולמשך תקופת הפרויקט נוצרה באופן ספונטני פעילות וסולידריות חברתית. כישלון כי לא הצלחנו ליצר מנגנון שישמור על השינוי לאורך זמן או ירחיב אותו למקומות וזמנים אחרים.

מה זה אומר להצליח (בישראל)?
לא להישאר במימד הרעיוני אלא להצליח לממש.

איזו עצה היית נותנת למעצב בתחילת דרכו או איזו עצה היית רוצה לשמוע בתחילת דרכך?
לפתוח קרן פנסיה.

לפני עשר שנים איפה חשבת שתהיי היום?
אף פעם לא חושבת עשר שנים קדימה

איפה לדעתך תהיי בעוד עשר שנים?
אין לי מושג. באמת אין לי. מקווה שההצלחה לא תעלה לי לראש

חזרה לעמוד התערוכה >>

שירי כנעני
יד שניה מרפד, 2012 | צילום: רוני כנעני
© כל הזכויות שמורות למוזיאון העיצוב חולון, 2010   |   ניוזלטר   |   יצירת קשר   |   תנאי שימוש   |   הקמת האתר: סייברסרב   |   עיצוב: ™wuwa   |   צילומים: יעל פינקוס